No, tällä hetkellä minulla on noin 10 kiloa liikaa painoa. Olen kropaltani aika muodokas, kapeavyötäröinen ja X-mallinen. Lihasta löytyy "normaalinaista" enemmän sekä voimaa, mutta ei pitkäkestoista sellaista.
Sellaiset pienet ja ohuet "jamppabarbit" jaksavat esim. bodypumpissa tehdä toistoja paljon enemmän kuin minä ilman taukoja ja samoilla painoilla. Peruskunnossa olisi myös parantamisen varaa kestävyyden ja hapenoton suhteen sekä elastisuudessa.
Tänään sain kuulla työpaikan salilla jalkatreeniä tehdessäni työkaveriltani, joka kilpailee painonnostossa, että minä voisin treenata enemmän takareisiä sekä vatsaa. Kyykkään kuulemma "liikaa" voimannostajatyyliin, eli liikaa etureisillä sekä selällä, vaikka tyylini on periaatteessa ihan hyvä. Vaikka tein tänään ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen ykköset maksimituloksellani kyykyssä, huomasin itsekin, että työkaveri taisi olla oikeassa.
Työkaveri antoi minulle erilaisia vinkkejä (toivottavasti muistan ne vielä huomenna...) ja lupasi laittaa minulla ohjeita paperille. Hän kertoi, että saattaisin saada kyykkyyn 20-30 kiloa lisää maksimiin, jos kroppani olisi paremmin balanssissa.
Tätä se teettää, kun itseopiskelee...