Ongelmakohtasi?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Onko teillä vartalossa joku tietty ongelmakohta, johon pitää treenatessa kiinnittää muita osia enemmän huomiota? Onko joku paikka mitä ei saa hyväksi vaikka kuinka treenaisi?

Aiemmasta elämästä muistan, että mun ongelma on kädet, ja nimenomaan hauikset. Jalat, selkä, olkapäät, hartiat ja vatsa mulla kehittyy aika helposti. Mä olen luonnostani aika helposti lihaksia saava (ilmeisesti sukuvika), mutta nuo hauikset :rolleyes: .

Toinen ongelma mulla on notkeus, tai siis sen puute. Miten hemmetissä ihminen voi olla taipuisa kuin rautakanki :itku: .

Nyt olen vasta aloittanut taas treenaamisen, joten pitää joskus ensi vuonna palata aiheeseen ja katsoa löytyykö noita ongelmakohtia enemmänkin ;) . Mä kun olen jo :wanha: *ikäkriisi*.

Sorry jos tällainen postaus on täällä jo ollut. En löytänyt selailemalla enkä haulla.

Ongelmakohtani on alavatsa. Siinä on sellainen pömppö ollut oikeastaan aina :eek: - siis silloinkin, kun olen ollut paljon laihempi. Asiaan auttaisi varmaankin jokin pilateksen tapainen, vaan ei ole tullut sitä vielä kokeiltua.

Jaa niin, miten vanha muka? Taidan olla kuitenkin jonkin verran vanhempi - vai?

Siekkari sanoi:

Näköjään olet pari vuotta vanhempi. Se tässä onkin hassua, että muita ikäisiäni (30) tai vanhempiani en pidä vanhoina, mutta itse tuntee itsensä ikälopuksi (vaikkei ilmeisesti kuitenkaan siltä näytä). No, ensi kesänä aion olla upeimmillani - iästä viis. :)

Tähän mennessä huonoiten on kehittynyt hauis, se on aika olematon. Myös alavatsa on kaamea pömppö mutta luulen että siihen auttaa tuo dieetti ainakin vähän. Toisaalta treeniäkin on takana vasta vähän yli vuosi, eiköhän nuokin kohdat vielä aika hyvin muokkaannu ajan kanssa :thumbs:

vastaanpahan tähän ketjuun vaikken tiedä osuuko ihan alkuperäiseen kysymykseen... heh. mun ongelmakohtia on koko vartalo...siis ihan kaikki, toistaiseksi. n. kymmenen vuotta sitten treenasin punttisalilla viimeksi, enkä silloinkaan 'ihan tosimielellä'. nyt sit varmaan iskee toi 'ikäriisi' (vrt. ponipeikko, siekkari...) ja olen päättänyt et nelikymppisenä olen parhaimmillani. noh, tämä sit sisältää sekä laihdutuksen (25 kg) ja kunto-ohjelman. tiedän kyllä kokemuksesta et mun kroppa tykkää saliharjoittelusta, lihakset kehittyy suht helposti. nivelet on ehkä se ongelmakohta...siis ne on hirveän yliliikkuvat ja varsinkin polvet 'naksuu' ja menee ympäri toisinaan ihan sileellä asvaltilla.

mut siis, painoa pois, nyt olen 'opiskellu' ton kutrin sivuja, entisenä painonvartijoiden points-laskijana olen tullut tulokseen, et hassua kyllä, laihtuakseni mun on syötävä enemmän mut vähemmän hiilareita. esim proteiineja olen syöny aivan liian vähän. mut kaikkea huono rasva+mömmöhiilari-sapuskaa ihan liikaa. ja liian pitkiä ateriavälejä. no, se elämäntaparemontti alkaa maanantaina. nyt on psyykkaus jo suoritettu.

n. kolmen kuukauden ajan olen nyt harrastanut liikuntaa entiseen verrattuna aktiivisesti, tosin varmaan teidän mielestä kehitettävää olis vielä paljon....myönnän. mut siis salilla kolme kertaa viikossa, lisäksi uintia ja vesijuoksua. pilates on tarkoitus aloittaa alkeiskurssilla 4 viikon päästä (hirveät jonotusajat niille kursseille...) ja ajattelin vielä ton bodypumpin aloittaa tyttäreni kanssa kertaviikkoisena. kuntosaliohjelma on ollut sellainen todella perinteinen 'peruskuntoa' kehittävä, joka kerta koko kroppa läpi eikä mitään erityisspesiaaliliikkeitä. nyt on alkanut vähän tympii se ohjelma, tuntuu et ylipainosta huolimatta pystyisin jo tekemään eriytyneempiä ja vaativampia liikkeitä suuremmilla painoilla ja sitä tässä yritän kehitellä, siis mielenkiintoisempaa ohjelmaa. varmaan olis hyvästä jakaa ohjelma esim kahdelle päivälle, ja sit 2-3 kertaa viikossa tehdä jotain aerobista.

no voihan hevosenhäntä, tää ei taida sopia tähän ketjuun ollenkaan tää mun viesti, mut se alkuperäinen asia siis oli et KOKO MUN KROPPA on se ongelmakohta mut toisaalta- työ on vasta alkanut. otan mielelläni vihjeitä vastaan.

ja ikäkriisi - vanheneminen on mukavaa - oikein tunnen viisauden kertyvän hah

Mun ongelmakohtiani ovat kädet ja vatsa.. Kädet sen vuoksi, että niihin tuntuu olevan yhtä tuskaa saada lisää lihasta ja vatsa sen vuoksi, että jos minulle kertyy yhtään ylimääräistä niin sen löytää varmasti esimmäisenä vatsasta.. :itku:

Ponipeikko sanoi:
Näköjään olet pari vuotta vanhempi. Se tässä onkin hassua, että muita ikäisiäni (30) tai vanhempiani en pidä vanhoina, mutta itse tuntee itsensä ikälopuksi (vaikkei ilmeisesti kuitenkaan siltä näytä). No, ensi kesänä aion olla upeimmillani - iästä viis. :)

:D Tää on kyllä :offtopic: mutta en koe erityistä ikäkriisiä. Kannattaa miettiä, miten pitkään sitä on elänyt, eikä ole vielä edes suomalaisten naisten odotettavissa olevan eliniän puolivälissä :kippis1: . Se on aika hassua, miten se mitä tarkoittaa vanha ja se mitä tarkoittaa nuori tai "ihan kakara" muuttuu sitä mukaa, kun ikää tulee lisää :lol2:

Tällaiset foorumit on siitä hyviä, että täällä melko monen ikäiset keskustelee sulassa sovussa - tai ainkin pääasiassa sulassa sovussa.

Peppu, reidet ja olkapäät. Ekoista ei meinaa läskit lähteä millään, mitä taas tulee viimeksi mainittuun, sanookohan tämä tarpeeksi: kaljapullo.
Kyllä tämä tästä.

Vallitsevaan ikäkeskusteluun sanon vaan, että nuoruudessa on vain yksi hyvä puoli; se menee ohi :jahas: Ja elämä alkaa nelikymppisenä.

edit: tuo ikäni tuolla ei ole ikäni. Olen 22wee kakara

Sorry nipotus, mutta jos profiilin tiedot pitävät paikkansa, niin uusio on tainnut eksyä vähän väärälle osiolle... :wannabemoderaattori: ;)

Niistä ongelmakohdista sitten... eiköhän se tällaisella peruspäärynällä liene tuo lantion ja yläreisien seutu, jos rasvan kertymisestä puhutaan. Jos taas lihasten hankinnasta, niin TAKAREIDET! Voima kyllä lisääntyy pikkuhiljaa, mutta minkäänlaista kaarta ei näy, ei kuulu :(

EDIT: Usko pois vaan T.K., kyllä ne parhaat liikkeet pepun kasvattamiseen ovat kyykky leveällä jalka-asennolla, sumomave ja yhden jalan kyykky. Eivätkä ne reidet siitä yht'äkkiä mihinkään valtavaan kasvuun räjähdä... räjähtäisivätkin :hyper:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Gillyanne sanoi:
EDIT: Usko pois vaan T.K., kyllä ne parhaat liikkeet pepun kasvattamiseen ovat kyykky leveällä jalka-asennolla, sumomave ja yhden jalan kyykky. Eivätkä ne reidet siitä yht'äkkiä mihinkään valtavaan kasvuun räjähdä... räjähtäisivätkin :hyper:

ööö... mikä on sumomave, kysyy tietämätön.

Omat heikot kohdat on ehdottomasti takareidet, selkä ja ehkäpä myös hauikset. Takareisiin panostin jokin aika sitten paljonkin ja muutenkin yrittänyt tasapainottaa jalkoja. Selkä ei levene eikä paksuunnu. Aivan alkuaikoina tuli vähän paksuutta mutta siihen se sitten jäikin. Hauikset ei hievahda suuntaan eikä toiseen. Toisaalta, en edes pidä hauisten treenaamisesta. Ehkä ainoa asia mikä treenaamisessa on vastenmielistä.

Vatsan olen saanut melkoisen hyvään kuntoon aamuaerobisella ja tarkkailemalla vähän enemmän syömisiäni. Olkapäitä olen innostunut tekemään, niitä tekisi mieli treenata joka päivä :D Mutta malttia vaan...

Siekkari: sumomave = maastaveto leveällä ("sumo") jalka-asennolla. Eli leveä haara-asento, jalkaterät ulospäin, molemmat kädet jalkojen sisäpuolella kun otetaan tangosta kiinni.

EDIT: Mistress Krista näyttää oikean suoritustavan: http://www.stumptuous.com/weights.html -> training -> from gym dork to gym diva (kelaa sivua alaspäin)

Mun pahin ongelmakohta on ehdottomasti selkä, johon ei meinaa tarttua lihaa sitten millään. Ja tietäähän sen, että kun on kropassa joku kohta heikko, ei sitä tee mielikään treenata, vaikka just sitä PITÄIS treenata kovimmin. Taitaa olla uudenvuoden lupauksen paikka..

Rasvapuolella ongelmakohtana on persus ja reidet, johon ihra tykkää eniten pakkaantua. Yläkroppaan ja vatsalle kertyy verraten tosi vähän, ja näytänkin tän hyvinsyödyn talven jälkeen varmaan aika humoristiselta...

Kädet ovat "suuri" ongelmani. Liian paksut MINUN makuuni. Niitä pitäisi saada kavennettua. Ja intohimoni käsien treenausta kohtaan ei tosiaankaan ole hiipunut! :hyper: Tykkään treenata haukkaria jne. Joku joskus sanoi, että paksuus johtuisi liiasta lihaksesta, mutta enpä usko. :evil: Muuten ei tässä kropassa ole mitään valittamista. :haart:

Siekkari sanoi:
Ongelmakohtani on alavatsa. Siinä on sellainen pömppö ollut oikeastaan aina :eek: - siis silloinkin, kun olen ollut paljon laihempi. Asiaan auttaisi varmaankin jokin pilateksen tapainen, vaan ei ole tullut sitä vielä kokeiltua.

Tuas yks Wanha postailee. Tänä vuonna tuleepi 43 täyteen. (Tosin leenam päihittänee meiät kaikki ikäkisassa).

Samat sanat tuosta ongelmakohdasta. Alavatsa pönöttää. Sikspäkki kyllä häämöttää silloin tällöin, mutta se pömppö löytyykin alempaa. Läskiä tuntuu olovan. Miulla se kertyy alamasuun, peppuun ja reisiin, jotka myös ovat ongelmakohtia. Takareidet etenkin. Jalat näyttävät miulla yksiltä läskipötkylöiltä,ainakin tietystä kulmasta katottuna.

Mulla on aina ollut alakroppa ongelmallisempi kuin yläkroppa. Vaikka kuinka näyttäisi timmiltä tuohon napaan asti, siitä alaspäin on sitten kuin eriparia yläkropan kanssa. Alavatsa, reidet ja takamus eivät ole oikein mistään kotoisin. Kaikki, mitä kroppaan kertyy, jumettuu ensinnä noihin paikkoihin. Mutta vielä joku päivä minulla on noiden löllylöysien reisien ja lantion möykkyjen sijaan tilalla lihakset. Tai sitten ei, ehkä mut on luotu ikuiseksi löllypeffaksi. :D

Ponipeikko sanoi:
Onko teillä vartalossa joku tietty ongelmakohta, johon pitää treenatessa kiinnittää muita osia enemmän huomiota? Onko joku paikka mitä ei saa hyväksi vaikka kuinka treenaisi?

No todellakin on! Mun murheen kryyni on hauikset :itku:. Ne ei sitten kasva vaikka niitä kuinka treenais ja aivan yhtä kovaa kuin muitakin lihasryhmiä. Myös olkapäät ja selkä kehittyvät nihkeesti.

Sen sijaan jalat tuppaavat mulla kasvamaan oikein hyvin, erityisesti etureidet ja pohkeet.

Suositut

Back
Ylös Bottom