ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zerina
  • Aloitettu Aloitettu
Olen sitä tyyppiä, et lihakset kasvaa mulla nopeesti. Tein salitreeniä, mut ajattelin lopettaa sen vähäks aikaa ja siirtyä bodypumppiin sen sijasta ja lisätä aerobista treeniä. Olen harrastanut aktiivisesti n.8kk erilaisia jumppia, salitreeniä, bodypumppia ja ties vaikka mitä. Tässä siis vähän tietoja mun treenaamisesta. Ongelma on se etten kiinteydy alavartalosta. Ylävartalossa näkyy kyl tosi helposti kaikki muutokset ja alakropassaki esim reisilihakset kasvaa mutta ne ei kiinteydy! Viime kesän jälkeen ajattelin, että nyt on tapahduttava joku muutos että pystyy olemaan pihalla sortseilla, ja mähän rupesin treenaa mut ku mitää ei tapahu :'(
Parhaillaan jos kerkeän liikuntaa tulee harrastettua n. 12h viikossa, keskimäärin 7h. Tuohon kuuluvat bodypump, kiinteytys,kuntojumppa ja kävely.
Olen toivoton enkä tiedä mitä mun pitäis tehdä näiden mun jalkojen kanssa.. voisko joku auttaa ja kertoo miten saan jalat joista olen aina haaveillut.. :)

Ei mikään määrä liikuntaa auta, jos ei rasvaprosentti pienene. Se on yksilöllistä, mistä kultakin rasvat lähtee viimeisenä, sulta ilmeisesti reisistä. Jos et oo tehny kyykkyjä, niin kokeile tehä, pitkää sarjaa n15-20 toistoo.

Kyykkyjä tulee kyllä tehtyä kaikissa noissa jumpissa missä käyn. Ja paljon. Ruokavaliota olen muuttanut enemmän proteiinivoittoiseksi ja muutenkin laittanut ruokavalion terveellisempään suuntaan, toki vielä on jotain korjattavaa, mutta luulisi, että näillä jo jotain muutosta tapahtuis.

Pitäisi tehdä lakialoite kiinteytymis -sanan käytön kriminalisoimiseksi.

Lihas voi paksuuntua tai ohentua. Samoin lihaksen päällä oleva rasvakerros voi paksuuntua tai ohentua. Tyypillisesti naisihmisen ylävartalossa rasvakerros on huomattavsti ohuempi kuin peppu-reisi-osastolla, jolloin luonnollisesti muutokset lihaksistossa on helpommin huomattavissa ylävartalossa. Jos lihasten koko on mielestäsi riittävä, niin ongelma lienee liian paksussa rasvakerroksessa. Siihen auttaa laihduttaminen. Eli ongelma on hoidettavissa ensijaisesti ruokavaliota viilaamalla. Liikunnan määrä näyttää riittävältä, mutta bodypumpista ei oikein ole salitreenin korvikkeeksi. Jos siis haluat pitää lihaksesi, niin kehottaisin jatkamaan salitreeniä.

Kuntosalin personal trainer ehdotti mulle tota bodypumppia, tai hän sanoi että se on periaatteessa sama kun kävis salilla, mut vähän modernimmassa muodossa. Sen lisäksi kävin just kehonkoostumismittauksessa ja se tulos sanoi, että mulla on mukamas enemmän rasvaa ylävartalossa, kun alavartalossa. Olen ihmeissäni. En ymmärrä. Noh mutta siis ruokavalio hyväksi niin eiköhän tämä sitten tästä :)

Kuntosalin personal trainer ehdotti mulle tota bodypumppia, tai hän sanoi että se on periaatteessa sama kun kävis salilla, mut vähän modernimmassa muodossa. Sen lisäksi kävin just kehonkoostumismittauksessa ja se tulos sanoi, että mulla on mukamas enemmän rasvaa ylävartalossa, kun alavartalossa. Olen ihmeissäni. En ymmärrä. Noh mutta siis ruokavalio hyväksi niin eiköhän tämä sitten tästä :)

Mahtoiko olla ihan kurssinsa käynyt personal trainer... Onhan se zumbakin vähän niin ku voimanostoa harrastais, mutta muodikkaampaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom