Ongelma Maxtorin kanssa

Hankin uuden Maxtorin DiamondMax Plus 9 120Gt levyn koneeseen ja pistin sen slave-asemaksi. BIOS tunnistaa levyn oikein ja näyttää sen, mutta Windows 98 ei näytä uutta asemaa ollenkaan. Command promptissakaan en saa sitä näkyviin että voisin formatoida ja osioida sen. Oon jo tarpeeksi kuluttanu aikaa ton ropaleen kanssa ja pitäis pikkuhiljaa saada se jo käyttöön. Koitin jo BIOSin päivitystäkin mutta ei siltikään uutta kovoa saa käyttöön. Mitäs seuraavaksi suosittelette? :wall:

En varma 98:sta, mutta XP:ssä menee näin. Voipi olla samalla tavalla 98:ssakin.
Control Panel-administrative tools-computer management ja sieltä disk management. Sieltä saat sen alustettua.

Kiitos. Olisihan tuo pitänyt itsekin tajuta ladata ajurit netistä.... Ainoa probleema tällä hetkellä on, että levykeasema on rikki ja tuo maxtorin softa tekee ajurilevykkeen. Eli maanantaita odotellessa ellen joltain saa ostettua vanhaa korppuasemaa sitä ennen.

Ballbreaker sanoi:
Kiitos. Olisihan tuo pitänyt itsekin tajuta ladata ajurit netistä.... Ainoa probleema tällä hetkellä on, että levykeasema on rikki ja tuo maxtorin softa tekee ajurilevykkeen. Eli maanantaita odotellessa ellen joltain saa ostettua vanhaa korppuasemaa sitä ennen.

Harvoin ne kyllä mitään ajureita tartte, ainakaan itse en ole koskaan joutunut laittamaan erikseen. Vaan tuota kautta minkä laitoin olen itse aina laittanut.

Näin pitäisi saada kiintolevy toimimaan Win98:ssa laita käynnistyslevyke sisään ja formatoi kiintolevy DOSissa, 98 tunnistaa nyt kiintolevyn mutta vain sen 32Gigaa nyt tarvitset niitä ajureita jos haluat käyttää koko 120Gt

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom