Ongelma kovalevyjen kanssa...

Ongelma on tämä:

Kun ostin uuden kovalevyn tossa kesällä ja asensin windowsin siihen, jäi toi toinen kovalevy tarpeettomaksi, mutta kaikki käynnistystiedostot ovat toisella kovalevyllä ja biosista pitää laittaa käynnistyslevyksi toi vanhempi, että pääsee windowsiin, eli kysymys kuuluu: kuinka saan käynnistyslevyksi tämän uudemman, että pääsen eroon tosta vanhasta...? Eli että voin laittaa biosista käynnistyslevyksi tämän uuden ja repiä vanhan ulos koneesta?

Toivottavasti edes joku jossain ymmärsi yskän ja osaisi auttaa. Jos ei, niin kai se on murolle rekisteröidyttävä. :itku:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt varmaankaan ymmärtänyt.
Siis asensit windowsin uudelle kovalevylle, mutta käynnistystiedostot ovat vanhalla kovolla? Mites se on muka mahdollista?

Originally posted by Force
En nyt varmaankaan ymmärtänyt.
Siis asensit windowsin uudelle kovalevylle, mutta käynnistystiedostot ovat vanhalla kovolla? Mites se on muka mahdollista?

Vanhalla kovalevyllä olleelta windows XP:ltä asensin windows XP:n uudelle kovalevylle jolloin kaikki ne pikkutiedostot levyn juuressa jäi sille vanhalle kovalevylle. En nimittäin onnistunut asentamaan windowsia tyhjältä levyltä joten oli pakko asentaa sen vanhan windowsin "kautta". No oli miten oli, mutta nyt pitäis saada homma niin, että biosista voi laittaa käynnistyslevyksi tän uuden vanhan sijaan. Et pääsee eroon tosta vanhasta kovalevystä. :itku:

En oikeen itsekkään ymmärtänyt, mutta pistitkö jumpperit oikein?

Siis se mihin tuli windowssi, niin se masteriksi ja vanha slaveksi.

Pitäisi laittaa se uusi XP-partitiosi primaryksi. Sitten vain vaikka recovery consolesta fixmbr ja fixbiit. Mitäs siinä vielä tarvii..?

hmm. laitat sen uuden kovon Ide 1 väylään masteriksi.
vanhan kovon slaveksi Ide 1 tai 2 väylään.
Niin ja varmaankin olet uuteen kovoon tehnyt primary osion.
Miksi et onnistunut tyhjälle levylle asentmaan, jos winxp cd käytössä?
Oletko laittanut cd aseman boottaamaan ensimmäiseksi biosista ennen asenusta ja sitten se uusi kovo ide 1 väylään ja masteriksi .

Eli laita se uusi kovo ide 1 väylään ja jumpperoit masteriksi ja sen vanhan heität mäkeen tai laitat kakkos kovoksi mut jumperoit sen slaveksi.
Sit biosista katot että cd-asema boottaa ekana.
winxp cd sisään teet udele kovolle primary partitionin ja sitä se lähtee...

No kun valitettavasti tää windowsXP cd on "varmuuskopio" joka ei lähde boottaamaan jos sen laittaa boottaamaan biosista.

Siis ei kai tää ongelma nyt niin ylivoimainen ole. Sillä ei ole mitään väliä mikä on ide1:ssä ja mikä ide2:ssa, masterina tai slavena, se ei liity tähän ongelmaan. Mulla on uus kovo ide1:ssä masterina ja vanha ide2:ssa masterina.

Mutta kun uusi kovalevy ei sisällä niitä tarpeellisia pikkutiedostoja mitä tarvii boottaukseen. Niin miten saan homman silleen, että voin laittaa biosista vanhan samsungin sijaan uuden maxtorin boottilevyksi. Nyt jos laittaa sen maxtorin niin tulee vaan jotain "press any key to reboot" tai jotain. Eli windows on uudella kovalevyllä mutta haluan saada koneen boottaamaan uudelta levyltä enkä vanhan "kautta".

Tajutkaa prkle! :itku:

Siis uusi kovo sisään, asetat sen biosista käynnistyslevyksi. Tai biosista käynnistykseen ekaksi cd-asema ja winxp cd sisälle. Ymmärtääkseni näin pitäisi siitä selvitä.. voi tosin olla etten täysin tajunnu sun kirjotusta.

Hae esim. tuolta boottidiskin tiedot ja tee boottidiski, buuttaa sillä kone ja sitten aja se windowsin asennusohjelma pitäs onnistua sillälaillla tai jos löytyy Nero polttosofta niin sillä pystyy tekemään buuttaavan cd:n softasta itsestään löytyy buuttiimagekin valmiiksi.

:offtopic: tietokoneet on saatanasta :D

Originally posted by VahvaJussi
Vanhalla kovalevyllä olleelta windows XP:ltä asensin windows XP:n uudelle kovalevylle jolloin kaikki ne pikkutiedostot levyn juuressa jäi sille vanhalle kovalevylle. En nimittäin onnistunut asentamaan windowsia tyhjältä levyltä joten oli pakko asentaa sen vanhan windowsin "kautta".

Ahhaa. Itse olen aina (satoja kertoja) asentanut Wintoosan cd:ltä formatoidulle kovolle/osiolle. Kumma homma, ettei onnistu suoraan cd:ltä.

Ahhaa. Itse olen aina (satoja kertoja) asentanut Wintoosan cd:ltä formatoidulle kovolle/osiolle. Kumma homma, ettei onnistu suoraan cd:ltä.

No kun valitettavasti tää windows xp:n cd sattuu olemaan kaverilta saatu piraatti joka ei vaan toimi bootti cd:nä.

Täytyy varmaan jollain boottidisketillä yrittää joskus asentaa koko windows uusiks. Ei ole vaan diskettiasemaa koneessa.

Originally posted by VahvaJussi
No kun valitettavasti tää windows xp:n cd sattuu olemaan kaverilta saatu piraatti joka ei vaan toimi bootti cd:nä.

Kellä nyt alkuperäinen olisi. :rolleyes: :D
Vai onko se ihan aito piraatti, ettei ole edes poltettu alkuperäisestä?

Kellä nyt alkuperäinen olisi. :rolleyes: :D
Vai onko se ihan aito piraatti, ettei ole edes poltettu alkuperäisestä?

Jaa-a kuule en edes tiedä. Poltettu windows 98 kyllä toimii bootti cd:nä mutta toi xp paskiainen ei. No, kyllä täs jotain keksitään. Toi Samsung vaan pitää niin ärsyttävää kitinää että mä haluun päästä siitä eroon. Ja se ei onnistu niin kauan kun ei voi laittaa biosista boottilevyksi tätä uutta kovoa. :rolleyes:

Korjatkaa jos olen väärässä.
Windows XP ei buuttaa cdltä. sulla täytyy olla ne 6kpl käynnistys diskettiä (w.microsoft.com). ainakin mulla on näin.

Originally posted by HooEee
Korjatkaa jos olen väärässä.
Windows XP ei buuttaa cdltä. sulla täytyy olla ne 6kpl käynnistys diskettiä (w.microsoft.com). ainakin mulla on näin.
Näinhän se on mullakin. Voisko olla yhtään ärsyttävämpää. Tosin en edes saa koko XP:tä asennettua, kokoonpanon soveltuvuus-testissä herjaa näytönohjaimesta (Geforce 200MX, myös Ti4200 kokeiltu, sama homma). Myös monta eri CD:tä testattu, aina sama homma. :98SE4ever:

sys a: komento ei toimi xp:ssä, mut susikasissa toimii, aika kumma ongelma itellä on pira xp ja komeesti boottaa cd:ltä.

Jep kivasti buuttaa cdltä. nimim. en omista levyasemaan edes.

Hommaa nyt järkevä versio edes tuohon säätämiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom