Omega 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja onion
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OMEGA-3 – RASVAHAPPOJEN KULTASTANDARDI 🔥

Meta description: Tukee sydäntä, niveliä, aivoja ja yleistä hyvinvointia tehokkailla EPA- ja DHA-rasvahapoilla.

Oon ostanut jo pitemmän aikaa Möllerin kalanmaksaöljyä sitruunan makuisena joku 500ml pyöreesti jotain 9e. Maistuu ihan sitruunaiselle oliiviöljylle. Hemmetin halpaa, eli vetelen suoraan pullosta kunnon kulauksen, sen verran hyvät terveysvaikutukset siinä kuitenkin on.

Mistä tota 9e saa? Ite jouduin pulittaa joku 16e

Itsellä menee normisti 8 omegaa päivässä, mutta dietillä olen huomannut isommasta annoksesta olevan hyötyä ja silloin menee joku 20 päivässä. Ja sehän on ihan sama mitä siinä purkissa sanotaan :D
Mites sen hyödyn huomaa? Itse olen syönyt annostuksen mukaan enkä huomanut mitään.

Mites sen hyödyn huomaa? Itse olen syönyt annostuksen mukaan enkä huomanut mitään.
Mä otan kalaöljyä sillä tavalla, että päivittäin tulee 3-6 g EPAa ja DHA:ta, eli käytännössä 10-15 g nestemäistä öljyä. Fyysinen palautuminen on öljyn aloittamisen jälkeen ihan toisesta maailmasta, lihakset eivät kipeydy ja hermotus ei väsy niin totaalisesti, mikä näkyy tietysti sitten myös treeneissä jaksamisessa (ja näyttäisi, että kehityksessäkin). Ei ollut kummoisia odotuksia tältä kokeilulta mutta on kyllä todettava, että mulla tuntuu toimivan. Yksilökohtaista tietysti tämäkin.

Täällähän ei saa mainostaa enkä välitä mainostaa, vaikka saisikin... Amerikasta olen tilannut ja hyvin on toimitukset pelannut, googlatkaa hiukan ei ole vaikeeta...

2-3 g epa/dha:ta yhteensä. Eli purkista riippuen sellaiset 7-10 kapselia.

Tuo määrä on vielä tehokas ja ilman haittavaikutuksia.

Ja esim. dha:n tasot stabiloituvat 2g/päivä. Ja epa:n kanssa 1.2g/päivä. Mikä tulee juuri jos ottaa sen 3 g kalaöljyä päivässä.

2-3 g epa/dha:ta yhteensä. Eli purkista riippuen sellaiset 7-10 kapselia.

Tuo määrä on vielä tehokas ja ilman haittavaikutuksia.

Ja esim. dha:n tasot stabiloituvat 2g/päivä. Ja epa:n kanssa 1.2g/päivä. Mikä tulee juuri jos ottaa sen 3 g kalaöljyä päivässä.

onks tää nyt ihan oikein päin? Eikös suurimmassa osassa kalaöljyjä noi arvot oo justiinsa toiste päin, epaa enemmän ja dha:ta vähemmän.

onks tää nyt ihan oikein päin? Eikös suurimmassa osassa kalaöljyjä noi arvot oo justiinsa toiste päin, epaa enemmän ja dha:ta vähemmän.

Asia on juuri niinkuin sanoin. Taisit vain lukea väärin.

Uni auttaa välillä keskittymisongelmiin. ;)

Tai kofeiini.

Eli plasmatasot stabiloituvat kun dha:ta nautitaan 2g/päivä.

Mutta KUN nautitaan MYÖS epa:a, riittää tasojen stabilointiin 1.2g DHA:ta päivässä.

Eli 3 grammassa olisi juuri se 1.2 g dha:ta ja 1.8g epa:a, mikä on se suhde mikä useimmissa pillereissä taitaa olla.

Tai sitten vain kirjoitin epäselvästi.

Pitäisi nukkua, auttaa keskittymiskykyyn.

Tai sitten on kofeiinivaje päällä.

Viimesen lauseen perusteella käsitin että 3g kalaöljyä tulisi se 2g dha:ta ja 1.2epaa. Mutta joo syytetään tästä sitten vaikka sitä kofeiinia.

Itse asiassa nyt kun kirjotit sen noin ja luin ton uudestaan niin ihan selkeältähän tuo vaikuttaa.

Uni auttaa välillä keskittymisongelmiin. ;)

Tai kofeiini.

Lähinnä tekee hätäiseksi. Tohon keskittymiseen on sitten ihan omat lääkkeet kuten varmaan tiedät. Menee vähän OT mutta oletko paljon niihin tutustunut ?

Mitä itse ketjuun tulee niin perushalpis kapseleita menee päivässä noin kymmenen tai öljynä reilu ruokalusikka.

Mulle on joskus sanottu että reilu gramma EPA-rasvahappoa päivässä olis riittävä. Siitä toisesta sitten tiä. Vitamarin öljyä itse käyttäny. Ketuttaa vaan kun kaikki tahtoo olla jotain sitruunaa tms nykyään noita, turhia lisäaineita.

Itse ostin just Vitamar ade kalaöljyä sitruunanmakuisena. Ei maistu yhtään pahalle.. pelkälle raikkaalle sitruunalle. Pullossa lukee että: aromina luontaista sitruunaöljyä. Voiko tuota nyt laskea turhaksi lisäaineeksi jos sitä käytetään luomutee-valmisteissakin? Vai tarkoititko että haluaisit juoda kalaöljyä maustamattomana?

Tässä tuotteessa on kyllä hinta laatu mun mielestä kohdallaan. en enää ikään osta mitä kapseleita.

Tulipahan ostettua krilliöljykapseleita. Onko kellään kokemuksia?

Meikä imee krilliöljyt aina lautaselta naudanliha-punasipuli-tomaattivartaan ja kanankoipien jälkeen a har har har oijoi.

Mites Omega-3 hintalaatusuhdetuotteet nyt tänä päivänä on muuttuneet? Onko tullut kellään esiin että joku yksittäinen ois parempi ku muut?

Ostin nimittäin ite hädissäni (kun edellinen loppu kesken) ihan perus möllerin kalanmaksaöljyä. Varmaan ei halvimmasta päästä, mutta ei tuo näyttäis hassumpaakaan olevan. 1200mg omega-3 / 5ml öljyvä.

No, tuskin niillä on mitään vallan merkittävää eroa. Bodarikansalla nyt vaan on tapana mennä äärimmäisyyksiin ruokavalion kanssa, joka ei tietenkään huono juttu ole, en mä sillä, mutta siis tälläselle sunnuntaibodarille kun mäkin olen niin ei ole varmasti mitään merkitystä muulla kuin että syö tarpeeksi proteiinia ja muistaa ottaa palautusjuoman. Nehän ne tärkeimmät lienee.

Toki sitten kilpatasolla/tosissaan harrastaessa ne pienetkin erot merkitsee ja kokonaisuus on tärkeä, näissä hivenaine ja rasvahappo yms jutuissa on se että aina joku vitamiini tarvitsee jotain toista ainetta toimiakseen joka taasen tarvitsee jotain muuta imeytyäkseen ja sen interaktiot aineen a kanssa on kuitenkin niin epäsuotuisat että...en mä jaksa tollasta :D

Lyhyesti: Ota vaan kalaöljyä jossain muodossa jos et välitä hifistelystä. Ei ole väliä minkä merkkisiä ne on.

I agree...muistan vielä hämärästi ajan jolloin minäkin olin todella tarkkana kaikesta mitä suuhuni laitoin, mukaan lukien omega3:n. Tein myös empiirisen ihmiskokeen kahden eri valmistajan omega-3:lla, enkä kyllä huomannut mitään maata mullistavia eroavaisuuksia. Tästä on tietysti jo jokunen hetki aikaa, joten voihan olla että nuo jyvät on muuttuneet laadultaan paremmiksi, tiedä sitten. Jokunen kuukausi takaperin katsoin erään dokumentin kassilohien kasvatuksesta ja siinä tuumattiin että jokaista lohen kilon painonlisäystä kohti sille on syötettävä 5 kiloa pellettejä, joten noita pellettejä kai sit kannattais syödä, ei varmaan maultaan paljoa kapseleista/nesteistä eroais...:wtf:

On tietysti hyvä että mielenkiintoa ravitsemuksellisiin asioihin riittää, mutta voin ainakin omalta osaltani sanoa, että jos olisin keskittynyt heti alkuunsa liikkeitten tekniikoihin ja perusruokavalioon samalla intensiteetillä kuin kaikkeen ns."hifistelyyn", olisin varmaan ainakin maailman eniten vahvin mies. Nykyään samassa taloudessa asuu emäntä, neljä lasta ja koira, joten hyvä kun kerkeää tän kirjottamaan.:D

Nostetaas vanhempaa threadia.

Mistä löytyis tällä hetkellä halvinta kunnon E-EPA omega 3:sta (500mg tai 650mg)? Onko miten hintaeroo nettiapteekkien ja normaalikauppojen välillä? Asun ulkomailla ja tuun ens viikolla Suomeen niin pitäis hamstrata taas pidemmmän ajan kapselit, kun täältä ei saa kuin noita halpis omega kolmosia.

Merkillä ei niin väliä. Onko niitä edes muita kuin Tohtori Tolosen versio?

Nostetaas vanhempaa threadia.

Mistä löytyis tällä hetkellä halvinta kunnon E-EPA omega 3:sta (500mg tai 650mg)? Onko miten hintaeroo nettiapteekkien ja normaalikauppojen välillä? Asun ulkomailla ja tuun ens viikolla Suomeen niin pitäis hamstrata taas pidemmmän ajan kapselit, kun täältä ei saa kuin noita halpis omega kolmosia.

Merkillä ei niin väliä. Onko niitä edes muita kuin Tohtori Tolosen versio?

Itse käytän näitä Vitamar 1000 kapseleita.
Vahvat Vitamar 1000 -kapselit sisältävät etyyliesteröityä kalaöljytiivistettä, jossa on 1020 mg Omega-3 rasvahappoja. Näistä E-EPAa on 600 mg, E-DHAa 300 mg ja muita Omega-3 rasvahappoja 120 mg yhdessä kapselissa. Sisältää E-vitamiinia 3,3 mg/kapseli.
Hintaa 100 kappaleella on 20,80e halvimmillaan nettiapteekista tilattuna/noudettuna. :) En nyt oo ite keksiny halvempaa tuotetta Suomesta jossa olis kapseleissa sekä e-epa, että e-dha.

Kun oon maailman laiskin rupee laskemaan mitään "pii arvoja" ja grammoja.

Niin syön kirjolohta aina 3kert / vkossa. Vähintään 300g annoksina.
Välillä sitten kans ahventa, haukee, kuhaa. Kun tulee kalasteltua.

Joten pystyttekö äkkiseltää sanoo tarviinko vielä omega 3:akin?
Luulisin etten.

Mutta kiitos jos joku jaksaa vastata.

Back
Ylös Bottom