Omega 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja onion
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OMEGA-3 – RASVAHAPPOJEN KULTASTANDARDI 🔥

Meta description: Tukee sydäntä, niveliä, aivoja ja yleistä hyvinvointia tehokkailla EPA- ja DHA-rasvahapoilla.

Kuukkelilla kaupan itsekin löysin joten eiköhän sen halutessaan saa jokainen selville.. mutta kun ei saa mainostaa niin mitenkäs noita privaviestejä lähetellään? :P
<---Klikkaat mun nimimerkkiä ja vali
Tosta klikkaat mun nimeä ja send a private message to Kiipijä. Tosin muistaakseni kaupan nimen mainita, muttei linkkiä :kippis1:

Ainakaan Finelin mukaan ei oo mitään suuria eroja kirjolohen meri/tavallisessa versiossa siis epa/dha:n suhteen. Mutta kuten jo aiemmin todettiin niin maussa on kyllä todella paljon eroa vapaana kasvaneeseen. Eilen tulin Pohjois-Norjasta kalareissulta ja voin kertoa että nieriä oli todella loistavaa tunturijärven rannassa savustettuna...

Private message ei taidakaan olla enää toiminnassa :D Pistä jos viittit postia: ibiza (a) saunalahti . fi

Luontaistuoteyhdistys (tai mikähän se nyt mahtoi olla) oli tutkimuksessaan todennut, että Rainbow-kalaöljykapselin hinta-laatusuhde on paras markkinoilla olevista kalaöljykapseleista. Valitettavasti en nyt sitä uutista suuretsinnöistä huolimatta löytänyt tähän linkattavaksi.

Kannattanee tutkia paljonko kalaöljyissä on EPAa ja DHAa ennen ostamista.

Minua häiritsee suureen osaan kalaöljykapseleista lisätyt ADE-vitamiinit. Niitä kun tulee myös vitamiinilisästäni ja liian suuret määrät rasvaliukoisia vitamiineja voi käsittääkseni olla haitallista. Paljonko sitten on liikaa? Kaksi kertaa yli saantisuosituksen?

E-epa sisältävät tuotteet ovat kalliimpia mutta ilmeisesti parempia? dha:sta on ilmeisesti suurina määrinä jopa haittaa?

Mitäs tuo e-dha muuten on?

Kuullostaako seuraavanlainen tuote passelilta:

Amount Per Serving % Daily Value
Calories 20
Calories from Fat 20
Total Fat 2 g 3%
Saturated Fat 0.5 g 3%
Polyunsaturated Fat 1 g †
Monounsaturated Fat 0.5 g †
Cholesterol 12 mg 4%
Omega-3 fatty acids 600 mg †
Eicosapentaenoic Acid 360 mg †
Docosahexaenoic Acid 240 mg

Postikulujen jälkeen hintaa tuolle ylläolevalle annokselle eli kahdelle kapselille jää 0,11e. Sivuilla on myös mainittu, että "Our Omega-3 has a Max 1ppm Heavy Metals." Onko tämä nyt sitten paljon vai vähän?

Kuullostaako seuraavanlainen tuote passelilta:

Amount Per Serving % Daily Value
Calories 20
Calories from Fat 20
Total Fat 2 g 3%
Saturated Fat 0.5 g 3%
Polyunsaturated Fat 1 g †
Monounsaturated Fat 0.5 g †
Cholesterol 12 mg 4%
Omega-3 fatty acids 600 mg †
Eicosapentaenoic Acid 360 mg †
Docosahexaenoic Acid 240 mg

Postikulujen jälkeen hintaa tuolle ylläolevalle annokselle eli kahdelle kapselille jää 0,11e. Sivuilla on myös mainittu, että "Our Omega-3 has a Max 1ppm Heavy Metals." Onko tämä nyt sitten paljon vai vähän?

Kysymykseeni valmisteen vitamiineista vastataan: These are the only ingredients we add: Fish Oil Concentrate, Gelatin,
Glycerin, Water.

Eli ilmeisestikään ei tartte A-vitskua tästä pelätä saavansa tai muutenkaan liikaa vitamiineja?

Mites tuon E-vitamiinin kanssa, nuo Medicraftin kalaöljykapselit (1000mg, 180 epa, 120 dha, 1.4mg E-vita) kun sisältävät tuota E:täkin, mutta ovat hinnaltaan vain kolmanneksen GNC:n vastaavista vitamiinittomista versioista. Olen napsinut noita 3+3 päivittäin (josta putoaa siis 8.5mg E:tä).

Multivitapillereissä on kuitenkin 9mg E:tä kanssa, ja ravinnosta varmaan tulee vielä osansa. US RDA on 8-10mg, onko moinen "yliannostus" nyt sitten kovin paha, varsinkin jos vähänkin reippaammin urheilee?

Olen yrittänyt välttää lisäravinteista saatavia rasvaliukoisten vitamiinien käyttöä yli suositusmäärien yleisesti, mutta ei oikein viitsisi maksaa 10 euroa turhasta...
Tilaisin toki pakkikselta vitamiinini, mutta eipä taida oikein tänne toimittaa ;)

ostin möllerin tuplaa ja lesitiiniä. Pitääkö syödä kalaa enää ollenkaan. Lohen hinta on noussu, yliopistossa kätetään nykyisin ulkomaalaista kalaa :(( sitä en siis syö). Ja voissa paistaisin kuhaa ja ahventa, niin ei sitäkään kehtaa ihan joka päivä syödä...Eli riittääkö "hyviin rasvoihin" nuo alussa mainitut?

Olin eilen Motonetissä ostamassa virranjakajan kantta kun kassalla huomasin, että siellä myydään Omega-3 -kalaöljyjuhaneita. En huomannu katsoa hintaa, mutta veikkaan ettei mitään hirveän kallista ole :rolleyes:

Ite otin joltaki puhelinmyyjä jampalta Naturamedin Omega-3 näytepaketin ku sai ilmaseks.. Yllättäen unohin kuitenki peruuttaa jatkotilauksen ja sieltä tuli 170kpl purkki hintaan 29.50€. Aika arvokkaalta tuntuu eikä varmaan kannate enää jatkossa tilailla? Yhessä kapselissa on 500mg ite omega-kolmosta.

Itse ostin tuossa semmosia kapseleita, joissa on
yhdessä kapselissa 720mg omega-3:a ja purkissa
on 64 kappaletta. Hintaa 15 euroa. Kapseleina
on näköjään olemassa heikompia ja näin ollen
vieläkin kalliimpia vaihtoehtoja.

Mites paljon tuo möllerin nestemäinen maksaa?
Joku väitti imevänsä sitä 8g päivässä...onko
tuommonen tankkailu yleensä tarpeellista
terveysvaikutuksen kannalta ja tuleeko
kalliiksi?

Onko muita hyviä ja edullisempia vaihtoehtoja.
Iso erä => halpa hinta?

Jätetään nyt se rypsiöljy tästä keskustelusta pois.
Moi!uskon että näissä niinkuin muissakin tuotteissa hyvää ei voi saada"ilmaiseksi"...eli jos jonkun valmistajan tuote ns.sikahalpa niin pitäisi hälytys kellojen soida...eli kaikki lisäravinteet,protskut ym. tuotteet,sama juttu...toki jos otetaan tosi suuria määriä niin sitten tietty hinta putoaa...olen käyttänyt skipin tuotteita itse ja suosittelen niitä kaikille koska ovat todella laadukkaita ja näin ollen toimivia.

Olen päättänyt ekaa kertaa ostaa kalaöljykapseleita. Millaset olisi minimi EPA ja DHA arvot, mitkä pitäis noissa olla ainakin? ja mihin aikaan päivästä noita kannattaa ottaa?

Nuo mitä itse popsin on EPA 190mg DHA 120mg ja nappaan yhden aamulla, päivällä ja illalla eli 3 päivässä.

Kysytään nyt vaikka täälä, kun on omega3-ketju valmiiksi esillä...

Eli voiko/saako/haittaako/kannattaako noita kalaöljykapseleita syödä raskaana oleva? ehkä vähä typerältä kuulostava kysymys, mutta vissiin A:ta ei sais syödä liikaa ja voiko noissa kalaöljyissä olla näitä myrkkyjäämiä, mistä sitä ny yleensä varotellaan ku liikaa fisua natustaa...

ostin tässä päivänä muutamana kaksi valmistetta. toinen on omega rasvahappovalmiste missä on EPA, DHA, GLA ja CLA:ta. eli kalaöljy ja helokkiöljy.
Toinen on kylmäpuristettua pellavaöljyä kapseleina.

kala ja helokkiöljy sisältää per 5ml (annos 2.5-5ml)

epa 640mg
dha 440mg
gla 31mg
cla 102mg

E-vitsku 10mg
d3-vitsku 3.3µg

pllavaöljy kapselit per 1kpl (annostus 2-4kpl)
eritelty vähän huonosti

omega3 alfalinoleenih. 590mg
omega6 linolih. 149mg
omega9 öljyhappo 138mg

onko paha jos ottaa 4kpl pellavaöljyä ja sit ton kalahelokki jutun 5mg
kun muuten tulee aika eläinvoittoisesti syötyä rasvojakin...

Jostain kuin, että ylimääräisen kalaöljyn syömisestä > 5 ml vuorokaudessa ei ole kovinkaan paljon lisähyötyä sydän ja verisuonitautien kannalta. Päinvastoin kalaöljy ylenmäärin vähentää veren hyytymistekijöitä ja lisää mm. aivoverenvuodon riskiä.

Back
Ylös Bottom