Omat mitat ja ruokamäärä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shakira
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Nyt pitäisi saada vähän neuvoa, että miten pitäisi syödä.... Olen vasta aloittanut salilla käymisen ja yritän tähdätä 3krt/vk. Nyt vain siihen olisi apu vastaanotettavissa, että miten paljon pitää syödä ja missä suhteessa? Laihdutin vuodessa 13 kiloa pois ja nyt olisi tarkoitus tosiaan saada painoa takaisin lihasmassan muodossa:rock:. Saliohjelman ehdotuksiakin otetaan vastaan... Alaselkävikaa löytyy niin se hieman haittaa joitakin liikkeitä ja myös polvet reistaa niin mitä tehdä,että kuitenkin koko kroppaa saa tasaisesti rasitettua?? Tiedän että täällä on paljon jo näistä kaikista aiheista kysyttyä ja lukee mutta nyt kun saisi kerralla kaikki pakettiin niin auttaisi hyvin... Jos siis voisitte auttaa?? Ainiin...omat mitat jos niistä jotain apua...171/55 ja ikää kohta 27:lol2:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Aika hoikka tyttö olet!

Mä olen nyt ikävä ihminen enkä anna mitään valmista ohjelmaa niin syömisen kuin treeninkään suhteen, vaan kehotan, että luet läpi ainakin "Mimmien treeniohjelmat" ja "Mitä söit tänään/eilen"-ketjut. Molemmat löytyvät stickyinä ihan tästä etusivulta Tämä siksi, että - kielikuvan keinoin - on tulevaisuuden kannalta koko lailla hedelmällisempää opettaa ihminen kalastamaan itse, kuin kantaa hänelle kalaa nenän eteen. :)

Alaselkä- ja polvivammoistasi sinun kannattaa ehdottomasti jutella asiantuntevan lääkärin kanssa, koska pahimmassa tapauksessa onnistut rikkomaan itsesi salilla entistäkin pahempaan kuntoon.

Joo en mä oikeastaan suoraan mitään ohjeita haluakaan. Kiva niitä on täältä lukea ja opiskella mut nää perusasiat ku nyt pitäis tietää... Eli se miten paljon protskua, hiilareita ja rasvaa tarviin... en enää muista miten se laskettiin!! Isäntä tekee tänään mulle ohjelman siltä pohjalta ku kävin salilla testaamassa niin tietää sit vähän paremmin:worship: . Ja mä luulen että meen noiden selän ja polven takia fysioterapeutille ku se joskus mulle jotai ohjeita antoi mut silloin ei viel ollut salilla käynnistä kyse. Rintalihakset ja olkapäät on tosi kehnot joten oisko niihin jotai ehdotuksia? Tulevat niin kamalasti perässä:(

Ei noita makroravinnesuhteita tarvitse sen ihmeemmin laskeskella - esim. joku 40hh/30p/30r on ihan pätevä jakauma. (Nuo luvut ovat siis prosenttimääriä.) Kätevä apu päivittäisen jakauman määrittämisessä on vaikkapa www.kalorilaskuri.fi (maksullinen, mutta mielestäni hyvinkin hintansa väärti).

Yläkropan työntäville lihaksille parhaita liikkeitä ovat penkki- ja etunojapunnerrukset eri variaatiot. Mieluiten toki vapailla painoilla tehtynä, niin kropan hallintakin kehittyy siitä samalla :)

Tuoltahan mä taidan tehdä itselleni oman taulukon:). Ei tarvii sitte laskeskella aina eikä maksaa ku alkaa varmaa muistamaan jo;). Mut jos mä haluun että lihakset varmasti kasvaa niin eikös ton protskun tarve ainakin tarvii saada varmasti? Tuntuu ettei saa syötyä niin paljon vaan kuin joskus....

Suosittelen tosiaan katsomaan noita mimmien treeniohjelmia ja mahdollisesti hakemaan apua treeniin.

Itse olen aikaisemmin treenannut kestävyyspainotteisesti (kisailua eräässä lajissa, pitkien matkojen juoksua ja tuntien ohjausta) ja punttitreenin aloitettuani juhannuksen 2006 jälkeen kehon koostumus on muovaantunut todella paljon.

Kesällä 2004 painoin 50 kg (pituus 163) ja olin pienesti atleetti riuku. Muutin tuolloin ranskaan ja pullistuin 7 kiloa. Suomeen muuton jälkeen talvella 2005 minulla oli ns. kriisi kilojen kanssa, olihan se jotain täysin muuta kuin mihin olin tottunut. Harrastin hurjasti kaikenlaista aerobista, juoksin mm. muutaman puolimaratonin ja muita kisoja ja kävin spinningissä. Kilot lähtivät juu, mutta vasta 2006 aloittamani punttitreenin ansiosta sain kehooni "rotia", eikä sen jälkeen juuri ole tarvinnut kiinnittää huomiota ruokavalioon. Keho pysyy kuosissa. Tällä hetkellä painan n. 55 kiloa ja käytän vaatekokoa 34/xs. Lihasta on tullut reippaasti vajaan vuoden aikana, eikä rasvaa ole ongelmaksi asti, vatsalihaksetkin erottuvat selvästi. Tähän tietysti vaikuttavat myös geenit.

Edellä mainitusta huolimatta olen täysin terveellisen ruokavalion kannattaja mm. sen tuoman loistavan fiiliksen takia. Syön paljon proteiinia, eli esim. lihaa, kanaa, kalaa, raejuustoa, rahkaa ja vältä turhia sokereita ja rasvoja. Tämä on tosin minulle täysin luonnollista, eikä minun tarvitse liikaa kiinnittää asiaan huomiota. Alkoholia juon harvoin eikä se vie kuntoani suuntaan eikä toiseen. Olen joskus miettinyt, että olisi mahtava nähdä, mihin tästä kehosta on ja testata ns. kisadieetti. Ennen kaikkea mahtavinta on kuitenkin kokonaisvaltainen hyvä olo mitä olen treenistä ja voimien kasvamisesta saanut.

Suosittelen ehdottomasti kovaa punttitreeniä, lihasten kasvun myötä myös kulutus kasvaa ja se on ensisijaista rasvanpolton kannalta.

Tsemppiä! :)

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Hip! Miul on punttitreeniä takana 14 vuotta. Ikää on 30v. Syön 3000-4000kcal/pvä, eläinkunnanproteiinia 180-250 g/pvä. Pituus 160cm, paino 59-61kg. Rasva% <15, eli vatsapalikat ja suonta näkyy. CBB-lava kutsuu syksyllä ja paino pitäis saada 50 kiloon. Miun ruokamäärästä on onneksi varaa vähentää.

Minä olen nostanut aineenvaihduntani aika hyvään vauhtiin syömällä paljon ja treenaamalla kovaa! Ja tuloksia on tullut nimenomaan silloin, kun tajusin sapuskan merkityksen. Suurimmaksi osaksi kunnon bodysafkaa kauhakaupalla ja silloin tällöin naminamia, joka buustaa aineenvaihduntaa vielä lisää!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom