Olen tässä pikku hiljaa muuttamassa omaan asuntoon (asunto löytynyt ja sopimus tehty jo) ja isoveli mainitsi tuossa pari päivää sitten että hän sai aikoinaan jonkun "ensimuutto-rahan" kunnalta (vrt. yrittäjien starttiraha). Mullehan kaikki raha kelpaa joten kiinnostuin heti. Onko täällä kukaan käynyt kysymässä ja saanut tuollaista avustusta? Kuulostaa aika oudolta kyllä, varsinkin jos muuttaa toiselle paikkakunnalle. :>D
Olisi kanssa kiva tietää että mitä kaikkia avustuksia voin saada? Yleistä asumistukea ja sosiaalitukea ainakin..? Työkkäriin ilmottauduin työnhakijaksi tuossa pari viikkoa sitten. (Pitää ilmeisesti olla työnhakija että voi saada tuo sosiaaliturvaa) Lukio on aivan päättymäisillään joten en opintotukea koeta edes hakea. Töitä olen myös etsimässä eli en miksikään sossupummiksi ole alkamassa. :D
Tänne saa myös laitella jotain kivenkovia säästövinkkejä jos löytyy. :>D
Olisi kanssa kiva tietää että mitä kaikkia avustuksia voin saada? Yleistä asumistukea ja sosiaalitukea ainakin..? Työkkäriin ilmottauduin työnhakijaksi tuossa pari viikkoa sitten. (Pitää ilmeisesti olla työnhakija että voi saada tuo sosiaaliturvaa) Lukio on aivan päättymäisillään joten en opintotukea koeta edes hakea. Töitä olen myös etsimässä eli en miksikään sossupummiksi ole alkamassa. :D
Tänne saa myös laitella jotain kivenkovia säästövinkkejä jos löytyy. :>D