Olohuoneeseen seinään kiinnitettävät kaiuttimet ja ohjaus iPadilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Moi,

Olen pähkäillyt miten saisin parhaiten seuraavan skenaarion toimimaan. Eli haluan olohuoneeseen kahdet seinään kiinnitettävät kaiuttimet, aika lähelle kattorajaa. En käytä perus cd-soitinta, vaan musiikki tulisi käytännössä iPadista Spotifyn kautta.

Mitkä olisi low/high budget raitkaisut tähän? Vaikka kaiuttimet olisi aktiiviset niin ne tarvitsevat kuitenkin virtaa, ja ne täytyy kai kuitenkin olla kiinni jossain laitteessa joka määrittelee kumpi on R ja L, ja jossa on joko Airplay tai Bluetooth langaton äänentoisto ja yhteensopivuus iPadin kanssa? Olen joskus koittanut Belkinin Bluetooth järjestelmää johon liitetään vahvistin, mutta se ensinnäkin aiheutti paljon taustakohinaa ja menetti koko ajan Bluetooth yhteyden iPadiin, jolloin Belkin ja iPad piti jatkuvasti parittaa uudestaan ja oli turhaa säätöä.

Kiitos vinkeistä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos vinkistä. Mites sitten jos miettii akustiikkaa ja miten hyvin olohuoneen saa soimaan, onko kaksi kaiutinta seinän kulmiin ok ratkaisu, vai pitäisikö ajatella jotain muuta. Nyt on ilmeisesti tullu paljon yhden kaiuttimen raktaisuja, esim. tällaisia.

Mä oon ollu ihan tyytyväinen Airport Express + Genelecit -komboon. Ja kaiuttimet juurikin ylänurkissa. Ei mitään hifihifiä, mutta noi häviää väriltään nätisti tapettiin ja soi ihan riittävästi omiin tarpeisiin.

Mä oon ollu ihan tyytyväinen Airport Express + Genelecit -komboon. Ja kaiuttimet juurikin ylänurkissa. Ei mitään hifihifiä, mutta noi häviää väriltään nätisti tapettiin ja soi ihan riittävästi omiin tarpeisiin.

Jos Genelecit menee suoraan Airport Expressiin niin saatko mitenkään eriteltyä L/R vai meneekö monona? Muistaakseni tossa Expressissä oli vaan yksi Line-in?

EDIT: Niin ja tuohonhan voisi miettiä Airport Expressin sijaan Sonos Bridgen joka ilmeisesti toimii sulavammin kuin AirPlay.

EDIT: Niin ja tuohonhan voisi miettiä Airport Expressin sijaan Sonos Bridgen joka ilmeisesti toimii sulavammin kuin AirPlay.

Ei sillä line-inillä mitään tee, line-outista ääni tulee ulos kajareihin. Airplaytä käyttäessä ääni menee suoraan mäkistä/pädistä/iphonesta wlanilla siihen purnukkaan.

Sonos vaikuttaa kätevältä, mutta miten eri laitteet tukee sitä? Vai pitääkö olla sonoksen purkki sekin mikä lähettää audiota?

Halpa ratkaisu ovat langattomat Nokian Play 360 -kaiuttimet. Automaattisesti yhdistyvät stereopariksi ja toimivat bluetoothilla mainiosti. Parille tulee hintaa n. 150 euroa.

Ei sillä line-inillä mitään tee, line-outista ääni tulee ulos kajareihin. Airplaytä käyttäessä ääni menee suoraan mäkistä/pädistä/iphonesta wlanilla siihen purnukkaan.

Sonos vaikuttaa kätevältä, mutta miten eri laitteet tukee sitä? Vai pitääkö olla sonoksen purkki sekin mikä lähettää audiota?

Itseasiassa näyttää siltä että jos esim. Genelecit haluaa Sonosiin kiinni niin pitää ostaa hieman kalliimpi Sonos purkki (349€). Mutta, jos ostaisi vaikka 2x Sonos Play3 kajarit niin saisi ne Stereona, ja silloin tarvitaan vain Sonos Bridge laite (49€).

Eli: Sonos Bridge laitetaan Ethernet piuhalla kiinni talon reitittimeen. Sonos Bridge on yhteydessä kahden Sonos Play3 kaiuttimen kanssa langattomasti. Sonos kaiuttimia voi ohjata iPadilla, PC:llä, Androidilla, Macilla, etc.

Kun netistä lukee vertailuja niin ilmeisesti Sonos vie voiton kotiin verrattuna AirPlay tekniikkaan koska on monipuolisempi, ei pätki, ja on laajennettavissa useampaan huoneeseen.

Hintaa tulisi:
Sonos Bridge 49€, 2 x Sonos Play3 (299€/kpl) = 647€

Sonos ohjelma taas tukee kaikkia mahdollisia radioita ja virtoja, mm. Spotify

Halpa ratkaisu ovat langattomat Nokian Play 360 -kaiuttimet. Automaattisesti yhdistyvät stereopariksi ja toimivat bluetoothilla mainiosti. Parille tulee hintaa n. 150 euroa.

:D maksoin yhdestä 165 euroa...

Hintaa tulisi:
Sonos Bridge 49€, 2 x Sonos Play3 (299€/kpl) = 647€

Ihanan edullista! :D

Ja ilmeisesti olisi täysin sidoksissa sonoksen omaan applikaatioon, eli etpäs saakaan striimattua youtubesta esim audiota? No laatuun täytyy totutella.
Ainakin näin käsittäisin, eivät nimittäin Sonoksella ole tehneet kauhean selkeäksi ymmärtää miten koko systeemi toimii.
http://www.youtube.com/watch?v=4f52ovkaoCU

Ihanan edullista! :D

Ja ilmeisesti olisi täysin sidoksissa sonoksen omaan applikaatioon, eli etpäs saakaan striimattua youtubesta esim audiota? No laatuun täytyy totutella.
Ainakin näin käsittäisin, eivät nimittäin Sonoksella ole tehneet kauhean selkeäksi ymmärtää miten koko systeemi toimii.
http://www.youtube.com/watch?v=4f52ovkaoCU

Tjaa, halvalla tässä tuskin pääsee kuitenkaan; 2xGenelec+Airport Express tulee vielä kalliimmaksi. Se on tosiaan hyvä huomio että iPadista tai Macista ei saa varmaan siirrettyä ääntä suoraan Sonosiin, vaan pitää mennä Sonos sovelluksen kautta. Vaikka itse sovellus tukee mm. iTunesia ja Spotifyta, ei sillä kuitenkaan saa siirrettyä iPadista ääntä suoraan kaiuttimiin mm. Youtubea katsellessa.

Hmm, decisions decisions :)

Edullinen ratkaisu on laittaa tuollainen ( http://mobile.logitech.com/fi-fi/product/wireless-speaker-adapter?crid=47 ) katonrajaan, ja siitä kaiuttimille.

Itsellä tuo mutta tosin menee signaali Denonin AV vahvistimeen. Ääni on mielestäni hyvä, kaiutinparina Dali Zensor 1. Ja bluetooth kytkeytyy laitteeseen kätevästi parilla napin painalluksella.

Käytännössä toimii siis bluetooth kuulokkeena tabletissa tai vaikka puhelimessa.

:D maksoin yhdestä 165 euroa...

Tarkistin juuri. 90-135 euroa maksavat Amazon.de-sivuilla. Olin siis roimasti väärässä - menee 200 euron huonommalle puolelle. Ostopaikasta riippuen lähelle 300 euroa.

Itse ostin kauittimeni yli vuosi sitten. Päivääkään en ole katunut. Kaikista bluetooth-lähteistä ääni menee takkuamatta automaattisesti stereona pyöreisiin, joka suuntaan ja myös ylös lähettäviin kaiuttimiin, joissa on yllättävän hyvä äänenlaatu. Minun olohuoneeseeni kelpaa. Ja lisäksi hyvää on myös n. 22-tunnin akunkesto ja se, että nämä ovat niin pienet, että ne voi viedä vaikka terassille tai puutarhaan lämpimänä iltana tunnelmaa antamaan.

Noniih, sain vihdoin ostettua ja valintani oli..... Sonos! Oli kampanja jossa Play3 kaiuttimen ostaessa sai Bridge moduulin kaupan päälle. Play3 kuulostaa hyvältä, mutta taidan tehdä niin että olohuoneeseen ostain Play5 kaiuttimen ja Play3 menee joko makuuhuoneeseen tai lastenhuoneeseen :) Sonos Controller ohjelma on varsin hyvä ja yhdistää Spotifyn ym. palvelut aika näppärästi saman katon alle. Play5 kaiuttimeen ostan vielä Airport Expressin niin sain Youtube ym. ohjelmien äänet Play5 kaiuttimeen.

Edit: olohuoneeseen vaihtoehtoisesti kaksi Play3 kaiutinta stereo -linkityksellä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom