Olkapäiden eteenpainuminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nostan vähän tätä ketjua...
Tekeekö porukka erikseen etuolkapäät?Itellä tuntuu,että ne saa tarvittavan kurituksen ihan tossa penkkaamises...sivulohkoja ja takaolkapäitä teen sitten senkin edestä.

Hieroja ilmoitti mulle ainakin, että jos en venyttele rinta-ja olkapäiden lihaksia niin olkapäät alkavat siirtyä eteenpäin. Rintalihas vetää olkapäätä eteenpäin silloin kun se on ns. jumissa. Epäilen, että vastaliikkeiden tekeminen on aika turhaa, kunhan venyttelee kunnolla niin ei pitäsi tulla ongelmia.

Zorbas sanoi:
Hieroja ilmoitti mulle ainakin, että jos en venyttele rinta-ja olkapäiden lihaksia niin olkapäät alkavat siirtyä eteenpäin. Rintalihas vetää olkapäätä eteenpäin silloin kun se on ns. jumissa. Epäilen, että vastaliikkeiden tekeminen on aika turhaa, kunhan venyttelee kunnolla niin ei pitäsi tulla ongelmia.

Öö, eikai sun ohje ole jättää selkä treenaamatta ja keskittyä vain venyttämään rintaa?

Varmasti tolla venyttelyllä on suurempi merkitys tuossa eteenpainumisen ehkäisyssä, mutta ehdottomasti myös ne vastaliikkeet tehdään yhtä kovaa.

Sori etukäteen jos missasin pointtisi. :piis:

Luin yhdestä lehdestä, jossa noista ryhtivirheistä oli juttua, tällaisen ohjeen, suurinpiirtein näin:

Istu ryhdikkäänä tuolilla. Nosta kädet sivulle ja sisäänhengitys. Taivuta käsiäsi taaksepäin, samalla kallistaen peukaloita taaksepäin ja purista lapaluut yhteen. Pidä olkapäät rentona. Uloshengitys, vapauta kädet, ja pyöristä selkä.

Mitäs mieltä porukka on tuollaisesta? Kyllä tuo ainakin selässä tuntuu, kuten nyt lapaluiden yhteenpuristaminen aina. Artikkelissa ei sanottu mitään, montako kertaa tuota pitäisi tehdä ja kuinka usein.

Itse olen nyt joka päivä tehnyt jokaiselle lihasryhmälle 45 sekunnin kovan venytyksen. Ei ainakaan ihan superduper selvää ryhdinparantumista vielä ole havaittavissa, mutta ehkä se tästä.

Itse treenaan etuolkapäät kerran viikossa 2x6 pystypunnerruksella. Mutta en ole saanut oikein mitään venytystä vielä tuntumaan etuolkapäissä. Joko venytys tulee hauikseen tai sitten asento menee sellaiseksi että kyynärpäihin tulee liian suuri taakka. Vinkkejä?

Mulla noi olkapäät on vähän painunu eteen, vaikka oon melko aktiivisesti venytelly myös noita olkapää- ja rinta-lihaksia. Ei toi mua niin hirveesti haittaa kun ei sitä kovin helposti huomaa. Ja ryhtini on muuten aika hyvä. Voihan olla, että tuo olkapäiden eteenpainuminen ajan kanssa häviää, jos vaan venyttelee kunnolla jne.

Nostetaan ketjua taas, ei uutta viitsisi tehdä.

Ryönään edelleenkin tämän ongelmani kanssa. V-mäinen yhtälö kun samalla haluaisi kasvattaa mahdollisimman paljon rintalihaksia mutta kuitenkin päästä tästä oranki-ryhdistä eroon. Ei siis oikein voi sitä penkkiä jättää ohjelmasta pois. Olen nyt tässä yritellyt venytellä päivittäin joka lihaksen 45 sekunnin venytyksellä, myös rinnan siis ja tietty selän ja etuolkapäät. Ei sitä nyt ihan joka päivä ole muistanut, mutta aika usein. En ole kuitenkaan huomannut mitään vaikutusta. Epäilen että selkätreenini tekniikka vain yksinkertaisesti on niin päin persettä, että tämä johtuu siitä. Vaikka olenkin yrittänyt noita selkäketjuja lukea, niin tuntuu etten ikinä saa yläselkään kunnon tuntumaa. Ei selkäni nyt kuitenkaan ihan mikään onnettomin mahdollinen oli, saan minä nyt sentään 15 leukaakin vedettyä. Tosin aika kapealla otteella, taitaa ottaa enemmän käsiin silloin. Enivei, pari kysymystä:

1. Paljonko ihan sekunteissa suosittelisitte venytyksiä rintalihaksille päivässä? Olen nyt tuon 45 sekkaa venyttäyt aina kun olen muistanut (väh. 4 krt/viikko salin jälkeen), mutta onko se liian vähän jos haluan tästä ongelmastani eroon?

2. Mistä pitäisi lähteä hakemaan ohjeita tuohon ketjun alkupäässä mainittuun Pilates lapatuki-juttuun? Vaikka kuinka olen ryhtivirheistä ja pilateksestä yrittänyt googlailla, ei ole osunut kohdalle.

Maallikkona tuli mieleen myös selkärangan muoto. Jos on istunut 18 vuotta tietokoneen edessä kuten minä niin siinä tuppaa selkäranka mutkistumaan quasimodoksi. Mihin tosin lihasten kireyskin kaiketi vaikuttaa. Rintalihasten venyttelyä taidan kokeilla itsekin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä tuo 45 sekkaa on aika vähän. venytellähän voit miltei niin paljon kuin haluat. itse teen yleensä sellasia parinkolmen minuutin venytkysiä rinnallekin. tässä on hyvä venytys mielestäni: mennään makaamaan mahalleen maahan. kädet laitetaan suoraksi sivuille kämmenet maahanpäin. laitetaan toinen käsi punnerrusasentoon ja pidetään toinen käsi ja etuolkapää tiukasti maassa. siitä sitten aletaan sillä toisella kädellä punnertaa niin että venytys tuntuu suoran käden puolella olevassa rintalihaksessa :thumbs:

Back
Ylös Bottom