Nostetaan ketjua taas, ei uutta viitsisi tehdä.
Ryönään edelleenkin tämän ongelmani kanssa. V-mäinen yhtälö kun samalla haluaisi kasvattaa mahdollisimman paljon rintalihaksia mutta kuitenkin päästä tästä oranki-ryhdistä eroon. Ei siis oikein voi sitä penkkiä jättää ohjelmasta pois. Olen nyt tässä yritellyt venytellä päivittäin joka lihaksen 45 sekunnin venytyksellä, myös rinnan siis ja tietty selän ja etuolkapäät. Ei sitä nyt ihan joka päivä ole muistanut, mutta aika usein. En ole kuitenkaan huomannut mitään vaikutusta. Epäilen että selkätreenini tekniikka vain yksinkertaisesti on niin päin persettä, että tämä johtuu siitä. Vaikka olenkin yrittänyt noita selkäketjuja lukea, niin tuntuu etten ikinä saa yläselkään kunnon tuntumaa. Ei selkäni nyt kuitenkaan ihan mikään onnettomin mahdollinen oli, saan minä nyt sentään 15 leukaakin vedettyä. Tosin aika kapealla otteella, taitaa ottaa enemmän käsiin silloin. Enivei, pari kysymystä:
1. Paljonko ihan sekunteissa suosittelisitte venytyksiä rintalihaksille päivässä? Olen nyt tuon 45 sekkaa venyttäyt aina kun olen muistanut (väh. 4 krt/viikko salin jälkeen), mutta onko se liian vähän jos haluan tästä ongelmastani eroon?
2. Mistä pitäisi lähteä hakemaan ohjeita tuohon ketjun alkupäässä mainittuun Pilates lapatuki-juttuun? Vaikka kuinka olen ryhtivirheistä ja pilateksestä yrittänyt googlailla, ei ole osunut kohdalle.