SUPERCARB 1kg -40%

Olkapää treeni!

Osaisiko joku neuvoa todella tehokkaan olkäpää treenin, kun tuntuu että niiden kehitys on jämähtänyt paikalleen.
Treenan ne rinnan kanssa samana päivänä jolloin ne saavat jo niissäkin liikeissä treeniä.
Yritä myös vaihdella erilaisia liikkeitä lähes joka treeni kerralla.
Joten mikä avuksi?

hyviä vinkkejä kaivataan!

kiitos!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Treenaa olkapäät eri päivänä esim. olkapäät + ojentajat niin varmasti saat tuloksia aikaan. Rintatreenissä olkapäät rasittuu jo muutenkin...

Tee ekaksi viparit sivulle käsipainoilla ja sen jälkeen pystypunnerrus. Tuolla järjestyksellä sain itse tapahtumaan jonkin sortin kehitystä...Pystypunnerukseen sai laittaa lisää romua niin johan kummasti motivoi. :D

Sen lisäksi voit ottaa pari muuta liikettä ja kussakin liikkeessä tee vain kaksi kovaa sarjaa.

Itseasiassa treenasin ennen kauankin aikaa olkapäät samana päivänä kun rinnan, mutta halusin vaihtelua. mut voisin kyllä kokeilla tota ojentajat-olkapäät päivää.

nykyään siis treenaan olkapäät suunnilleen näin rinnan jälkeen:
-pystysoutu 2 x 12-8
-nostot sivuille 2x 12-8
-takaolkapäät 2x 10

välillä todella vaihtelen liikkeitä ettei lihas pääse tottumaan eli ei vika siinäkään pitäis olla,

mut kiitti vinkistä, pistetään se käytäntöön!

:)

...korjaus edelliseen, siis ennen treenasin olkapäät juuri ojentajien kanssa, mut halusin siihen vaihtelua ja vaihdoin rinta-olkapäät päivään, mut ehkä se kantsis sit vaihtaa takas vanhaan rytmiin...

;)

Tai sitten treenaa olkapäät ennen rintaa, näin teen minä (tosin pitkään tein olkapää-ojentaja -treeniä, nyt vaihdoin takaisin tähän vanhaan systeemiini vaihtelun vuoksi). Tietysti jos penkkitulokset ovat kovin tärkeitä, tämä ei ole hyvä vaihtoehto.

Minulla toimii muuten päinvastainen järjestys kuin edellä esiteltiin eli teen aluksi perusliikkeenä pystypunnerruksen ja sen jälkeen jotain vipareita ja lopuksi takaolkapäät ristikkäistaljassa penkillä maaten.

Mäkin treenaan olkapäät rinnan jälkeen. Tosin koitankin nyt saada penkkitulokset nousemaan. Mielestäni on kuitenkin ollut yllättävää, että nyt myös olkapäät tuntuvat kehittyvän paremmin kuin ennen, jolloin treenasin ne ojentajan kanssa. Olen myös vähentänyt sarjojen ja liikkeiden määrää, koska uskoin tehneeni niitä aina ihan liikaa. Treenissä satsaan perusliikkeisiin, eli punnerruksiin tangolla, laitteissa tai käsipainoin. Saatan esim. tehdä ensin pystypunnerrusta käsipainoin ja sitten jotain vipunostoja. Liikkeitä teen 2-3 erilaista ja kovia sarjoja yleensä korkeintaan 6. Haittapuolena tässä on se, että vaatteet ovat alkaneet kummasti hiertää kainaloa...:D

Minä treenasin aikoinaan olkapäät ihan omana päivänään - kuten kaiken muunkin. Sitten yritin vähän aikaa tehdä hartiat penkkipäivänä, vuorotellen rinta- ja hartialiikkeitä. Siitä ei tullut mitään. Nyt olen siirtynyt sellaiseen systeemiin, jossa treenaan hartiat penkin (ts. rinnan = kaksi liikettä) jälkeen ja teen vain vipunostot sivuille ja eteen. En kyllä tiedä, onko se fiksua, mutta näin saan poistettua liikarasitusta ojentajilta, ja minulle se penkki on kuitenkin tärkeämpi.

Hartioiden kokoa en ole edes seurannut, mutta tuloskehitys hartialiikkeissä oli paras silloin, kun tein ne omana päivänään.

En ole mikään guru, mutta oma ykkösneuvoni olisi, että hankkii vähän aikaa sitä raakaa voimaa sinne hartioihin. Esim pystypunerruksiin yksinkertaisesti lisää rautaa, ja jos tulee vaikka vain 4-6 toistoa, niin tekee sitten sen verran. Parin treenikerran jälkeen pitäisi jo tulla paremmat sarjat ja niin pikkuhiljaa edeten saa jo pidemmät sarjat tehtyä niillä isommilla romuilla. Ja kun pysähtyy niin sama homma alusta. Kokemuksesta tiedän, että naiselle voi olla kova paikka siirtyä isompiin käsipainoihin, kun yleensä ne menevät 2,5kg:n välein. On vain sisukkaasti taisteltava, ja kyllä ne sieltä nousemaan lähtevät.

Mikä olis teidän mielestä paras takaolkapääliike? Mulle ei meinaan tuu nyt yhtään sellasta liikettä mieleen, joka olis nimenomaan suunnattu takaolkapäille. :rolleyes:
Kiitti etukäteen!

Originally posted by Ränämanni
Mikä olis teidän mielestä paras takaolkapääliike? Mulle ei meinaan tuu nyt yhtään sellasta liikettä mieleen, joka olis nimenomaan suunnattu takaolkapäille. :rolleyes:
Kiitti etukäteen!

Vipunostot kulmassa? Tai sama liike penkillä maaten ristitaljassa?

Itse en tosin tee takaolkapäitä erikseen, vaan luotan siihen että ne saavat selkäpäivän kulma- ja alataljasouduissa riittävästi treeniä... :p

Minä pidän eniten penkillä selinmakuulla tehtävästä ristikkäistaljaliikkeestä. Aika hankala tuota tekniikkaa on näin sanallisesti selittää, mutta periaatteena on vetää taljan kahvoista yläviistosta niin, että kädet ovat aluksi ristissä ja sen jälkeen aukeavat sivuille. Kun liike halutaan tehdä takaolkapäille, täytyy tietysti keskittyä erityisesti tekemään se olkapään takaosilla eikä käsillä tai selällä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom