Olkapää kipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zimpura
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
49
Kaupunki
kuopio
Pakkotoiston venyttelyoppaassa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=56366 olkppään venyttelyssä kuvan1 venyttelyä tehdessä tulee kipua olkapäähän. Liikkeen voi tehdä melko hyvin, mutta loppuvaiheessa tulee pientä kipua. Penkkipunnerrusta tehdessä ja vipunostoissa sivuille olkapääkipu tulee myös esille. Mistä voi kipu johtua? Auttaakohan tuo kuvan2 venytys tuohon olkapään kipuun????

zimpura: -Kyseessä voisi olla supraspinatuksen vaiva johon kuvan 2 venytys kyllä voi auttaa, jos kyse on sen kireydestä. Jos taas kyseessä on tulehdus/pienirepeämä, niin kovin voimakkaita venytyksiä ei kannata mennä tekemään, sellaista kevyttä pumppailevaa venyttelyä voi kokeilla kyllä.

Mutta tokihan kyseessä voi olla moni muukin, mutta aloita selailemalla supraspinatuksen vaivoista käsitteleviä ketjuja, josko löytyis "täsmäosumia" oiresiin ja hoitoon.

zimpura: -Kyseessä voisi olla supraspinatuksen vaiva johon kuvan 2 venytys kyllä voi auttaa, jos kyse on sen kireydestä. Jos taas kyseessä on tulehdus/pienirepeämä, niin kovin voimakkaita venytyksiä ei kannata mennä tekemään, sellaista kevyttä pumppailevaa venyttelyä voi kokeilla kyllä.

Mutta tokihan kyseessä voi olla moni muukin, mutta aloita selailemalla supraspinatuksen vaivoista käsitteleviä ketjuja, josko löytyis "täsmäosumia" oiresiin ja hoitoon.

Olen tässä jumpannutkin olkapäätä ohjeiden mukaan joita olen saanut aikaisemmalta fysioterapian käynneiltä joitakin vuosia sitten. Lääkärille tästä pitää lähteä ja kuvauttaa olkapää jotta saisi olkapään kuntoon:)

Olen tässä jumpannutkin olkapäätä ohjeiden mukaan joita olen saanut aikaisemmalta fysioterapian käynneiltä joitakin vuosia sitten. Lääkärille tästä pitää lähteä ja kuvauttaa olkapää jotta saisi olkapään kuntoon:)

Lääkärillä käyty ja syndroma armillae tendinum musculorum rotatorum Idx oli diagnoosi

Eli mikäs lihas tms tuo on suomeksi, mitä hoitoa määrättiin?

Lääkäri puhui pitkän hauislihaksen jänteen tulehduksesta suomeksi:) Kortisonipiikin sain ja pari päivää lepoa sitten olkapään kuntoutusliikkeitä mm.kiertäjäkalvosinliikkeitä, soutujrjoitteita ja sellaisia liikkeitä saa tehdä jossa ei tule kipua ja tarvittaessa kylmää.

Lääkäri puhui pitkän hauislihaksen jänteen tulehduksesta suomeksi:) Kortisonipiikin sain ja pari päivää lepoa sitten olkapään kuntoutusliikkeitä mm.kiertäjäkalvosinliikkeitä, soutujrjoitteita ja sellaisia liikkeitä saa tehdä jossa ei tule kipua ja tarvittaessa kylmää.

No nyt sitten on tullut käytyä magneettikuvissa ja siellä on pientä rispaantumista haiuksen pitkänpäänjänteessä. Fysiolla on tullut pari kertaa käytyä ja nyt on jumpattua ahkerasti kuminauhaa käyttäen ja jollain tavalla on myös auttanutkin. Helmikuussa on uusi käynti lääkärillä ja sit selviää et joutuuko operoitavaksi olkapää.

Onkos kellään ollut vastaavaa rispaantumista ja leikattu. Paljonko on tullut sairaslomaa? tiedän et ne on kyl yksilöllisiä noi olkapääleikkaukset, mut suunnilleen kuinka pitkä saikku tulee.

No nyt sitten on tullut käytyä magneettikuvissa ja siellä on pientä rispaantumista haiuksen pitkänpäänjänteessä. Fysiolla on tullut pari kertaa käytyä ja nyt on jumpattua ahkerasti kuminauhaa käyttäen ja jollain tavalla on myös auttanutkin. Helmikuussa on uusi käynti lääkärillä ja sit selviää et joutuuko operoitavaksi olkapää.

Onkos kellään ollut vastaavaa rispaantumista ja leikattu. Paljonko on tullut sairaslomaa? tiedän et ne on kyl yksilöllisiä noi olkapääleikkaukset, mut suunnilleen kuinka pitkä saikku tulee.

Lekurilla käyty ja sanoi et leikkaavalekuri oli sanonut ettei sitä tarvii vielä leikata. No mä sit mietin pari päivää ja soitin lekurille takas. Sanoin et eikun vaan leikataan vaan, mutta sanoi et juttelisitko sen leikkaavanlekurin kanssa. Mä siihen et kyllä sitä voi turista sen kaa, mutta aikaa ei ole vielä tullut. Odotellaan vielä hetki......

Paljonkohan tollanen leikkaus yksityisellä arviolta maksaa?

Terve.

Minulla on tässä ollut nyt olkapää muutaman päivän sen verran kipeä, että treenaaminen ei onnistu. Olisikohan kiertäjäkalvosin tulehtunut? Kättä pystyn pyörittelemään joka suuntaan ilman suurempia kipuja, mutta punnerrusliikkeitä tehdessä olkapäässä tuntuu painetta.

Elikkä ajattelin tässä itse määrätä itselleni buranakuurin olkapää tulehdukseen. Mikä olisi hyvä määrä buranaa ja kuinka pitkän aikaa? 5pv 3x400mg?

Elikkä ajattelin tässä itse määrätä itselleni buranakuurin olkapää tulehdukseen. Mikä olisi hyvä määrä buranaa ja kuinka pitkän aikaa? 5pv 3x400mg?

Mulla sama homma menossa. Lekurin mielipide oli, että mahdollisesti ahdas olkapää ja kiertäjäkalvosimen lihakset/jänteet ovat ärsyyntyneet. Buranaa oon rouhinut 3x600mg päivässä. Jatkan varmaan ainakin viikon ja max 2 viikkoa. Jos vatsa kestää niin eipä tuosta buranan kiskomisesta mitään haittaa ole, joten se on ihan hyvä koittaa ennen muita toimenpiteitä. Lekuri oli mun tapauksessa sitä mieltä, että ärsyyntyneitä lihaksia/jänteitä on turha rasittaa millään jumpalla/venyttelyllä, joten olkapään osalta homman nimi on pelkkää lepoa mulla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no nyt on ekaa kertaa oikeestaan olkapää kipee.
Elikkä naksuu ja on kipee tietyissä asennoissa.esim kun kättä nostaa ylös päin sattuu..
mutta taas punnerus liikkeet ei ainakaan vielä satu.
Kai sitä uskaltaa tänään treenaan mennä..vituttaa vaan tälläset.

Osaako kukaan sanoa mikä hitto mun olkapäässä oikein on.. Nostelin viime viikon torstaina penkistä ja seuraavana päivänä oli olkapää vähän pipi. Pitäisi olla oikea tekniikka, mutta en kyllä tulevaisuudessa nostele penkistä (ihan varmuuden vuoksi). Menin Lauantaina rullaluistelemaan ja nyt olkapäätä vihlaisee aina ihanasti, kun otan esim. pyödän reunasta kiinni ja yritän nostaa kättä sivulle. Tyynynkin nostaminen sivulle saattaa vihlaista.. mutta ilman "painoja" ei vihlaisua tule.

Vinopenkissä ja muissa inhottavissa liikkeissä olkapää muljuu - senpä takia vältän noita liikkeitä! En tiedä jäikö uinnista jokin pieni vamma olkapäähän (harrastin kaksi vuotta), mutta molemmat olkapäät ruksuu oikein ihanasti. Normaalisti olkapäät eivät ole kipeät, mutta raksuvat ja muljuvat (vähän) kyllä.

Kuitenkin.. Onko kyseessä ihan joku normaali lihastulehdus, kun olkapää on kipeä vai voiko olla jotakin vakavampaa? :wtf:

Suositut

Back
Ylös Bottom