oletteko koskaan ylittäneet suositus annostusta&minkälaisissa ravinteissa&kui paljo

turponieminen sanoi:
Joo, ehkä tässä threadissa onkin hyvä kysyä, että mitähän nappeja olisi hyödyllistä/turvallista ottaa tuollaisen piristävän vaikutuksen aikaansaamiseksi dieetillä?
Kahvia en juo ja kofuista on lähinnä sellaista kokemusta, että nappi ei auta mitään ja yliannostus taas aiheuttaa päänsärkyä.
Tässä selailen noita boosterimömmösivuja ja mietin että pitäisikö kokeilla jotain Arginiini, L-karnitiini, tauriini yms mömmöjä. vaikuttaako ne oikeesti yhtään mihinkään?
muutama energiajuomapurkki (tauriinia sisältävä) ei ainakaan tunnu vaikuttavan juurikaan enempää kuin normaali sokeria perkeleesti sisältävä litku ja semmosiahan ei tueta :down:

Tervetuloa palstalle ja varo tuota mömmö sanaa. Ne ovat lisäravinteita. Ei anneta väärää kuvaa tätä sivua lukeville mummoille.
Tauriini on keskushermostostimulantti, pitäisi olla piristävä vaikutus. Arginiini on aminohappo, tuskin se piristää? L-karnitiinista puhutaan olevan rasvahappoaineenvaihdunnan boostaaja.
Jos ei yksi kofeiininappi auta niin ota kaksi:D

EDIT: L-karnitiini siis tutkimusten mukaan muuttaa rasvaa energiaksi ja näin sillä on piristävä vaikutus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
osku sanoi:
Tauriini on myös aminohappo.

Hö.. niin onkin. Hitto. Siirryn taka-alalle häpeämään ja annan muiden hoitaa hommat:nolo:

EDIT: 600 postia jee...

tarkoitan esim palautusjuomassa jos on 1desin verran ja kreatiinia 2teelusikallista ja protskua 3ruokalusikallista että olisiko siitä hyötyä vai haittaa jos ottaa enemmän ?

habalus sanoi:
tarkoitan esim palautusjuomassa jos on 1desin verran ja kreatiinia 2teelusikallista ja protskua 3ruokalusikallista että olisiko siitä hyötyä vai haittaa jos ottaa enemmän ?

pistä nyt enemmän kuin 3ruokalusikallista sitä proteinia sinne.

c-vitamiinit

Hummerivirta sanoi:
esim. C-vitamiinissa taitaa olla se päivän saantisuositus 60mg, mulla menee hieman yli 1000mg päivässä. Eli vitamiineja reilusti yli suositusten poikkeuksia lukuunottamatta mutta luulisin että ainakin tripla annokset suosituksiin nähden voi huoletta ottaa.

Huomiotkohan nyt luonnollisen ja synteettisen c-vitamiinin eron? Jostain luin että 60mg luonnollista c-vitamiinia vastaisi noin 500mg synteettistä. Saa korjata jos olen väärässä.

TommyTiger sanoi:
Vitamiinit isolla annoksella ei auta mitään, mikäli ei ole puutosiloja.

Kyllä se sen auttaa että noita puutostiloja ei niin herkästi synnykkään jos aina ohjeistuksen mukaan syöt, niin kovan treenin päätteeksi kehosi huutaa hivenaineita. Tietenkin voi ostaa urheiluvitamiineja missä annostukset jo sinällään on kohdallaan, esim mulla käytössä twinlabin daily- one tabuja ja niitä ei annostusta enempää tarvitse ottaa. Multitabsit yms kun ne eivät ole synteettisiä niin ulostat suurimman osan vitamiineista ulos, millon kannattaa annostusta hiukan suurentaa.

julios sanoi:
Jostain luin että 60mg luonnollista c-vitamiinia vastaisi noin 500mg synteettistä. Saa korjata jos olen väärässä.

C-ja monivitamiinipurkkien kyljessä kuitenkin lukee että päivän saantisuositus on 60mg - eli saantisuositus ei ainakaan erottele luontaisia ja synteettisiä lähteitä.

julios sanoi:
Huomiotkohan nyt luonnollisen ja synteettisen c-vitamiinin eron? Jostain luin että 60mg luonnollista c-vitamiinia vastaisi noin 500mg synteettistä. Saa korjata jos olen väärässä.

Synteettinen ja luonnollinen C-vitamiini ovat mielestäni yhtä tehokkaita. Niillä on sama biologinen aktiivisuus. Tuo kuulostaa aika omituiselta väitteeltä.
Ravinnossa on kahta C-vitamiinia: askorbiinihappoa ja dehydroaskorbiinihappoa. Dehydromuoto muuttuu takaisin askorbiinihapoksi kehossa, mutta jos dehydro hapettuu, ei se enää muutu. Näin ollen askorbiinihappo on tehokkaampaa, koska jos se hapettuu tulee siitä dehydroaskorbiinihappoa, jolla edelleen on muuntomahdollisuus.
Näin ollen eikös synteettinen ole miltei tehokkaampaa?

Mulla tullut sellainen hieno sivuvaikutus noista Twinlabin Daily Oneista, että kusi muuttuu ihan energiajuoman väriseksi sellaiseksi vihreän keltaiseksi :D
Muuten on saantimäärät todella sopivat ja olo on muutenkin tuntunut parantuvan kun on vaivautunut syömään mineraaleja hieman yli "suositusten".

Tuosta tuli mieleen että kun itse vedellyt koko punttiaikani noiden pakkausten mukaan noita palautusjuomia yms niin mikä on se sopiva määrä?
Itselläni käytössä tällähetkellä Fastin Whey3,Reco2 ja Promix.
Kaikissa taitaa olla kertasuosituksena se 1dl?
Riittääkö tuo 188/84kg varusmiehelle? eri annoksiin väliprodeksi, palautusjuomaan ja yöprodeen?

Vähän oli kyllä :eek: olo kun tätä luin, että tämänkö takia on kehitys hidasta :(

Tai prkl pastetkaa joku linkki kun en ehdi itse selailla jos joku viitsii... :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom