Oletko yrittäjä?

Joo komppaan, kannattaa olla tiukkana noiden kanssa sillä ovat monesti lipeviä. Mulle alkoi Enirosta joku nuori jamppa tiuskimaan että etteikö asiakkaat kelpaa kun sanoin ystävällisesti että ei kiitos, ja jankkasi miten internetmainonta ei kannata kun netti kaatuu, puhelinluettelo rules.. :D
Sama homma, jumalauta että puhelin alkoi soimaan ja kokoajan tarjottiin jotain. Mua on oikeasti alkanut nyppimään pahemman kerran, että mun aikaa tuhlataan soittelemalla kaikenmoista rekisteritarjousta jne. Tätä on kestänyt vuosia alusta saakka.

onkos täällä ollut puhetta yhtiön luomisesta ulkomaille? Paljon olen asiaa tutkaillut (lähinnä Yhdysvallat kiinnostaa tiettyjen seikkojen takia) ja saanutkin jotain infoa mutta eritoten omakohtaiset kokemukset kiinnostaisi kanssa. Olen siis ihan suomalainen..

niin ja kyse ei siis ole mitenkään verojen kiertämisestä.. :D
Sun ei auta sitten paljoa Suomessa majailla, eli joudut muuttamaan. Muuten ei onnistu mikään verokikkailu. Se on ihan säälittävä aika minkä Suomessa saa sitten viettää jos pyrkii välttämään tämän maan sairaan progeverotuksen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäli meinaat alkaa yrittämään, haali ympärillesi tukijoukko 'yrittäjistä'. Kokemus tässä hommassa on kultaakin arvokkaampaa. Mikäli yritystoiminta kiinnostaa, koeta päästä ensin mahdollisimman lähelle yrittämistä, vähän niinkuin oppipojaksi, se antaa hommaan perspektiiviä.

no yrittäjä perheeseen syntynyt: vanhemmilla yritys ja kolme pientä yritystä (kaks kpl tmi.tä ja yks ky) sisaruksilla, joista yhessä oon sillee niinku ilmaseks avittamassa.
 
En tiedä tuosta Usaan yrityksen perustamisesta mitään, kun on EU:n ulkopuolinen ja joka maalla omia lainsäädäntöjään.

Yhtä yritystä olen ollut Viroon perustamassa ja ainakin siellä sai kyllä varautua melkoiseen asioiden setvimiseen ja on kyllä täysin mahdotonta hoitaa etänä. Sinänsä kyllä ainakin Virossa on mahdollista että yrityksen hallitus koostuu täysin Suomen kansalaisista jotka asuvat Suomessa ja omistus myös Suomalainen.

Joo ja Hapehan sanoi että verojen kiertäminen ei ole tarkoitus mutta tosiaan niin kauan kuin itse asuu Suomessa ei siitä ole iloa missä omistama firma työskentelee. Ihan samallalailla saa Virolaisen firman pääomatuloista ja mahdollisesta palkasta maksaa verot kuin Suomalaisen. Ja myös siinä tapauksessa ettei niitä edes kotiuteta Suomeen.

Pienen ulkomaisen yrityksen pyörittämisessä kaikkien käytännön juttujen lisäksi näkisin ongelmana juuri rahojen kotiuttamisen. Jos sinulla on joku pieni nettikioski jenkeissä niin et voi ostaa mitään läppäreitä yms kalustoa itselle firman piikkiin koska firmahan sijaitsee jenkeissä. Ja isoa firmaa voi olla hankala täältä rapakon takaa pyörittää...
 
SITTEN VAROITUS!

Kun y-tunnus on rekisteröity niin puhelin alkaa soida aivan sairaasti. Kaikki huijarimyyjät yrittävät käyttää tilanteen hyväksi, kun olet innoissasi uuden firman perustamisesta. Kaiken maailman rekisterinpitäjät yrittävät harhaanjohtavilla puheluilla saada sinut maksullisiin rekistereihin. Pahimpana esimerkkinä Directa. Kannattaa heti tehdä periaatepäätös niistä rekistereistä joihin firmansa haluaa esim. fonecta, eniro jne. Varokaa siis huijareita! Yrittäjällä ei ole kuluttajansuojaa.

tää on enempi ku fakta. molemmille sisaruksille tuli näitä miltei hermoromahdukseen asti ja ihan suoraa valehtelua ku myöhemmin tutki asioita. minnekään ei kantsii maksaa huvikseen!!! hiitä rahanpoimijoita löytyy. Kantsii hädän tullen kysyä muilta vastikään yrityksen nostaneilta...
 
Sama homma, jumalauta että puhelin alkoi soimaan ja kokoajan tarjottiin jotain. Mua on oikeasti alkanut nyppimään pahemman kerran, että mun aikaa tuhlataan soittelemalla kaikenmoista rekisteritarjousta jne. Tätä on kestänyt vuosia alusta saakka.

:offtopic:

Paras oli tässä joku viikko sitten kun joku soitti ja tarjos palvelua jolla saa estettyä kuulemma kaikki nämä soittelijat. Intti vaan että ne häiritsee mun työtä ja tää niiden palvelu on tosi hyvä. Lopulta kyllästyin ja sanoin että niin häiritset sinäkin ja löin luurin kiinni.

Eli yks oppi aloittavilla; yhdelle ryhmälle saa ja pitää olla tyly. Kaikenlaiset rahan kerjäläiset (huumenuorten tukibussi jne) ja hakemistojen ja luetteloiden kauppaajat. Ei muuta kuin ei kiitos, ei kiinnosta ja luuri kiinni vaikka kesken lauseen. Eivät soita toista kertaa kuin vasta seuraavana vuonna.

(ja vittu et on ärsyttävää kun Google mainontaa saa myydä ainakin sata yritystä ja kerran kuussa kieltäydyt, ei kiitos, en ole kiinnostunut Google mainonnasta...)
 
tää on enempi ku fakta. molemmille sisaruksille tuli näitä miltei hermoromahdukseen asti ja ihan suoraa valehtelua ku myöhemmin tutki asioita. minnekään ei kantsii maksaa huvikseen!!! hiitä rahanpoimijoita löytyy. Kantsii hädän tullen kysyä muilta vastikään yrityksen nostaneilta...

Ja muistakaa se, että jos olette menneet tekemään tilauksen niin laskut pitää maksaa ellei halua maksuhäiriömerkintöjä tai haasteita. Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin!! Kannattaa lukea ne sopimusehdot tarkasti ennenkuin laittaa nimeensä mihinkään tai jättää tilausvahituksen peruttamatta. Vaikka tuntuukin, että ne firmat toimivatkin moraalisiesti väärin niin niillä on kumminkin ne sopimukset tehty niin, että ne on juridisesti päteviä. Yritysten väliseen kaupankäyntiin ei sovelleta kuluttajasuoja vaan niissä on sopimusvapaus. Myös kannattaa muistaa, että perintäpalkkiot yrityksille (Tratta-menettely) on moninkertaisia verrattuna kuluttajaperintään. 200€ lasku perinnässä kohoaa nopeasti 400€.
 
Aloitin täydellä mainostoimistopalvelulla mutta myöhemmin päätin erikoistua www-sivuihin, flashiin ja kuvitukseen joita teen nykyään...

pääseekö töihin pariksi vuodeksi... kirjanpitohommat voi alun opastukse jälkeen kans ottaa, ku kiinnostas ja olis peruskoulutus?? :D ja jos sulle tarvis halvempaa ni eka vuosi oppisopimuksella...:)
 
Jos tulee jostain tuollaisesta luettelomediasta lasku jota ei muista sopineensa niin soittaa sinne ja vaatii niiltä kirjallista sopimusta jonka on muka tehnyt ko palvelusta.

Itse olen joutunut muutaman kerran käyttämään tätä. Pari ymmärsi sen jälkeen lähettää hyvityksen. Yksi siirsi perintään, mutta sanoin samat tuolle perintäyrityksen kaverille. Ei muuta kuin sopimuspaperi missä on mun puumerkki tänne niin maksan laskun, muuten voivat unohtaa koko jutun. Ei ollut kaverilla (yllätys yllätys) lähettää sitä mutta lupasi olla yhteydessä päämieheen eikä sen jälkeen kuulunut mitään.
 
Kannattaa muistaa noissa rekistereissä mitä ne myy että niitten on pakko laittaa perustiedot vaikkei mitään ostakaan. Mun firmat tiedot on kaikissa noissa vaikken mitään ole tilannut paitsi suomen yritysrekisteriin liityin ja sekin johtu siitä että naismyyjä alko puhua naimisesta ja mulla iski niin lukkoon etten kerenny kieltämään nii se vaan sano että ok mä laitan laskun postiin kiitos! Ja sulki puhelimen :D

ps. ja laskuhan tuli. :lol2:
 
pääseekö töihin pariksi vuodeksi... kirjanpitohommat voi alun opastukse jälkeen kans ottaa, ku kiinnostas ja olis peruskoulutus?? :D ja jos sulle tarvis halvempaa ni eka vuosi oppisopimuksella...:)

Ei nyt ainakaan vielä ole tarkoitus rekrytä, mutta silloin kun on niin lupaan postata ilmoituksen tänne. :D
 
Jos tulee jostain tuollaisesta luettelomediasta lasku jota ei muista sopineensa niin soittaa sinne ja vaatii niiltä kirjallista sopimusta jonka on muka tehnyt ko palvelusta.

Itse olen joutunut muutaman kerran käyttämään tätä. Pari ymmärsi sen jälkeen lähettää hyvityksen. Yksi siirsi perintään, mutta sanoin samat tuolle perintäyrityksen kaverille. Ei muuta kuin sopimuspaperi missä on mun puumerkki tänne niin maksan laskun, muuten voivat unohtaa koko jutun. Ei ollut kaverilla (yllätys yllätys) lähettää sitä mutta lupasi olla yhteydessä päämieheen eikä sen jälkeen kuulunut mitään.

Ei välttämättä tarvitse olla mitään allekirjoitettua sopimusta olemassa, että se lasku olisi pätevä. Esim. eräs firma lähettää "puhelinneuvottelun" jälkeen vain tarjouksen ja tilausvahvistuksen. Jos niihin ei reagoi (= ilmoita ettei hyväksy klo. tajousta) 7pv sisällä niin sopimus astuu voimaan sopimusehtojen mukaisesti.
 
Ei välttämättä tarvitse olla mitään allekirjoitettua sopimusta olemassa, että se lasku olisi pätevä. Esim. eräs firma lähettää "puhelinneuvottelun" jälkeen vain tarjouksen ja tilausvahvistuksen. Jos niihin ei reagoi (= ilmoita ettei hyväksy klo. tajousta) 7pv sisällä niin sopimus astuu voimaan sopimusehtojen mukaisesti.

Nimenomaan tilausvahvistus siinä tapauksessa pitää torpata. Ei voi vain jättää laskuja maksamatta ilman ilmoitusta. Jos haluaa varman päälle tehdä niin ilmoittaa itse kirjallisesti niin on näyttöä että on torpannut palvelun.

Suullinen sopimus on sitova mutta siinä on puhelinmyyjän ja sinun sana vastakkain. Ainoastaan jos he nauhottavat puhelun on heillä näyttö tilauksesta, mutta nauhoitus pitää ilmoittaa etukäteen.

Ja niinkuin sanottu niin perintäänkin voivat laittaa mutta siinä vaiheessa jo pitää alkaa löytymään todisteita että olet ko palvelun tilannut. Jos se olisi täysin läpihuuto juttu että laskuttaa saa ketä huvittaa ilman näyttöä tilauksesta niin mitäpä he edes kellekkään soittelisi...

Ja tuollaisia "sopimus astuu voimaan x päivän kuluttua jos ei kieltäydytä" saa jokainen firma runoilla niin paljon kuin huvittaa, vaikka sun omas, mutta eipä niillä ole paljoa paskapaperia enempää arvoa :D
 
Ja tuollaisia "sopimus astuu voimaan x päivän kuluttua jos ei kieltäydytä" saa jokainen firma runoilla niin paljon kuin huvittaa, vaikka sun omas, mutta eipä niillä ole paljoa paskapaperia enempää arvoa :D

No en suosittele testaamaan tätä ellei välttämättä halua suurella todennäköisyydellä maksumieheksi.
 
No en suosittele testaamaan tätä ellei välttämättä halua suurella todennäköisyydellä maksumieheksi.
Miten tuo käytännössä on mahdollista, jos myyjällä ei ole mitään muuta näyttöä kuin myyntimiehen sana?

Tai mielivaltaisesti lähetetty tilausvahvistus joka helposti tarttuu roskapostifilsuun...
 
Olen.

Myyn.

Syyskuu 2008, raha. Eka tilikausi siis kesken, mutta lisää on tulossa.

No ei sen kummempaa kuin provisio-palkkalaisena. Ymmärsin heti alussa ulkoistaa paperityöt. :D

Sellainen vinkki yrittäjyydestä haaveilevalle, jos otat yhtiökumppanin, tehkää selväksi kuinka pääsette eroon toisistanne. Se hyvä kaveri voi olla henkisesti yllättävän raskasta seuraa.
 
Olen.

Myyn.

Syyskuu 2008, raha. Eka tilikausi siis kesken, mutta lisää on tulossa.

No ei sen kummempaa kuin provisio-palkkalaisena. Ymmärsin heti alussa ulkoistaa paperityöt. :D

Sellainen vinkki yrittäjyydestä haaveilevalle, jos otat yhtiökumppanin, tehkää selväksi kuinka pääsette eroon toisistanne. Se hyvä kaveri voi olla henkisesti yllättävän raskasta seuraa.


Joo, kannattaa tehdä tollaset paperit ennen kun raha yms yms riidat alkaa kolkuttamaan firman ovella. Kaksi toisilleen suuttunutta ihmistä on aika vaikea saada tekemään rationaalisia päätöksiä. Ja mun mielestä on parempi että ystävyyden väliin ei tulis raha. Kun nimet on papereissa, ei tule riitoja (mun mielestä turhasta) asiasta.
 
^

Omalla kohdalla kyse ei ollut edes riidoista. Luulin tuntevani kaverin ja tiesin että se osaa olla varsin pessimistinen pakkaus. En voinut kuvitellakaan miten raskasta on kuunnella jonku valitusta päivästä toiseen. Missään vaiheessa ei edes mennyt huonosti, kaveri vaan tykkää kitistä=elämäntapavalittaja. Ennen se oli jopa huvittavaa, mutta kun sille ei enää yllättäen entiset työkaverit vastannu puhelimeen, niin sain toimia puhelinterapeuttina. Kaupparatsuina kun ajellaan molemmat yli 6000 km/kk, niin sitä puhelinaikaa löytyy.

Nykyään kitinät ei enää haittaa kun ei ole minun pussista pois. Eikä enää vituta vastata puhelimeen kun kyseinen kaiffari soittaa.
 
En ole suoranaisesti yrittäjä, mutta osakkuuksia löytyy päivätyön rinnalle. Täysin ilman kiistoja ei valitettavasti ole täälläkään selvitty.

Niin, tehkää se osakassopimus ja tarpeeksi selkeänä, ettei siihen jää tulkinnanvaraa:

1) mitä ja minkä verran kukin sitoutuu tekemään
2) mitä tapahtuu jos sovittu ei jostain syystä toteudukaan
3) millä hinnalla lähdetään pois

Nämä on aloittaessa helppo sivuuttaa, mutta joskus näkemykset poikkeavat vaikka kumpikaan ei olisi perseillyt tahallaan.
 
Back
Ylös Bottom