Oletko vaihtanut koskaan nimeäsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Oletko vaihtanut nimeäsi?

• Olen vaihtanut sukunimeni

Votes: 0 0,0%
  • Olen vaihtanut etunimeni tai poistanut/vaihtanut toisen nimeni

Votes: 0 0,0%
  • Olen vaihtanut sekä etunimeni, että sukunimeni

Votes: 1 33,3%
  • En ole tehnyt muutoksia nimeeni

Votes: 2 66,7%

• Total voters
    3
Vaimoa ei pappi aikanaan (-77) suostunut kastamaan Jonnaksi. Kuitenkin sitä käytettiin kutsumanimena alusta saakka. Koulun aloittaessaan virallinen nimikin saatiin kuntoon ja Jonna lisättiin kahden muun nimen eteen.

Nykyään moinen tuntuu aika uskomattomalta. Appikin on sitä harmitellut, ettei laittanut aikanaan pappia kävelemään ja ottanut sellaista, joka suostuu kasteen toimittamaan halutulla nimellä.

Siis mitä hittoa,mä oon joteki jääny ihan paitsi kaikesta..
Ooks sä Mike nyt niinku ihan oikeest Mike?Onko Mika taakse jäänyttä aikaa?

Siis mitä hittoa,mä oon joteki jääny ihan paitsi kaikesta..
Ooks sä Mike nyt niinku ihan oikeest Mike?Onko Mika taakse jäänyttä aikaa?
Olen ihan oikeasti nyt Mike Sirén, en siis enää Mika Kalervo Sirén. 33 vuotta keekoiltiin Mikana, nyt sitten ollaan Mike kun kerran kaikki Mikeksi ovat jo vuosia sanoneet. Hauskasti "Mike Sirén" löytää googlestakin meitsin jo aikaisemmista jutuista.

Vaimoa ei pappi aikanaan (-77) suostunut kastamaan Jonnaksi. Kuitenkin sitä käytettiin kutsumanimena alusta saakka. Koulun aloittaessaan virallinen nimikin saatiin kuntoon ja Jonna lisättiin kahden muun nimen eteen.

Nykyään moinen tuntuu aika uskomattomalta. Appikin on sitä harmitellut, ettei laittanut aikanaan pappia kävelemään ja ottanut sellaista, joka suostuu kasteen toimittamaan halutulla nimellä.

Miksi ihmeessä ei suostunut? Ei kai tuolle mitään perusteita voi olla? Ellei lahkolaisia tms...

Nimi ei ollut kalenterissa ja samaan aikaan mainostettiin Jonna-juuresharjoja.

Ite tein juurikin ton. Ei siinä nyt niin paljon venkslaamista ollut ja täysikäisenä vielä helpompi. Kortit tulee sitten ajallaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heräsi vaan kysymys, että mikä saa ihmisen vaihtamaan nimensä ihan omaehtoisesti johonkin muuhun? Ymmärrän kyllä jo se on sellaine muutos, jossa ko. tapausta on kutsuttu koko ikänsä jollain vastaavanlaisella lempinimellä tms. Mutta jos vaihdat nimesi vaikka Pentistä Väinöksi ihan muutenvaan, niin mikä mättää???

Jos nimi on joku erikoisuus niin silloin sehän on lähestulkoon ylpeyden aihe. Eipähän tule heti ensimmäisessä kadunkulmassa samannimistä tallaajaa vastaan.

Tiesin aikoinaan pojan kenen nimi oli Jouko. Kaikki heittivät hetulaa, että "Kaikki joukolla jäätä särkemään" ja "Joukossa tyhmyys tiivistyy". Uusi nimi oli sitten Herkko, paranikohan paljonkin?:D

Heräsi tästä sun nimenvaihdoksesta pieni kysymys. Kun seuraavan kerran nähdään miitissä tai missä tahansa, niin miten toivot itseäsi kutsuttavan? Suomalaisittain miten kirjoitetaan eli MIKE vai englantilaisittain ääntäen MAIK?

Heräsi tästä sun nimenvaihdoksesta pieni kysymys. Kun seuraavan kerran nähdään miitissä tai missä tahansa, niin miten toivot itseäsi kutsuttavan? Suomalaisittain miten kirjoitetaan eli MIKE vai englantilaisittain ääntäen MAIK?

Mike sanoi:
Kumpaakin on kuultu tässä muutamat vuodet jo, jokainen päättäköön itse, tottelen kumpaakin säntillisesti.

:piis:

Mielessä ollut jo pidempäänkin tuo nimenmuutos varsinkin sukunimen perusteella, sillä haluaisin ottaa äitini oikean sukunimen jo senkin vuoksi että se on jo todella harvinainen ja vain parilla on samaa sukunimeä enään. Nykyinen onkin sitten turhankin yleinen sukunimi. Olen myös joskus ajatellut, kun minua on melkein koko ikäni kutsuttu nimellä Juhis, niin pitäisikö vaihtaa etunimi siksi vai sitten toinen nimi :)

Mun on tehny mieli vähän lyhentää omaani. Kun kaikki mutsista lähtien kutsuu lyhyemmällä versiolla... Toisaalta, samapa tuo mitä siinä passissa lukee.

Ajattelin järjestystä vaihtaa, koska miun oikee nimi on 3. nimi ja kaikissa lääkäreissä yms. muissa ensimmäisellä. Eipä tuo sinänsä haittaa, mut en ikinä tunnista, jos ne pyytää seuraavaks. Sit ne huutaa monta kertaa ja aina vaa kovempaa :D

Back
Ylös Bottom