Oletko koskaan ylikellottanut tietokonettasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Oletko koskaan ylikellottanut konettasi?

• Kyllä

Votes: 0 0,0%
  • En

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saako tähä laittaa et paljon ja mitä? imoa kuitenkin ehkä semisti vois kiinnostaa mitä mistäkin on otettu irti. Vai meneekö luetteloksi?

Itselläni tällä hetkellä:

E6750 @ 2.66GHz ---> 3,40GHz

Joskus oon kellottanu, en kyllä tajunnu siitä mitään mutta overcloking kaiffarit vaikutti kovilta äijiltä. Joskus vuonna 2002 siis. Nykyään vaikuttaa täysin naurettavalta touhulta, mitenkään osottelematta ketään.

Olis pitänyt varmaan pistää joku aikaraja, koska tämä viittaa siis nykyiseen tilanteeseen nykyisillä verrattain tehokkailla koneilla. Menee vähän epätodelliseksi tilanne, jos 10 vuotta vanhoja kertakellotuksia merkataan kuten Raipat tuossa sanoi.
Juu en huomannu. laitoin näköjään "kyllä"

1800mhz prossun 2600 mhz ja 350/350 näyttiksen coren 600 ja memin reiluun 500. Ihan hullut kellot onnistui. Lisääkin irtoais jos sais vaan jotenkin emolta lisättyä voltteja, muttei onnistu.

Intel E6300 1,86ghz---> 3,2ghz :)

Q6600 2,4 GHz -> 3,2 GHz ja muistit 800 MHz -> 1000 MHz. Muistien kellottuvuus oli positiivinen yllätys, oli kuitekin halvinta mitä löytyi: 33 euroa 2 x 2 gigaa.

Joo monestikin, aloittelin kellotuksen 286 12,1MHz -koneella joka meni helposti jonnekin 14 MHz tuntumaan muistaakseni. Vai kellotettiinko me joku 8MHz 12MHz:iin? Ei pysty muistamaan... AMD K6-prossu ei oikein kellottunut, mutta tilalle vaihtui Celeron joka olikin oiva alusta moiseen harrastukseen. Myös RivaTNT näytönohjainta on kellotettu ja lisäjäähdyttimiä rakenneltu. Pentium II prossuista puhumattakaan. Käytin kaiken vapaa-aikani koneharrastukseen, vai pitäisikö sanoa tappeluun koneiden kanssa. Jostain syystä juuri julkaistu 3d-mark -testiohjelma piti vain saada pyörimään paremmin kuin kavereilla. Viisastuin ja rikastuin sitten hieman, jolloin ostin riittävän nopean koneen, mutta en ollut edelleenkään tyytyväinen koneen yleiseen toimintaan. Sitten ostin Applen tietokoneen vuonna 2007 ja n. 20 vuoden piina päättyi ja olen ollut joka ikinen päivä koneeseeni tyytyväinen jo yli vuoden ajan.

Joo monestikin, mutta sitten ostin riittävän nopean koneen, mutta en ollut edelleenkään tyytyväinen koneen yleiseen toimintaan. Sitten ostin Applen tietokoneen ja n. 20 vuoden piina päättyi ja olen ollut joka ikinen päivä koneeseeni tyytyväinen jo yli vuoden ajan.

No eipä menny pitkään kun Hupen piti jo tulla lespailemaan tänne :lol2:

Muokkasin tuota lespausta vielä hieman, kun voin sanoa että kokemusta alalta kuitenkin löytyy. Aivan tuulesta temmattuja noi jutut ei tuossa Mac vs. PC-ketjussa kuitenkaan ole.

Tällä hetkellä on Intelin QX9650 3Ghz quadcore kellotettuna 3,45Ghz.
Kellotusta on tullut harrastettua ennenkin. Mitään isompaa ruljanssia en itse jaksa (eli niitä kovasti mainostettuja nestetyppiä yms.), mulla on ainoastaan prosessorin jäähdytyselementti vaihdettu pykälän vakiota järeämpään (ko. elementissä myös aktiivijäähdytys, perinteisen tuulettimen muodossa). Sillä saisi vielä isompaakin kellotusta aikaiseksi, mutta ei ole tarpeen.

Tuo kellotus tehty siksi, että prosessori olisi suorituskyvyssä samalla viivalla koneessa olevan 4870x2 näytönohjaimen kanssa, eikä toimisi pullonkaulana.

Joskus muinoin synkkinä aikoina kun vielä PC:tä käytin niin muistaakseni ylikellotin mun AMD Athlonin 1,66GHz -> 1,8GHz.

Nykyinen syksyllä ostettu kokoonpano: Core2 Duo E8200 & Ati Radeon 4850 (vakiojäähyt)

vakiona: @ 2.66 GHz
Näyttis: Gpu 625mhz, memory 993mhz

Kellotettuna: @ 3.6 GHz
Näyttis: Gpu 685mhz, memory 1143mhz

3Dmark 06: kellotus toi 2064-pojoo lisää:hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom