Olenko liian vanha aloittamaan..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko 24 vanha? Eikös siellä ottele yli nelikymppisiäkin? Tulee mieleen Coleman ja Randy, jotka eivät ehkä enää ole parhaassa kunnossa, mutta päräjäsivät puolet nuoremmalle perus jannulle ihan hyvin...

Alkeiskurssille vain, vielä ehdit jollekin tänä vuonna alkaneelle kurssile. Siellä alkeiskurssilla treenaa sua huomattavasti vanhempiakin. Äläkä vain kirjoita mitään tekosyytä, miksi et pääsisi heti reenaamaan.

Öööh. Alkaa tuntea itsensä aika ikälopuksi kun tulee joka laudalle näitä olen vähän päälle 20 ja olenko liian vanha aloittamaan viestejä :D Jotkut on aloittaneet jossain lajeissa "jopa" vähän alle tai yli kolmekymppisinä ja vielä saavuttaneet jotain pientä kansallista menestystäkin. Jos taas ei ole mitään muuta tavotteita kun harrastus niin vaikkapa 40 v ikä ei ole liian vanha aloittamaan mitään. Siis pelkän iän puolesta.

Niin ja jois vielä jatkan niin kyllähän tuota itsekin mietin olenko 29 v. "liian vanha" aloittamaan vapaaottelua (bjj siinä ohella). Pikkasen on taustaa thaiboxingista ja bjjstä jo ennestään mutta monista vuosista ei tosiaan voi puhua. Aloitan kyllä toki ja kilpailukin jopa kiiinnostaisi, mutta ei stressiä...katotaan mitä syntyy. Jos ei muuta niin hyvä harrastus varmasti.

Koskaan ei ole liian vanha aloittamaan harrastamista. Amatöörimatseja jne. voi otella mutta jossei ole ihan poikkeuksellisen lahjakas niin ammattilaistasolle ei rahkeet riitä enää.

Jos on yhtään pohjaa urheilusta ja asenne ei ole esteenä kehittymiselle niin 24v ei todellakaan ole liian vanha vapariin. Kurinalaista treeniä niin ei ole estettä edetä esim ottamaan vaparissa B-matseja. Onhan noita esimerkkejä ketään erikseen nimeämättä. Painoluokkansa parhaaksi valtakunnallisesti ei ehdi enää, mutta hienoja elämyksiä hyvän harrastuksen parissa ei ole koskaan liian vanha kokemaan. Suosittelen!

Nim. "30v kun peruskurssin kävin"

Kerran itse kyselin samaa ja olen 30v nyt on hyvästi jo c-matseja ja kohti b.tä mennään. Tietty itsellä on noin 15v kamppailulaji tausta, mutta 24 vuotias voi rymistellä vielä vaikka kuinka paljon. Ei muuta kuin treenaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaako tuossa iässä enää aloittaa mitään, ehkä sauvakävelyä voisi kokeilla?

No ei, aina kannattaa kokeilla! Itse otin ekan potkunyrkkeilymatsin 22 vuotiaana, salilla treenaili jengiä väliltä 15-40v, ei muuta kun alkeiskurssin kautta sekaan vaan. :)

Heps, muotoilinpas kysymykseni väärin, siis tottakai vielä pystyy harrastaa vaikka mitä, mut voiko kuvitella joskus matsaavansa ihan täysillä vielä vaikkei ole aiempaa KP/IP lajia taustalla tässä 'iässä'? :) Meneekö siinä 5-10 v kun voi kunnolla otella jossain tuolla amerikan halli kisoissa (kovat tavotteet :) )

no sitähän minä sanoin ja saaha niitä tavotteita olla vaikka ei oiskaan realistisia :) Tekis mieli kuitenki mieli ottaa ihan kunnolla matsia, mut onko siihen vasta valmis, että pärjäis niin sitten jo 35v...?

Mikäli treenaat systemaattisesti ja asiaan paneutuen, pääset kisaamaan jo 1,5 - 2 vuodessa kohtalaisissa kinkereissä.

no sitähän minä sanoin ja saaha niitä tavotteita olla vaikka ei oiskaan realistisia :) Tekis mieli kuitenki mieli ottaa ihan kunnolla matsia, mut onko siihen vasta valmis, että pärjäis niin sitten jo 35v...?

Jos kierrät foorumilla kyselemässä: "onko musta siihen?", niin susta ei koskaan ole siihen. Kyllä menestyjillä se kumpuaa jostain paljon syvemmältä.

Minä aloitin potkunyrkkeilyn 27-vuotiaana. Jos olisi lahjakas, kova motivaatio ja erinomainen valmentaja, on tuolla iällä aloittaessa ehkä mahdollista päästä sille tasolle, että ottelee ammattilaisotteluita ja edustaa Suomea arvokisoissa. Minä en sille tasolle tule pääsemään, mutta ei sinne kyllä pääse muutenkaan kuin ehkä yksi tuhannesta peruskurssille tulijasta, oli ikä mikä vaan.

Kiitoksi kaikille vastauksista! Voisi ensi viikolla katsoa mitä kursseja on tarjolla. Urheilutaustaa minulla löytyy. 5 vuotiaasta on harrastanut urheilua ja ihan SM-tasolla koripalloa pelannut yhden kauden.
Joten eiköhän uusi harrastus lähtee tästä käyntiin:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom