Olen tuloksettomalla dieetillä, jelp mei!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu
Kai se nyt täytyy myöntää, että jotain mätää dietissä on ja suurinpiirtein kaikki konstit käytetty. Eli nyt seuraa infot:

Aloitin dietin 85 kilosta, pituus 173cm. Kalorit 2000 + 100-200 salipäivistä tai lenkkipäivistä. Aluksi paino tippui noin 1,5kg viikossa. No sitten meni päiviä ja paino pomppi ylös alas pikkuhiljaa kohti 82.1kg. Tämän jälkeen paino ei ole tippunut.Pyörinyt vain tuossa 82-83kg välillä. Olen vähentänyt kalorit 2000 ja liikunnasta ei mitään enää, tai säkällä 100-50. Nyt vielä pistin alemmaksi, 1800 ja 1,5h liikunta päivässä, ei liikuntakaloreita, tämä kokeilu kestää 3-4 päivää. Jos tällä viimeisellä konstilla ei laihdu, niin pidän taukoo ja syön normaalisti.

Ruokani on ollut pitkälti rahkaa, kanan koipia, jonkin verran jauhelihaa, näkkileipää,hapankorppuja,ruisleipää,kinkkua, 17-11% juustoa, rahkaa, raejuustoa, marjoja, päivässä 5-20g rypsiöljyä, jne...

Hiilareita syön melkein joka aterialla, iltapalalla usein on Ehrman ja sen kanssa muutama näkkäri. Käytän kofeiinia ennen melkein jokaista liikuntakertaa. Mahani ei myöskään tunnu toimivan kunnolla tällä hetkellä, vaikka syön paljon liukenematonta kuitua ja myös jonkin verran liukenevaa kuitua. Aamuisin menee multivitamiini, kalaöljypilleri, 500mg c-vitamiinia. Kysykää, jos mietitti jotain.

Mutta kysymys on, missä vika? Luulin tietäneeni jotain diettauksesta, mutta jos en laihdu edes 1kk ajan, niin en ymmärrä...

Mun silmään 1800-2000kcal on jos puolentoista tunnin liikuntaa sinä päivänä niin aika vähän. Elimistö on ehkä menny tukkoon ja sen seurauksena se ei enää polta kovin tehokkaasti rasvaa. Lisäisin kaloreita hieman.

Paljon syöt proteiinia päivässä? Itselläni liian suuret proteiini määrät jumittavat diettiä. Diettaan siis ketogeenisellä ja viikko sitten nostin proteiinin osuutta kaloreista. Söin n. 250g proteiinia vrk. ja painoni alkoi nousemaan vaikka kalorit eivät muuttuneet. Nyt olen laskenut proteiinin osuutta ja nostanut rasvojen määrää ja vihdoin paino putoaa taas. Kysehän on henkilökohtaisesta metaboliasta mutta itselläni liika protsku jumittaa...

Ksena,

kun katsot itseäsi peilistä, niin miltä näyttää? Tuntuuko, että kroppaan olisi kerääntynyt nestettä tai että lihaserottuvuus olisi vähentynyt? entä vaatteet, miltä ne tuntuvat?

Eli sitä vaakaa ei kannata liiaksi katsoa, ennemminkin sitä, tunteeko nestettä kropassa ja minkä näköinen olemus sieltä peilistä katsoo.

Animalin tapaan olen huomannut myös tuon proteiinien vaikutuksen elimistössä, sillä kun nostin prodemäärää energiamäärän pysyessä samana, niin paino nousi. Toisaalta uskon kuitenkin, ettei niistä proteiineista kannata karsia, mieluummin vaihtaa 2 näkkäriä 2 klementiiniin tai porkkanaan. ;)

Kropan toiminta on sitten yksi suuri arvoitus. Sitä uskoo tekevänsä kaikki "oikein", mutta silti jumittaa. Aika turhauttavaa, mutta minkäs teet.

Yleensä diettaus kannattaa aloittaa huomattavasti korkeammilla kaloreilla kuin 2000, mikä on todella vähän reenaavalle nuorelle miehelle.

Tarkoitus on syklittää dieetti 4 viikkoa kerrallaan. Sitten massakausi hillitysti ja näin taas uusi 4 viikkoa. Pitäis pikkuhiljaa pistää rasvaprosentti kondikseen.
Peilistä en todellakaan ole varma. Lenkkien jälkeen ja muutenkin liikunnan jälkeen nestettä on selvästi poissa ja läski ei ole " kiinteää " vaan ryppyistä ja löysää. Aamuisin mielestäni nesteet on taas takaisin, mutta viime kesänä kyllä paino tippui pikku hiljaa koko ajan. Nyt 2 viimeistä dieettiä tuntuu junnaavan...

Pikkupapu tiivisti asiaa aika tehokkaasti, ei se puntari.

Mutta haetaanko tässä vain ja ainoastaan rasvoja pois vyötäisiltä?

No jokatapauksessa se "sikailupäivä" kannattaa jossain välissä pitää. Olen huomannut itse tässä dietin aikana miten elimistö alkaa taas jylläämään, kun pääsee "normaaliin" nälänhätä vaiheesta. Itse vedin kalorit hyvinkin alas ja liikuntaa tulee päivässä vähintään 1,5h. Ruuasta kuitenkin energiaa tulee silleen, ettei väsytä saati ole nälkä. Viikko pari meni toimivasti näin, mutta sitten tuli paussi. Eli eikun vähän "turhia" hiilareita ja kaikkee skepeliä naamaan, tietty kohtuudella. :kippis1: Mukavasti palaa fättiä yhdistettynä airobiseen ja salitreeniin ja tietty oikeaan ruokailuun, olen kyllä parhaassa kunnossa ikuna. Nyt menossa kaurapuurovaihde...

Älä luovuta, ei se puntari kerro kaikkea. Rasvaprosentti täällä on tippunut alle kymppiin reilusti, mutta kiloja ei ole juurikaan lähtenyt. Peili ja vaatteet kertoo kummia...

No nyt taitaa olla löytynyt kipinä taas. Huomasin, että " olen " dietillä, ei sitä, että " teen " diettiä. Nyt kun on potkinu päätään taas kunnolla ja miettiny päässään Breaking Benjamin - Blow me away biisin kohtaa " Only the strongest will survive " niin tuntuu, että keho on kuin rasvanpolttokone. Eli piti oikeesti pistää keho koville, eikä vain luulla olevansa kovilla. Itellä oli juuri jäänyt tuohon " ei oo nälkä eikä väsytä " -tilaan, nyt kun pääsi siitä yli, niin johan tapahtuu...

käytätkö kreatiiniä dietilläsi? dietillä ehkä kannattaa pitää kreasta taukoa jos käyttää koska sen nestekertymän alta ei välttämättä näe sitä kuntoa niin hyvin.itse kokeilin juuri huvikseni diettiä vaikka ei niin tarvis ois ollu,no kiristinpä viimesetki rasvat :evil: niin ja tein sen siis ilman kreaa niin kroppa ei ollu niin nesteissä ja kireyden pysty näkee paremmin;)

Jonkinlaista shokkihoitoa kroppaan kannattaa varmaan yrittää. Syödä muutama päivä ihan reilusti enemmän ja sitten taas dieetille. Tai sitten vetää jokunen päivä 1500 kcal tuntumassa.

Kreatiinin käytöstä dieetiltä, Hulkilta lainattu, omasta ketjustaa sivulta 60 jotain:

Ja kreatiinia kannattaa ehdottomasti käyttää dieetillä, nimenomaan sen takia että nestekertymä on vain ja ainoastaan hyvä asia miinuksilla oltaessa - pitää voimatasot paremmin yllä, vähentää hieman nivelkipuja ja loukkaantumisriskiä, sekä pitää lihassolut anabolisemmassa / vähemmän katabolisessa tilassa.

Jos yhtään lohduttaa, et ainakaan ole ainoa.

Mulla on paino, peilikuva, vyönpituus yms. pysyny samana jo muutaman kuukauden, lukuunottamatta joulun syöpöttelyjen tuomaa 1-2 kiloa. Söin siis tarkoituksella tilanteen nollaamiseksi pari viikkoa mitä sattuu ja niin paljon kuin jaksoin.

Tämän jälkeen normaaliin noin 2200-2400 kcal palaaminen ei aiheuttanut edelleenkään mitään muutosta parissa viikossa. 14.1. alotin tarkan dieetin (3 x puntti, 3 x aerobista 60min ja 1 lepo viikossa). Edelleen liian aikaista sanoa alkoiko läski lähteä vai johtuuko nesteiden vaihtelusta, mutta vaaka on parina päivänä näyttänyt 86.x entisen 87.x sijasta.

Rasvat on edelleen noin 20% eli pitäisi olla vielä helppoa, mutta ei kun ei. Pudotin viime vuoden aikana parikymmentä kiloa, joten taisivat ne "helpot kilot" mennä siinä. :curs:

Back
Ylös Bottom