Ojentajatreenissä kipua kyynärpäähän

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Timba79 sanoi:
Onko jotain hyvää merkkiä tiedossa?
Mcdavidit on ainakin hyvät, ei ole kylläkään mitenkään hirveen tiukat mutta pitää hyvin käden lämpöisenä. Löytyy eri kokoja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hmpf

neutraali sanoi:
Siis miten se voi tuntua käsien heiluttamiselta, pääntaakse tehdyssä versiossa tulee parempi venytyskin ojentajaan mitä otsalta tehtynä, en ymmärrä pointtia ja unohda tuo tuntumalla treenaminen, runttailet isoilla(siis sellaiset mitkä sulle on isot)painoilla menemään hyvällä tekniikalla, tämä ei ole mikään "pumppi" liike vaan raaka massa liike, jos ojentajat on ollut 2päivää treenin jälkeen kipeenä niin on se ainakin perille se treeni mennyt. Jos kyynärpäihisi tulee kipua tuolla mainitsemallani tyylillä, niin olet jotain tehnyt väärin ja näkemättä miten liikkeen teet on hankala opastaa.

Pidetäänkö alussa kädet aivan suorana ylöspäin? Sitten siitä lasketaan pääntaakse ja takaisin tuohon 90 asteen kulmaan käsien ja vartalon kanssa?
(Olen nyt saattanut ajatella tämän liikkeen ihan hanuristi) Vai eikö käsiä ojenneta edes ihan suoriksi 90 asteen kulmaan (niinkuin kuvassa)
`O <---tanko
``l <-kädet
``l
O------^ <---kroppa, tämä jalkapää
``l l

vaan jätetään tohon vaiheeseen ja alas?:
``O
``´\
´´O------^
´´´´l l

Eli ei ojenneta käsiä aivan suoriksi kroppaan nähden? Koska ei ainakaan minulla taida venyä kädet tonne pääntaakse muuten... :david: olen tyhmä, ja tässä asiassa vielä tyhmempi :D Mutta ois kiva, jos löytyisi kärsivällisyyttä vastata...
 
neutraali sanoi:
Mcdavidit on ainakin hyvät, ei ole kylläkään mitenkään hirveen tiukat mutta pitää hyvin käden lämpöisenä. Löytyy eri kokoja.

Kiitos. Täytyykin noita kysellä jostain. Viikonloppuna pitäs Hesaan lähteä, sieltä ainakin luulis löytyvän.
 
Marchi kun makaat penkillä selälleen otat sen tangon siitä pään takaa käsiisi eli samalla penkillä olet sinä makaavassa asennossa ja tanko pääsi takana, otat tangosta kiinni ja punnerrat kätesi suoriksi ylös ja sitten lähdet laskemaan rauhassa alaspäin ja lasket niin kauan kunnes tanko hipaisee penkkiä jolla makaat selälläsi ja taas siitä ylös, tällöin lasku ja nosto vaiheessa tulee luonnollinen heijjari liike tuohon kyynär kulmaan. Tämän tarkemmin en osaa selvittää ja tuo sun piirros ei mee mun jakeluun, en jaksa keskittyä tuollaisiin väkkyröihin :D

Edit nyt vissiin älysin ton piiroksen, siis jätät niinkuin tossa alemmassa ja sitten kun tuntuu että alkaa puhti loppuun niin samanlain kuin ylemmässä. En kyllä tajua kun sanot ettei kätesi taivu pääntaakse että mitä sillä tarkoitat. Tässä liikkeessä ei ole mitään erikoista muutakuin se että tankoa ei lasketa otsalle vaan pääntaakse ja siitä syntyy luonnollinen heijjaus liike kyynärkulmaan.
 
Aah Neutraali juuh, nyt taisin ymmärtää! Niin, eli jos pidän kyynärpäitä paikallaan aloitusasennossa, niin enhän silloin saa etkä toivottavasti sinäkään sitä tankoa sinne penkkiin! Mut jos toi heijari on niiku NOIN, ni sitten ymmärsin :) Juuh kiituksia, pitää koitella tässä joku päevö! Tattiksia neutraali, että toivottavasti säästit kyynärpääni ensivuodellekin!
 
mä en ymmärrä mikä mun kyynärpäähän tuli se vaan muljahtelee (luultavasti nivel) tuntuu niin pahalta ettei pysty tekemään mitään ojentaja liikkeitä! :wall: mikä siinä vois olla?
 
Mun mielestä Neutraali neuvoit laskemaan tangon liian alas kerta sanoit että sen pitää hipasta penkkiä. Mulla ainaki siitä kipeytyy kyynärpäät. Ite lasken tohon pikkasen vielä otsasta sinne päälaelle päin niin ei tuu kipeet kyynärpäät. Tosin sulla juttu varmasti toimii eri tavalla.
 
ZweCCo sanoi:
Mun mielestä Neutraali neuvoit laskemaan tangon liian alas kerta sanoit että sen pitää hipasta penkkiä. .
Mielestäni laskukohta ei tässä ole ratkaisevin(eli laskeeko sen penkille vai ei ihan penkille) siihen kyynärpää kipuiluun vaan se että muistaa pitää sen pienen "heiluri" liikkeen mukana toistoja tehdessä ja sillon kun tanko lasketaan tuonne pääntaakse(eli ei otsalle) tämä tapahtuu itsestään/luonnollisesti.
 
Jampsu sanoi:
mä en ymmärrä mikä mun kyynärpäähän tuli se vaan muljahtelee (luultavasti nivel) tuntuu niin pahalta ettei pysty tekemään mitään ojentaja liikkeitä! :wall: mikä siinä vois olla?
tämä kipu sai alkunsa dippi koneessa! mikä siinä vois olla aina palautus vaiheessa se koskee ja muljahtaa oudosti!
 
Tää kyynärpää kipu ojentajia treenatessa on jo legendaarinen juttu... kumma sinänsä, ettei kukaan pysty tarkalleen selittämään, että mikä se on tai mistä se johtuu... :confused:
 
TomBombadil sanoi:
Tää kyynärpää kipu ojentajia treenatessa on jo legendaarinen juttu... kumma sinänsä, ettei kukaan pysty tarkalleen selittämään, että mikä se on tai mistä se johtuu... :confused:

Johtuu varmaan siitä, että kyynärpään alueellakin on useita mahdollisia kipulähteitä ja tarkempi tieto vaatisi ortopedin tutkimuksen ja mahdollisesti röntgenin ja magneettikuvat ko. alueelta.

Omakohtaiset kokemukset (lääkärin tutkimana) tietenkin voivat auttaa toisia treenaajia, mutta silti nettidiagnoosit ovat kohtuullisen kyseenalaisia.
 
JohnnyB sanoi:
Johtuu varmaan siitä, että kyynärpään alueellakin on useita mahdollisia kipulähteitä ja tarkempi tieto vaatisi ortopedin tutkimuksen ja mahdollisesti röntgenin ja magneettikuvat ko. alueelta.

Omakohtaiset kokemukset (lääkärin tutkimana) tietenkin voivat auttaa toisia treenaajia, mutta silti nettidiagnoosit ovat kohtuullisen kyseenalaisia.

Totta kaikki tuo... mutta kun sitä kerran esiintyy lähes kaikilla luulisi sen olevan jonkin verran "diagnosoitavissa"... esiintyyhän flunssaakin kaikilla ja tiedetään tasan mitä se on ja miten hoidetaan...

Ehkäpä ketään ei kiinnosta nämä punttimiehien vaivat... :rolleyes:
 
TomBombadil sanoi:
Totta kaikki tuo... mutta kun sitä kerran esiintyy lähes kaikilla luulisi sen olevan jonkin verran "diagnosoitavissa"... esiintyyhän flunssaakin kaikilla ja tiedetään tasan mitä se on ja miten hoidetaan...

Kumma kyllä, mä ainakin ymmärsin JohnnyB:n postauksen pointin. Eihän se nyt oikeasti ollut niin vaikeaa tajuta vai oliko?
 
joo mullakin oli kyynerpäät kipiät ranskalaisissa punnerruksissa välillä. mutta hyvä lämmittely ja vaihdoin mutkatankoon niin on pystyny tekeen ihan hyvin tota.
 
mun kyynärpää kipu taitaa johtua tenniskyynärpäästä ainakin meidän liikunnan opettaja sanoi niin kävin ostamassa voltaren emulgel geliä jos sais sillä kivun pois ja treeni kuntoon! no tuleepahan jalkojakin tehtyä ihan kunnolla kun ei pysty käsillä tekemään juuri mitään :love:
 
Back
Ylös Bottom