Ojentajatreenissä kipua kyynärpäähän

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
28.8.2004
Viestejä
2 567
Ikä
37
Eli kun teen vaikkapa ranskalaisia punnerruksia tai ojentajapunnerruksia taljassa niin muutamien toistojen jälkeen alkaa koskemaan aikalailla tohon kyynärpäähän. Kipu tuntuis olevan siinä kohalla missä on ilmeisesti ojentajalihaksen kiinnityskohta kyynärpään päässä. Ojentajatreenejä aloitellessa kipu oli kovempaa mutta se on nyt pikkuhiljaa hävinnyt ja ei sitä enää juurikaan ole. Se ei siis lähinnä enää ongelma ole mutta nyt kiinnostaakin että mistähän kyseinen mahtoi johtua? Joku heikko kohta siellä jota ei oltu rasitettu ja se alkoi kipeentymään kun rasittui? Muualla ei oo tommosia kipuja ollut. Mitä mieltä ootte? Ja onko muilla ollut treenauksen alkutaipaleella samoja ongelmia ojentajia tai jotain muita lihaksia treenatessa? :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi on varsin yleinen ongelma ja sitä on käsitelty monissa muissakin threadeissä täällä. Kai siellä on jotain hermoja sitten jotka on vähän herkänlaisia. Riippuu aika paljon siitä nostoasennostakin että alkaako sattumaan vai ei, ja se on todella pienestä kiinni. Mutkatangon käyttö ranskalaisissa on ehkä se ihan eka juttu joka kannattaa tehdä jos on aiemmin suoralla tangolla tehny, joillain toi saattaa tosin toimia toisinkin päin. Tuntuu todella ilkeältä liikettä tehdessä mutta ei käsittääkseni ole kuitenkaan niin vaarallista kuin sen kivun perusteella luulisi.
 
Mulla oli viimekertasessa ojentajatreenissä samanlaisia kipuja kun tein kapeaa penkkiä ekaa kertaa. Jätin sitte seuraavassa sarjassa tangon vähän ylemmäs rinnasta niin ei koskenut enää.
 
mulla esiintyi eilen eka kertaa sama homma oikeassa kyynärpäässä kun tein Dippi koneella niin siinä alkoi tuntua. kipu tuntui palautus vaiheessa ja sitten en pystyny tekemään hauiskääntöja kun vihloi niin perkeleesti! ojentaja treeni meni ihan perseelleen :wall: :wall:
 
Noi Jukka-Emilin mainitsemat lämppärit on mullakin jeesinyt. Lisäksi olen laittanut sinne alle tuollaista MSM-linimenttiä. Eihän ne kipua kokonaan vie pois, mutta vähän auttavat kumminkin. Eipä se tarvitse muutakuin pienen tulehduksen esim. ojentajan kiinnityskohdassa ja jo tekee kipiää.
 
Pitää varmaan hommata tollaset lämmittimet jostain. Meikäläisen kyynärpäät ei yksikertaisesti siedä ranskalaistapunnerrusta. Olisi varmaan hyvä liike, mutta toistaiseksi ei ole noiden ongelmien takia pystynyt tekemään. Taljassa ei ole kyllä ollut mitään ongelmaa..
 
Mä teen tota otsalta punnerrusta pelkästään kevyenä apuliikkeenä, eli pienehköt painot. Lasken hitaasti niin että koskettaa otsaa, pysäytän ja räjähtävästi ylös, mutta täysillä vain sen alun ja sitten himmaan kunnolla. Eli en nykäse käsiä täysin suoraks. Enkä tee missäännimessä sarjaa loppuun asti.
Ei kipeydy olkapäät yhtään.
Joskus kun penkissä tökkii keskivaihe niin saatan tehdä tuota pelkällä tangolla ihan hitaasti ja vain muutaman toiston penkkisarjan välissä. Mulla auttaa hyvin, niin että on ojentajat ikäänkuin käsketty tekemään työtä oikealla tavalla penkkiin ja seuraava sarja penkkiä meneekin jo ihan erilailla.

Ojentajille pääliikkeenä teen kapeetapenaa, ylätaljaa ja ranskalaista pääntakaa.
Noita vaihtelen sopivin ajoin.
 
make77 sanoi:
Ei kipeydy olkapäät yhtään.
Olkapäät? :jahas: :)

Ranskalaiset kandee runttailla kunnon painoilla jos siihen kykenee vaikka sen apuliikkeenä tekeekin, jättää sitten toiston pari vajaaks. Ite kyllä runttailen loppuun asti.
 
Mulla on sattunu kyynärpäihin jos ranskalainen punnerrus on ollut treenin ensimmäisiä liikkeitä. Nykyään en tee sitä ensimmäisenä liikkeenä, jolloin paikat ovat jo valmiiksi lämpimät ja venytellyt ja kipuja ei ole näkynyt. Lämmitys taitaa siis olla avainsana.
 
Mhh, onko toi ranskis päntaakse täten pitempi liike kuin ottalle?
Itse Neutraalin neuvosta kävin kokeilemaan sitä pääntaakse ja tuntuma ei ollut ehkä paras mahdollinen... Sitten yritin vielä heilutella kyynärpäitäni, että säästelisin niitä, mutta näistä kaikista minulle tuli vain kyynärpäät kipeiksi (jota ei ole sattunut minulle koskaan ojentajaliikkeissä :D) Vedetäänkö tuossa pääntaakse versiossa sitten käsiä samaan aloitusasentoon, kun tuossa otsalle? Koko liike tuntui vain tangon heiluttamiselta :/
(okei, seruraavana päivänä oli kyllä ojentajat kipeinä(ja sitä seuraavana) mutta kumminkin)
 
Timba79 sanoi:
Nämä on minullakin hankintalistalla, toivottavasti auttavat.
Kyllä ne mulla ainakin auttaa tosi hyvin, ei sen koommin ole kipua ollut ja pystyy tekeen rankskalaistakin niin "isoilla" romuilla kun antaa voimat myöten :rock:

stealth sanoi:
mulla tuntuu tuossa kynärpään kohalla jotakin muljutusta aina punnerrettaessa taljasta tai ranskista.
Just toi muljuilu kuului taudin kuvaan ja noi kireet/järeet lämppärit estää sen muljuilun josta varmasti ainakin osa kivusta saa alkunsa :jahas:
 
neutraali sanoi:
Olkapäät? :jahas: :)

Ranskalaiset kandee runttailla kunnon painoilla jos siihen kykenee vaikka sen apuliikkeenä tekeekin, jättää sitten toiston pari vajaaks. Ite kyllä runttailen loppuun asti.

Ohhoh... tietysti tarkotin kyynärpäitä.

Ja runttaan kaikki muut ojentajaliikkeet loppuun "isoilla" painoilla, mutta en otsalta juuri tuon mahdollisen kipuilun takia.
 
mulla oli sama vika kuin thredin kirjottajalla ja vika hävisin kun _LÄMMITTELI_ todella sisi todella hyvin ne ja sitten teki. tsemppiä !
 
-Marchi- sanoi:
Mhh, onko toi ranskis päntaakse täten pitempi liike kuin ottalle?
Itse Neutraalin neuvosta kävin kokeilemaan sitä pääntaakse ja tuntuma ei ollut ehkä paras mahdollinen... Sitten yritin vielä heilutella kyynärpäitäni, että säästelisin niitä, mutta näistä kaikista minulle tuli vain kyynärpäät kipeiksi (jota ei ole sattunut minulle koskaan ojentajaliikkeissä :D) Vedetäänkö tuossa pääntaakse versiossa sitten käsiä samaan aloitusasentoon, kun tuossa otsalle? Koko liike tuntui vain tangon heiluttamiselta :/
(okei, seruraavana päivänä oli kyllä ojentajat kipeinä(ja sitä seuraavana) mutta kumminkin)
Siis miten se voi tuntua käsien heiluttamiselta, pääntaakse tehdyssä versiossa tulee parempi venytyskin ojentajaan mitä otsalta tehtynä, en ymmärrä pointtia ja unohda tuo tuntumalla treenaminen, runttailet isoilla(siis sellaiset mitkä sulle on isot)painoilla menemään hyvällä tekniikalla, tämä ei ole mikään "pumppi" liike vaan raaka massa liike, jos ojentajat on ollut 2päivää treenin jälkeen kipeenä niin on se ainakin perille se treeni mennyt. Jos kyynärpäihisi tulee kipua tuolla mainitsemallani tyylillä, niin olet jotain tehnyt väärin ja näkemättä miten liikkeen teet on hankala opastaa.
 
Tylerd sanoi:
Kyllä ne mulla ainakin auttaa tosi hyvin, ei sen koommin ole kipua ollut ja pystyy tekeen rankskalaistakin niin "isoilla" romuilla kun antaa voimat myöten :rock:


Just toi muljuilu kuului taudin kuvaan ja noi kireet/järeet lämppärit estää sen muljuilun josta varmasti ainakin osa kivusta saa alkunsa :jahas:

Minkäslaiset lämppärit sulla sitten loppupelistä on? Aattelin vaan, että miten kireet ja malliset ne pitää olla? Sellaset että melkein saa olla kaveri repimässä ne paikalleen vai? ;) Onko jotain hyvää merkkiä tiedossa?
 
Back
Ylös Bottom