Ojentajat ärtyneet kyynerpään yläpuolelta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itse olen taistellut samanlaisten ongelmien kanssa reilu 10 vuotta.

tohon kyynerpää/alaojentaja kipuiluun paras hoito on tietysti se lepo, mutta
olen huomannut, kun lämmittelee todella pienillä painoilla ja tekee hitaasti toistot varsinkin negatiivinen vaihe [ niinkuin syöttösika tuossa sanookin ] ja hakemalla sitä pumppia niin, että ojentajat on jo verta täynnä. sen jälkeen vasta alkaa tekemään varsinaista reeniä, niin se onnistuu kivuttomasti.
jos ei onnistu, niin jättää sen liikkeen pois ja kokeilee toista.

muutamien viikkojen lepo ei auttanut kyllä ikinä mitään, mutta kun olin
vuoden 2003 salilta eräästä syystä pois niin sinä aikana kyynerpää parani täysin. oli mukava alkaa taas vääntämään ilman kipuja. sitä menikin varmaan vuoden päivät kun taas rupes alkaa vaivat, mutta yhtään reeniä ei ole nyt jäänyt väliin.
aikaisemmin jäi monesti ojentaja tai olkapää reeni kokonaan tekemättä kun oli niin saatanan kipee. esim: autolla ajaessa vaihteita piti vaihtaa vasemmalla kädellä, kun se liikerata oli just sellanen mikä vihlo niin perkeleesti.

Nostellaanpas noin 8v vanhaa ketjua, kun tämä tuli Googlen avulla ensimmäisenä vastaan :D

Eli siis siirryin kolmijakoisesta Elaston kaksijakoiseen ohjelmaan ja nyt on alkanut tämä vaiva häiritä ojentajassa. Aiemmin treenatessa en ole koskaan pystynyt ranskalaista punnerrusta tangolla tekemään kun on sattunut, mutta esim. ojentajapunnerrus taljassa on aina toiminut hyvin. Nytkään en ranskalaista voinut tehdä vaikka se ohjelmassa oli, mutta ärsyttävimpänä pointtina on se, että jänne on kipeytynyt/tulehtunut niin pahaksi, että tänään esim. penkkiä tehdessä sattui ojentajiin.

Onko hoitokeinona ainoastaan perus Voltaren, burana-kuuri, kylmä ja lepo vai onko tässä 8v aikana löytynyt uusia keinoja, millä tätä ongelmaa saisi lievennettyä?

Mulla oli sama setti tuossa keväällä/kesällä. Fyssari meinasi, että osaltaan vaivaa edesauttoi massiiviset jumit yläselässä/lapojen alueella. Yhden tulehduskipulääkekuurin imasin siinä lepojakson aikana. Sehän nyt on vain Buranan kaltaista kai, ja auttaa vain oireisiin, ei syyhyn. Mutta seuraavalla reseptillä itellä lähti:

- venytykset ja liikkuvuusharjoitteet
- lepo
(- tulehduskipulääkitys)

Itsellä on ollut samanhenkistä kipua ojentajan seudulla, mutta hämmentävää oli se, että ojentajaa rasittavat liikkeet eivät kuitenkaan tehneet kipeää.

Loppujen lopuksi vika löytyi selästä vaikka kipu tuntui kuitenkin ihan selvästi käsivarressa, kun painoi trigger pistettä kainalon takaa niin johan valkeni. Kyseessä taisi olla teres major tai minor, hieronta ja painelu toimivat itsellä.

Tässä vielä kuva aiheesta johon triggeri merkitty. kun painoin sormilla tai esim kipukoukulla tuosta kainalon takaa niin vihloi pirusti käsivarressa ja olkapäässä.

Tais kuva unohtua? Mulla on selässä pahoja jumeja ja ongelmia oikean kyynärän kanssa, joten vois koittaa noita sun löytämiä triggereitä jos saat sen kuvan esiin. Kyynärpään yläpuolella alemman ojentajan päässä on kunnon pallukat. Tosin mullakaan ei tunnu ojentajaliikkeissä vaan enemmän golffarin kyynärpää tyyppistä. Ongelma tuli liian tiukassa scottipenkkisarjassa kun ranteella piti tietämättömänä avittaa.

Tässä pari kuvaa mitä google löysi, eli latissimus dorsin ja teres major/minor trigger pisteitä. Näistä etenkin ylempi on sellainen että itsellä säteilee todella kovin käsivarteen missä alkuperäinen kipu ja jumitus oli. Löytyy kun ristikkäisellä kädellä kaivelee lapaluun alakulmaa.

latissimusdorsitrps1.jpg

teres-major-trigger-points.jpg

Dänks, ei vaan ite ylety tuonne lavan alle kun on ollut jäätyneet olkapäät, mutta pitää pyytää muijaa ettimään noita pisteitä.

edit:
Jaa, etukautta ylettyykin hieman ja löytyy kyllä kipeitä kohtia, mutta ei oikein riitä voimaa painella.

Ehkä tälleen?
[video=youtube_share;vK27w0yk5vk]http://youtu.be/vK27w0yk5vk[/video]

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom