Oikeat ravintosuhdanteet

Esim. 1 kilo koipireisiä sisältää 38g rasvaa. Kilo nautaa sisältää 84 grammaa rasvaa, mutta myös 193g proteiinia. Kanahan on kaikkein vähärasvaisin vaihtoehto. Lisäksi valitset AINA marinoimattoman kanan ja maustat itse. Finelistä kannattaa katsoa makroja.

Siis ihan sitä pakettinaudanlihaa? Jos kerta noin on nii tuollahan sais päivän murkinat mukavasti kasaan, tekis makaron shakaron mössöä vaan tolla kilolla jauhelihaa ja vetelis sitä sitte pitkin päivää, ja pari munaa ja rahkaa ja jos ne ei riitä nii sitte proteiinijauhot perään. Ei tää taida ollakaa niin vaikeetaku kuvittelinkaa :D mutta mikäli oikein oon ymmärtäny nii siassa kaikkein huonoin proteiini-rasva suhdanne? Ja pitänee alkaa sitten vaan ostamaan vaaleeta kalaa, kananrintaa ja naudasta nyt mikä paras osa oliskaan? Eli kalliks tulee kun pitää vielä emännälleki noista jäädä :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Esim. 1 kilo koipireisiä sisältää 38g rasvaa. Kilo nautaa sisältää 84 grammaa rasvaa, mutta myös 193g proteiinia. Kanahan on kaikkein vähärasvaisin vaihtoehto. Lisäksi valitset AINA marinoimattoman kanan ja maustat itse. Finelistä kannattaa katsoa makroja.

Naudan lihassa on kyllä vaihteleva määrä sitä rasvaa. Naudan sisäfileessä 4g/100g, jauhelihassa 7-17g/100g, paistissa 2,6g/100g....

E: Ja kyllä possussakin on hyvät suhteet. Kattele niitä pakettejen kylkiä niin huomaat, että niissä ulko- ja sisäfileissä ei paljon rasvaa oo. Jotkut kaslerpihvit, kinkut ja niskat on sitten lukunsa erikseen.

Tuo oli Finelin mukaan keskiarvo naudasta. Possu on rasvaisempaa kuin nauta. Kannattaa vaihdella lihaa, kanaa ja kalaa. Kalassa on paljon hyviä rasvoja, kun taas rasvaisessa lihassa on huonoja. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että yli 10% rasvaa tuotteessa on kielletty. Rasvat otat esim. oliiviöljystä, pähkinöistä tai vaikka avokadosta. Avokadoa ei kannata liikaa syödä kuitenkaan.

Minä en ottaisi kaikkea proteiinia lihasta. Vaihtoehtoina kuitenkin on esim. kananmuna, proteiinijuomat, patukat ja rahka.

Joo siis tulee kalliiksi, jos kaiken protskun ottaa lihasta ja kalasta. Ennemmin juuri noita Islan yllämainitsemia + raejuusto. Ja tuo nyrkkisääntökin on aikas hyvä.

Juu tuo oliiviöljy on kyllä tuttu juttu, laitan sitä melkein joka paikkaan paitsi tietenki rasvaisiin lihoihin, sopii kyllä kaiken kanssa kun eri makuvaihtoehtojakin on, esimerkiksi sitruuna oliiviöljy kalalle ja neitsytöljy lihalle ja jne :P ja nyt olen kiinnittänyt erityistä huomiota rasvansaantiini ja hyvältä näyttää, menee aina ruokalusikallinen ylimäärästä oliiviöljyä kun rasvat pysyy siinä 60-80g välillä. Ja oli tehtävä radikaaliratkasu ja laitettava vaan enemmän rahaa kunnon ruokaan ja se on kyllä kannattanut, dieetillä voi sitten säästää vähä omiaan takasin kun tarvii syödä vähemmän :D noin teoriassa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom