Oikea kalorimäärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fit92
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fatsecret on muuten hyvä. Se kyllä antaa yläkanttiin kaikki liikunnan kuluttamat kalorit, mutta tälleen aika tiukalla cutilla siitä on hyvä seurata päivän kalorit ja ravintosisällöt.

"Testasin" pitkästä aikaa peruskalorinkulutustani jonkun nettilaskurin mukaan. Painoa on 100kg ja olen 38-vuotias mies. Laskuri antoi perukulutuksekseni (ilman liikunta-arviota) 2000kcal. Ei kai tuo nyt voi pitää paikkaansa :(

Fatsecret on muuten hyvä. Se kyllä antaa yläkanttiin kaikki liikunnan kuluttamat kalorit, mutta tälleen aika tiukalla cutilla siitä on hyvä seurata päivän kalorit ja ravintosisällöt.
Juuri näin. Iso osa syömisistä löytyy jopa viivakoodilla ja helppo tallentaa ne mitä ei vielä löydy. Tuon avulla olen saanut ensimmäistä kertaa dietin oikeasti onnistumaan kun saa syödä mutä haluaa kunhan ei syö liikaa. Mulle ei sovi mikään tietty ruokavalio kun alkaa vituttamaan liikaa.

Miksei voisi?

No kai se sitten voi. Tuntuu vaan aika hurjalta, että saadakseni painoa putoamaan mun pitäisi vetää alle 2000 kaloria.

Nyt kokeilin piruuttani yhtä toista laskuria ja tämä antoi samoilla spekseillä (mahd.vähän liikuntaa) peruskulutukseksi 2600. Aika isoilta tuntuvat erot?

No kai se sitten voi. Tuntuu vaan aika hurjalta, että saadakseni painoa putoamaan mun pitäisi vetää alle 2000 kaloria.

Nyt kokeilin piruuttani yhtä toista laskuria ja tämä antoi samoilla spekseillä (mahd.vähän liikuntaa) peruskulutukseksi 2600. Aika isoilta tuntuvat erot?

Mä en tiedä sun pituutta, mutta 2k taitaa olla sun koomakulutus eli lukema, jonka alle et saisi mennä. Koomakulutuksesta on vielä matkaa siihen, mitä kuluttaa vaan olemalla hereillä ja kävelemällä jääkaapille. Osa laskureista antaa koomakulutuksen ja osa sen, mitä ilman liikuntaa kuluttaa. Liikuntaa lisäämällä saa tietty syödä lisää.

Mä söin muuten dieetillä 1200-1600 ;)

Mun mielestä kannattaa seurata kaloreita ja varmistua nimenomaan että proteiineja on about 2g /painokilo, rasvoja 1g /painokilo ja hiilareita säädellä liikunnan mukaan. Näin ainakin itse tein ja toimii. Tämä nyrkkisääntönä niille joiden tavoite on polttaa rasvaa lihasmassaa säilyttäen.

Kalorilaskureista käsittääkseni Scoobyn laskuri ottaa huomioon lihasmassan omaavat henkilöt eritavalla kun perus pertit. Kalorilaskuri.fi myös antaa toimivan osviitan.

BTW: toi fatsecret vaikuttaa todella kovalta palvelulta. Tunnisti heittämällä työpöydältä käsiin osuneiden elintarvikkeiden viivakoodit. Menee kyllä testikäyttöön kunhan on ylikunnosta toivuttu :hyvä:

Suositut

Back
Ylös Bottom