Ohjelmanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chi
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Red Devil
Pinja: Minulla ei ainakaan ole mahdollisuutta mikroon koulussa ja kuten aikaisemmissa threadeissä on käynyt ilmi niin protskut ei oikein säily hyvinä. Menee ainakin se neljä tuntia ennen kuin syön lounasta ja protskudrinkki muhii kivasti lämpimässä. Olen kokeillut ja yritin sitä jonkun aikaa kunnes totesin ettei touhussa ollut mitään järkeä. Samoin käy ruualle jos sitä mukaani otan. Maistuu todella ilkeälle.

Minä olen ratkaissut tämän ongelman seuraavasti:

pakkaan päivän proteiinidrinksut (jauhemuodossa) 0,5 l pakasterasioihin. Siihen sitten lisää veden ja parilla ranneliikkeellä drinksu on valmis. Pakkasnalle-rasiat ovat parhaita (kansi pitää nesteet sisällä).

Lounasruoat otan yleensä mukaan pakasteena, ehtii kivasti sulamaan lounastuntiin mennessä ja säilyy takuuvarmasti + toimii laukussa kylmäkallena esim. jogurtille: valmistan aina kerralla isomman satsin esim, kauramakaroni & paistijauhelihalaatikkoa. Pakkaan tämänkin jälleen sopiviin annoskokoihin ja lykkään pakkaseen.

Päivittäin syödyt vihannekset ja hedelmät säilyvät hyvin huoneenlämmössä, niiden kanssa ei ole ongelmia. Yleensä vetelen töissä vihannekset raakoina, esim. wok:ia tulee harvemmin syötyä kun sitä ei voi pakastaa (vihanneksista tulee "lötköjä").

Originally posted by Chi
Ok eli korjaan nyt hätäisesti kirjoittamani treenini. Poikaystäväni valmentaja laati tämän minulle ja menee näin:

1. Kyykky 12,10,8,6,12,12
Jalkaprässi 12,10,8,6,12,12
Maastanosto suorin jaloin 2x10
(Reisien läh. + loit) 2x12
Pohkeet 3x20/max
Vatsat + selän ojentajat 3xmax

2. Vinopenkki 12,10,8,6,12,12
Penkki 12,10,8,6,12,12
Peckdeck 2x15
Ylätalja 12,10,8,6,12,12
Alatalja 12,10,8,6,12,12
Pull Over 3x10
Kulmasoutu 2x10/käsi

3. Pystypunnerrus 12,10,8,6,12,12
Pystysoutu 12,10,8,6,12,12
Vipunosto kulmassa 2x12
(Ranskalainen punnerrus) 3x8
Ojentajat taljassa 2x8-10
Hauis 12,10,8,6,12,12
(Kyljet 3xmax/puoli)
(Kierto 3x20)
Vatsat

Minkä alan valmentaja tän ohjelman on tehnyt?

En tota pyramiditekniikkaa kovin tunne.. Teetkö esim. hausista vain yhdellä liikkeellä nuo kaikki toistot? Vai vaihdatko liikettä välissä?

Proteiinipitoisia ruokia on todella vaikea ottaa kouluun kun ne menee huonoksi niin pian ja päivä on pitkä. Ruisleipää kalkkunafileellä olen toisinaan ottanut mukaan. Useimmiten juon kivennäisvettä ja kuten sanoin, banaania menee aika usein. Ja silloin tällöin omenaa.

Itselläni on sellainen ongelma, että suurin osa proteiinipitoisista ruoista ei mene kurkusta alas ja olen osittain ratkaissut proteiiniongelmani sillä, että osa päivän protskuista tulee jauhomuodossa.

Ja se ei suhteessa ole kallista. Jos haluat saada saman määrän proteiinia oikeasta ruoasta, annoshinta on suurempi.

Poikaystäväsi lahjoittama protsku on ollut melkoisen kallista. Halvemmat merkit myyvät ihan hyvää perusproteiinia hyvään hintaan.

Palautumisjuomaan käytettävä proteiini (ionivaihdettu tai hydrolisoitu) on huomattavasti kalliimpaa kuin perusproteiini jokapäiväiseen käyttöön.

Miten ylipäätään voin päätellä mitä kannattaa/ei kannata syödä, jos en hiilarimääristä, rasvamääristä, kaloreista tai glykeemisestä indeksistäkään saa sitä selville? Näitä kaikkia vahdin kuin haukka (enkä ole lihonut vaan laihdun), joten en saa päähäni mistä tietää mikä on pahasta?

Luulin pitkään syöväni suhteellisen terveellisesti Batterya ja suklaapatukoita lukuunottamatta ja nyt olen ihan pihalla :( Toisaalta tätä ehkä kaipasinkin, eri mielipiteitä jotta voin entistä enemmän kehittää ravintotottumuksiani. En vain tiennyt niiden olevan noin pielessä :rolleyes:

Et sä ole päin puuta asioita tehnytkään. Viime kädessä päivän kokonaiskalorimäärä ratkaisee ja sulla se määrä on selvästikin kunnossa, koska painosi menee niin kuin haluat.

Se vaan, että jos haluaa syödä optimaalisesti, pitää syödä tosi puhtaasti ja siinä se, mihin täälläkin on puututtu.

Optimaaliseen ruokailuun ei kuulu mitkään pikku naposteltavat, vaan suklaapatukat yms. pitää jättää vaikkapa herkkupäivälle, joka on yksi päivä viikosta.

Eniten minua mietityttää aerobinen: Tuleeko sitä harrastettua liian vähän? (180-210min/vkko)

Eli teet aerobista 3-3,5 tuntia viikossa salitreenin ja uinnin päälle?

Se on ihan tarpeeksi. Muuten sulle iskee ylikunto ja sen jälkeen ei ole kellään hauskaa.

Ja vaikuttaisi tuo olevan nytkin jo aikamoista liikuntamäärää, jos käyt 3 kertaa viikossa salilla ja 2-3 kertaa uimassa ja siihen vielä päälle 3 tuntia aerobista..

Aika erikoinen ohjelma.. Tarkoitan siis lähinnä sitä etten tiedä ketään joka treenaisi noin. varsinkaan kun itsellä tuo pyramidijuttu ei toiminut niin varmaan sen vuoksi epäilen :) Tuskin tuolla ihan metsään mennään kuitenkaan, mutta kannattaa salilla ollessa miettiä tosissaan miltä tuntuu (vai tuntuuko miltään) ja kokeilla eri juttuja. Valmentajat tuppaa oleen semmosia että koko joukkueelle pukataan sama ohjelma, joka on kopsittu joskus muinoin jostain lehdestä :rolleyes: Itselläni oikean jalkatreenin löytäminen on ollut lähinnä kuukausien prosessi.

jos treenaat pohkeet kerran viikossa, niin tee vaikka joka toinen viikko 20x3 ja joka toinen 10x3. Sitten kyljet ja vatsat.. niihinkin riittää se 12 toistoa, itse teen max toistot vain jos huvittaa, tai vaihtelun vuoksi. voin sanoa että huvittaa hyvin harvoin :D

No mun ohjelma tuntuu hemmetin hyvältä. Tarkoitan, että viimeiset toistot on silkkaa tuskaa ja tuloksia syntyy päivä päivältä. Aikaisemmat 3x10-sarjat oli pitkäveteisiä eikä kehittänyt yhtä nopeasti. Tämän idean bongasin BodyForLifesta, jota Kutri sivuillaan suisitteli rankkana, mutta tehokkaana ohjelmana. En valita! :worship:

"Pakko kysyä, että miksi muka on niin vaikeaa ottaa sinne kouluun protskudrinkkejä? Eihän sitä juomaa tarvitse kotona sekoittaa, kun koulussakin varmasti on toimivat vesihanat. "

No siis kyllähän mä ottaisin jos olisi varaa! Sehän se olisi se kaikkein helpoin tapa saada protskua lounaaseeni, mutta kun varaa ei ole kuussa juuri mihinkään ylimääräiseen. Eli ei se ole vaikeaa, se on kallista! :itku:

Chi

Originally posted by Chi
. "
No siis kyllähän mä ottaisin jos olisi varaa! Sehän se olisi se kaikkein helpoin tapa saada protskua lounaaseeni, mutta kun varaa ei ole kuussa juuri mihinkään ylimääräiseen. Eli ei se ole vaikeaa, se on kallista! :itku:
Chi

Tää perustelu ei mee enää läpi! ;) Niinku Hippa tossa laskeskeli, että edullisimmilla protskuilla yhden annoksen hinnaksi tulee 40 senttiä, niin mun laskuopin mukaan halvemmaksi se tulee syödä protskudrinkki ja hedelmiä kuin karjalanpiirakka ja battery!!!!!!! Vai mitä oot mieltä?! :confused:

Tarkoitin tuon proteiinijauhe-ihmettelyn yleisesti. Mutta Chi, sinulle suosittelen edelleen tuota Leaderin Wheyta, joka on edullista, mutta ihan hyvää. Ei tarvitse ostaa kerran kuussa, kun 3 kiloa kestää satavarmasti pidempäänkin. ;)

Olen aivan ällistynyt siitä, miksi ruokailuista pitää tehdä niin ISO numero?!

Näin"massakaudella"minä ehdottomasti suosin koulun ruokia!(Amica!) Meidän ruokalasta löytyy esim. real-leipää, hyvät salaattivaihtoehdot ja ehdottomasti hyvät lämpimät ruoat! Toki joskus ne ovat hyvinkin hiilaripitoisia, mutta silloin ratkaisen ongelman sillä, että otan kotoa mukaan raejuustopurkin. On hyvin tärkeää saada proteiinia eri lähteistä, eikä vain joka päivä syödä kanaa ja riisiä!

Mä itse luovuin aika pian tuosta "puhtaasti" syömisestä ja siirryin kohtuulliseen syömiseen. Jotenkin ei vain toiminut mulla sellainen "100-prosenttinen" kieltäymyslinja ja että sitten herkuttelupäivänä syön kaiken, minkä kiinni saan. Eli olen olen pyrkinyt syömään säännöllisesti, kohtuullisia annoksia ja kohtuullisen terveellisesti. Ja mahdollisen kouluruokailun tai työpaikkaruokailun hyödynnän aina, koska kyllä niistä aina joku kohtuullisen terveellinen vaihtoehto löytyy (ja sitten raejuustoa lisäksi...). Juu ja saatan herkutella useinkin, tyyliin lasillinen kaakaota makean nälkään silloin tällöin tai pari palaa suklaata. Kyläilemässä otan kahvin kanssa itsetehtyä leivonnaista (tämä on kyllä harvinaista, että missään olisi), mutta kaupan keksit tms. jätän suosiolla syömättä, kun en niistä edes tykkää.

Minulle on myös tärkeää se, että ruoka on maukasta. Onneksi olen nykyisin niin loisto kokki :D , että herkulliset ruoat taittuvat kädenkäänteessä ja ovat yleensä ihan terveellisiäkin.

Eli tällainen malli sopii mulle, mutta minä en olekaan mihinkään kisoihin koskaan tähtäämässä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom