Ohjelman vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ray10
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Olen tehnyt 3-jakoisella ohjelmalla
1.Rinta-olkapäät-ojentajat, 2.selkä-hauis, 3.jalat-vatsat

olen ajatellut vaihtaa 3-jakoiseen

1.rinta-hauis, 2.selkä-ojentajat, 3. jalat-vatsat

Mihin sijoitan olkapäät?

Vaihtoa ajattelin sen takia kun selkätreenin jälkeen ei jaksa tehdä hauiksia kunnolla.

Periaatteessa voit laittaa olkapäät mille päivälle vain, mutta IMO jalka-vatsapäivä on vaihtoehdoista huonoin - siksi, että jos laitat ne sinne, tulee ojentajille rasitusta joka treenikerralla, mikä on mielestäni liikaa ja voi johtaa epätäydelliseen palautumiseen ja ylirasittumiseen. Jäljelle jäävät siis rinta-hauis ja selkä-ojentaja, jotka ovat molemmat mielestäsin ihan hyviä vaihtoehtoja. Itse tosin tekisin ehkä niin, että treenaisin rinnan kanssa sekä hauikset että ojentajat (tällöin voisit hyvin tehdä myös supersarjoja käsille) ja selän kanssa sitten olkapäät.

Treenaatko muuten 3 krt/vko, joka toinen pvä vai miten...?

Yritän käydä salilla kolme kertaa viikossa yleensä ti, to, la.
Pitää kokeilla selkäpäivänä olkapäitä ja tehdä muut käsitreenit rinnan kanssa.

OK. Siinä tapauksessa tekisin niin, että jalat-vatsa tiistaina, rinta-hauis-ojentaja torstaina ja selkä-olkapäät lauantaina. Siksi näin, että tällä tavalla selkä- ja jalkatreenin väliin jää kaksi lepopäivää, mikä on ihan paikallaan varsinkin, jos teet maastavetoja tai muuta raskasta treeniä alaselälle. Eli alaselkä ehtii palautua ennen tiistain jalkahöykytystä. :whip:

Tsemppiä treeniin ja teretulemas palstalle! :)

Kiitoksia avusta! Olen jonkun verran palstaa seurannut ja saanut loistavaa informaatiota treenejä varten. :thumbs:
Pitääpä kokeilla miten kroppa suhtautuu uuteen järjestykseen.

Minä joskus pohdin sitä, kun ei jaksa tehdä selkätreenin kanssa habaa kunnolla. Jotenkin koin sen haittana, ettei pystynyt tekee habaa yhtä isoilla painoilla kuin silloin, jos haba on eri päivänä tai ennen selkää.

Mutta eikö se ole niin, että tärkeintä on tuntuma ja jos sen tuntuman saa pienemmillä painoilla, eihän se haittaa?

Korjatkoon joku guru, jos olen ihan hakoteillä! :)

Hippa sanoi:
Minä joskus pohdin sitä, kun ei jaksa tehdä selkätreenin kanssa habaa kunnolla. Jotenkin koin sen haittana, ettei pystynyt tekee habaa yhtä isoilla painoilla kuin silloin, jos haba on eri päivänä tai ennen selkää.

Mutta eikö se ole niin, että tärkeintä on tuntuma ja jos sen tuntuman saa pienemmillä painoilla, eihän se haittaa?

Mulla oli ihan sama juttu, kun tein rintaa ja olkapäitä samana päivänä: rintatreenin jälkeen ei pystypunnerruksista meinannut tulla mitään, ainakaan isoilla painoilla! Ensin aloin tehdä olkapäitä eri päivänä, mutta nyttemmin olen siirtynyt jälleen rinta-olkapääyhdistelmään ja teen suosiolla olkapäitä suht pienillä painoilla tuntuman kuitenkin ollessa erittäin hyvä! Ja mielestäni kehitystäkin on tullut, joten eiköhän me Hippa näin jatketa :thumbs:

Ajattelin kokeilla eri tapaa ja selvittää mikä sopii parhaiten. Olen tahkonut selkä-hauis tyylillä ja jotenki tuntuu, että hauis ei saa tarpeeksi harjoitusta, olen tehnyt isoilla sekä pienillä painoilla! Anyway, täytyy yrittää löytää ne omat tyylit!

Helga sanoi:
Mulla oli ihan sama juttu, kun tein rintaa ja olkapäitä samana päivänä: rintatreenin jälkeen ei pystypunnerruksista meinannut tulla mitään, ainakaan isoilla painoilla! Ensin aloin tehdä olkapäitä eri päivänä, mutta nyttemmin olen siirtynyt jälleen rinta-olkapääyhdistelmään ja teen suosiolla olkapäitä suht pienillä painoilla tuntuman kuitenkin ollessa erittäin hyvä! Ja mielestäni kehitystäkin on tullut, joten eiköhän me Hippa näin jatketa :thumbs:

Helga, miksi et tee olkapäitä ensin?

Niina sanoi:
Helga, miksi et tee olkapäitä ensin?

Voishan sitäkin koettaa, tottunut vaan tekemään aina isot lihasryhmät heti treenin alkuun, kun poweria vielä löytyy. Nyt vaihdoin ohjelman niin, että teen rinnan ja haban saman päivänä ja olkapäät ja ojentajat sitten samana päivänä. Vaihtelu virkistää :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Helga sanoi:
Voishan sitäkin koettaa, tottunut vaan tekemään aina isot lihasryhmät heti treenin alkuun, kun poweria vielä löytyy. Nyt vaihdoin ohjelman niin, että teen rinnan ja haban saman päivänä ja olkapäät ja ojentajat sitten samana päivänä. Vaihtelu virkistää :)

Välillä on ihan eduksi tehdä jokin muu liike ennen isojen lihasryhmien tekoa. Se lämmittää lihaksia suoritukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom