Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mun oli pakko tehdä toi ja tulos oli tyly:

1. Verisuonikirurgia
2. Urologia

Olen just perehtymässä kirralla ja ei ole mun juttu. Kyllä minä olen niin sisätauti-ihminen kun olla vaan voi.
En osannut odottaa itsekään vastaukseksi urologia. Mulla ei toisaalta ole edes kauheasti mielikuvia urologeista, en osaa juurikaan sanoa että millaisia veijareita ovat.

Mä vieläkin leikittelen ajatuksella hakeutua obduktiopreparaattoriksi, täytyy vähän tuumailla tulevaisuutta jossain vaiheessa elämää sitten sh.

Keva puolella on ihan kivaa ja opettavaista, mutta jossain vaiheessahan tuota on kiva opetella ja nähdä jotain uutta. Mutta ehtiihän sitä.

Mikä mies se sellainen on, joka ei ole käynyt vehkeitään esittelemässä urologille?
Nyt kun sanoit niin olempas, urologi oli noin 50-60 vuotias todennäköisesti lähellä eläkeikää oleva pälvikaljuinen kaveri. Ehkä kaikki urologit on sellaisia?

Sellainen olettamus itselleni on, että nais urologeja on vähemmän.

Mikä mies se sellainen on, joka ei ole käynyt vehkeitään esittelemässä urologille?
Minä!
Kerran on arvauskeksen poppamies lähestynyt kasseja kumihanskojen kera, onneksi jäi siihen kun pelkäsin jo rasvapurkin tarttuvan matkaan.
Kyse oli kun tein hakemusta nyyttikesteihin eli vasektomiaan, oli ensimmäinen rasti se ja seuraava olikin sitten suoraan puukotusta.

enkä mä

tietääkseni(muistaakseni) en ole käynyt ikinä kenelläkään erikoislääkärillä

eiku olempas, tietysti! hammaslääkärillä

edellisestä ei hammaslääkärivierailusta on yli 15v, sillon oli korva kipeä, vastaanottoa piti opiskelija, eli en tainnut silloinkaan käydä lääkärillä? vai onko ne jo lääkäreitä

Viimeksi muokattu:
en tule käymään ikinä, ja Mika Törrön kirjaa kuunnelleena Minusta ei ikinä oteta yhtäkään koepalaa, se kuulemma sattuu ja paljon
Höpö höpö.
Jos on aihetta niin tutkia täytyy.

E: Terkkuja gastron polilta! Aamu menee täällä suolistoneuvoksen työparina.

Liitteet

• IMG_20211110_081735.webp
    IMG_20211110_081735.webp
    56,6 KB · Katsottu: 59
Minusta ei ikinä oteta yhtäkään koepalaa, se kuulemma sattuu ja paljon
Varmaan riippuu aika paljon, mistä semmonen otetaan. Iteltä otettu munuaisesta intin aikaan. Jollain paikallispuudutuksella se taidettiin ottaa ja sit joku sukkapuikko selästä / kyljestä läpi. Tuntu lähinnä vekkulilta, kun muuten tunto poies, mutta sit joku sorkkii sisäelimissä.

Perseestä tossa oli lähinnä se, että ois pitäny mitä lie seuraavat 24h maata paikallaan (ilm. jonkinlainen sisäisen verenvuodon riski) ja kusta sorsaan, jos tarvii. Tuosta paikallaan makaamisesta piti lopulta tinkiä, että pääs koivilleen ja kuselle oikeaan vessaan.

Nii, elimissä ei tuntoa tietääkseni ole.
Viisaammat korjatkoon.
Mutta jos on mutkainen ja tulehtunut suoli niin onhan se selvää, että jossain tuntuu.

Tottakai!
Hyvän asian puolesta. 🤗

Laitanko @ vai mihinkä?

Asiaan.
Kävin Moskovassa, paikallisen standardin tasolla huonossa klinikassa, 3krt gastroskopiassa. Aihetta ei ollut, mutta kuului vuosittaiseen terveystarkastukseen.

Se oli hirvittävä kokemus. Paikalliset vehkeet näytti vanhentuneilta. Puuduttaja puudutti kielen, ei kurkkua. Kuulantyöntäjän näköinen Olga tuli kyynärpäillä päänpäälle ja venäläinen lääkäri venäjäksi kait sanoi että hengitä kun tunki letkua suuhun. En enää menis moiseen. En sitten millään.

Muuta siinä oli verikoe, joka hirvittävä kys klinikassa. Kus näyte, heleppo. Keuhkojen rtg kerran vuodessa. Säteilyä on. Silmälääkäri jossa taulussa kyrilliset aakkoset. Sydän filmi oli jollain kuppauskupeilla, mistä jäi mustelmat.
Miellyttävin testi oli ihotautilääkäri jolle näytettiin Qulli ja puon silimä. Sen katsoi, lääkäri + hoitsu + tulkki. Siitä tykkäsin.

Mitäs helvettiä. Miten en ole kuullut koko projektista.
@Joxuz mehän lähetään tuonne, kuormuri on tankattu.
Otan kiviporan mukaan.
Haha, luin itse kans tuosta porukasta joku viikko tai kaksi sitten IL.

Jännä juu että ei ole tullut ennen missään vastaan. Mutta, nyt kun käydään vähän jeesiin, niin ehkä saadaan muutanat miiljuunat, kun aarre tulevana suvena löytyy.

Minulla on erittäin positiivinen kokemus lääketieteellisen näytteen luovuttamisesta. Aikoinaan kävin nimittäin luovuttamassa spermanäytteen. Sairaalassa hoitaja antoi minulle purkin ja ohjasi näytteenottohuoneeseen ja lupasi, että saan viipyä niin kauan kuin tarvitsee. Huoneessa oli näytteenottoa stimuloivaa virikemateriaalia kivasti tarjolla. Koin tilanteen jopa niin miellyttävänä, että jouduin tosissaan varomaan ennenaikasta näytesyöksyä. Halusin nimittäin antautua lääketieteelliseen tutkimusprosessiin mahdollisimman perusteellisesti.

Minulla on erittäin positiivinen kokemus lääketieteellisen näytteen luovuttamisesta. Aikoinaan kävin nimittäin luovuttamassa spermanäytteen. Sairaalassa hoitaja antoi minulle purkin ja ohjasi näytteenottohuoneeseen ja lupasi, että saan viipyä niin kauan kuin tarvitsee. Huoneessa oli näytteenottoa stimuloivaa virikemateriaalia kivasti tarjolla. Koin tilanteen jopa niin miellyttävänä, että jouduin tosissaan varomaan ennenaikasta näytesyöksyä. Halusin nimittäin antautua lääketieteelliseen tutkimusprosessiin mahdollisimman perusteellisesti.

Myöskin kys näytteen antanut. Mutta eri tavalla.

Tulos oli, että perkeleen kiukkunen kuti.

Täällä annetaan purkki kotiin jota hieman ihmettelin ja jätin option kokonaan käyttämättä.
E: Mennytkin vähän riskillä tässä, kuten monessa muussakin asiassa elämässä mutta sen verran tullut annettua näytteitä noin muuten että voinen olla melko varma että vasektomia on onnistunut.

Back
Ylös Bottom