Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Äitillä ja anopilla käyty.

Vähän puutöitä vielä.

IMG-6506.avif

No niin, jälkkärillä. Himon Slicemonger oluena, ihan uusi tuttavuus ja melko lupaava. Sikarina Paradiso Papagayo XXL (6x60).
Olen tässä vakavasti miettinyt, että kun kelit lämpeää, niin aloitan piipunpolttoharrastuksen. En ole ikinä tupakoinut (tietysti muutamat savut testiksi kokeillut) ja elämän aikana poltettujen sikarien määrää laskemaan riittää varmasti kahden käden sormet. Savukkeet eivät säväyttäneet, mutta sikareissa oli aromia - joten sikarien polttamiselle löytyi ymmärrystä. Että mistä siinä on kyse.

Piipun polttaminen on nykyään kovin harvinainen vanha tapa. Ja lisäksi hyvin rauhallista ja arvaten rentouttavaa tuusaamista. Puhumattakaan että näyttää vallan arvokkaalle. Joten tuota täytyy testata ihan jo rentoutumisen ja rauhoittumisen näkökulmasta. Ehkäpä muutaman sikarin voisi testata myös.

Olen järkeillyt asiaa, että kun yli viisikymppiseksi on ollut polttamatta. Ja polttelisi esim. 1-2 piipullista viikossa lämpimään aikaan. Niin veikkaanpa, että mitä todennäköisimmin kuolema korjaa kyllä aiemmin jo jostain muusta syystä, kuin tupakoinnin aiheuttamista. 🤔

Olen tässä vakavasti miettinyt, että kun kelit lämpeää, niin aloitan piipunpolttoharrastuksen. En ole ikinä tupakoinut (tietysti muutamat savut testiksi kokeillut) ja elämän aikana poltettujen sikarien määrää laskemaan riittää varmasti kahden käden sormet. Savukkeet eivät säväyttäneet, mutta sikareissa oli aromia - joten sikarien polttamiselle löytyi ymmärrystä. Että mistä siinä on kyse.

Piipun polttaminen on nykyään kovin harvinainen vanha tapa. Ja lisäksi hyvin rauhallista ja arvaten rentouttavaa tuusaamista. Puhumattakaan että näyttää vallan arvokkaalle. Joten tuota täytyy testata ihan jo rentoutumisen ja rauhoittumisen näkökulmasta. Ehkäpä muutaman sikarin voisi testata myös.

Olen järkeillyt asiaa, että kun yli viisikymppiseksi on ollut polttamatta. Ja polttelisi esim. 1-2 piipullista viikossa lämpimään aikaan. Niin veikkaanpa, että mitä todennäköisimmin kuolema korjaa kyllä aiemmin jo jostain muusta syystä, kuin tupakoinnin aiheuttamista. 🤔
Hommaa joku tollanen piippu

View: https://youtu.be/KnMSOHCjJuc?is=h3fyhzXYYdqaXi4N

Heh oudolta tuntuu tämä mielihalu kun itse olen tupakinpoltosta himmaillut aski kestää nyt yli pari viikkoa. Ja jää jo kokonaan päiviä välistä. Tavoite tässä tietty lopettaa tyystin kokonaan. Onhan se piippu ihan cool lukis villaneule päällä piippu suussa Alastalon salissa kirjaa, mut onko vaan joku mielikuva?
Ainut mitä joku järki on poltella on pilvi, koska sehän sekottaa koteloa ja tulee hyvä fiilis. Mutta vielä tupakkiakin vaarallisempaa. Ja laiskistuttaa imisen.

Nyt kun on niksasta keskustelua niin onko kellään kokemuksia netistä tilattavista niksapusseista? Eli onko laillisia tilaa?

Nuuskaa ite suosin mut noikin toimii vissiin ihan ok jos ei oo aitoa tavaraa saatavilla.

Nämä kriteerit täyttäviä askareita olisivat mm villan karstaamien ja värttinällä kehrääminen, pellavan loukutus ja lihtaus, kinnasneulalla neulominen, päreiden kiskominen, varstalla puiminen, verkon punonta sekä itkuvirsien laulaminen.
Muuten kyllä, mutta arvokkaalta näyttävät ovat vähissä. Varstalla puiminen kyllä melko miehekästä touhua.

Back
Ylös Bottom