Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Osuuspankin automaattinen... Mikälie turvajuttu olikaan lähti ihan Espanjasta asti soittelemaan mulle.
On kuulemma epämääräistä toimintaa tilillä ja ei tarvi kuin nollaa painaa niin yhdistää asiantuntijalle.
Soitti kylläkin työnantajan puhelimeen. Sen verran iso ja ketkun historian omaava firma etten uskalla ottaa kantaa. Laitoin vaan luurin kiinni.

Työantaja näköjään mielestään maksanut viime vuosina liikaa bonareita. Tänä vuonna tietyn tunnusluvun all time enkka, niin ensi vuonna tuo luku on sitten tuon KPI:n osalta alimman tason kynnys.

Tuon osuus kuitenkin on 35% koko bonarikakusta, joten pitää säätää odotuksia pari naksua alaspäin jo tässä vaiheessa. Aika monta toimintatonnia vähemmän.

Hih, hassua että joku pitää V60 T8:sia jotenkin hauskana ajettavana ja varsinkin mieltää sen kevyeksi. Painaa nimittäin jo ns. kuivana 2tonnia. Menee kyllä, ainakin kesällä, kuin juna, mutta ainakin omaan perseeseen ensimmäisenä tuntui nimenomaan paino, kun muutaman päivän ko. mallilla kurvaili.
Joo en ole tota Volvoa kevyeksi väittänytkään. Myönnän että se on jo liian painava. Joku 1500-1700 kg olisi vielä ok, mutta tässäkin mallissa on aivan liikaa painoa. En tiedä tästä Polestar-versiosta onko alusta miten samanlainen kuin perusmallissa, mutta ainakin siinä perusmallin V60 T8:ssa on kuulemma alustassa turhan helposti kuluvia osia ja syy on juurikin se liiallinen paino.

Työantaja näköjään mielestään maksanut viime vuosina liikaa bonareita. Tänä vuonna tietyn tunnusluvun all time enkka, niin ensi vuonna tuo luku on sitten tuon KPI:n osalta alimman tason kynnys.

Tuon osuus kuitenkin on 35% koko bonarikakusta, joten pitää säätää odotuksia pari naksua alaspäin jo tässä vaiheessa. Aika monta toimintatonnia vähemmän.

Männä vuonna poistettiin kaikenlaiset KPIt bonushimmelistä. Nyt vaikuttaa vain liikevaihto ja EBITA.
Onneksi rajat pistetään tappiin niin mitään pelkoa, että jotain tulisin. Nyt saadaan 1,5% H2n palkasta.

Nyt on sitten sertifikaattihimmeli.

Määritteletkö mitä on mielestäsi ajamisen hauskuus? Tiedän kyllä että ne sähkövatkaimet kiihtyy hyvin mutta mitä muuta niissä on ns. hauskaa? Painavia ja usein korkean painopisteen omaavia "rohjoja" suurin osa. Mutta johonkin kaupunkipyöritykseen ne on varmaan todella käteviä kyllä. :unsure:
Mulle ajamisen hauskuus on nimenomaan kaupunkipyörittelyä, kiihdyttelyä ym

Mutta mun mielestä on ollut hauskaa ajella myös e30 bemareilla, tai bemareilla yleensä ja SLK mersuilla. Kuin myös tykkäsin sähkögolfista kun sekin kiihtyi kivasti. Haaveena Cupra Born.

Onneksi rajat pistetään tappiin niin mitään pelkoa, että jotain tulisin. Nyt saadaan 1,5% H2n palkasta.
Taitaa tulla reilu 13% vuosipalkasta vaikka firman tulos ei ollut mitenkään mairitteleva. Sain vielä joulukulle palkankorotuksen ja tottakai suuressa viisaudessa on päätetty niin, että se vuoden lopun kk-palkka määrittää bonuksen pohjapalkan.

Tänä vuonna sit järkevämmät laskukaavat.

Mulle ajamisen hauskuus on nimenomaan kaupunkipyörittelyä, kiihdyttelyä ym

Mutta mun mielestä on ollut hauskaa ajella myös e30 bemareilla, tai bemareilla yleensä ja SLK mersuilla. Kuin myös tykkäsin sähkögolfista kun sekin kiihtyi kivasti. Haaveena Cupra Born.
Ite oon niin oldschool että tykkään bensamoottorin äänestä vaikka suurin osa autoista onkin ihan liian ylivaimennettuja. Ei tule kunnon pakoääniä ja imuääniä enää nykyisin monestakaan automallista.

Kyllä se että auto kiihtyy hyvin ja on voimaa on tärkeää tai ainakin vähintään hauskaa. Mun oma unelma-auto on ihan normaali ihmisen budjetin ulkopuolella oleva Porsche 911 GT3RS ja sellainen 520 hp vapari versio.

Kyllä se urheiluautomaista kiihtyvyyttä toi Volvo V60 T8 antaa ja jarrut on huipputehokkaat Brembot. Mutta sen huiput on rajoitettu 180 km/h vaikka eihän sillä tietenkään Suomessa pitäisi olla mitään merkitystä ellei radalla aja ja sinne toi Volvo on aivan liian painava. Tilava ja tehokas farkkumalli se kuitenkin on ja ihan vielä hankittavissakin ilman lottovoittoa tms. :giggle:

Back
Ylös Bottom