Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Vaikka tykkään pimeästä, niin lenkkeilyn kannalta se ei ole niin miellyttävää. Alkuviikosta juoksin säkkipimeää hiekkatietä pitkin, pari kertaa astuin johonkin kuoppaan.

Toki otsavalaisin olisi varmasti ihan hyvä, mutta on se silti mukavampi juosta valoisassa.

Täytyy varmaan kohta siirtyä juoksumatolle.
Vähän samanlaiset fiilikset oli eilen kun tein lenkin päätteeksi ukemin polunpätkällä jossa olikin kivi pystyssä.

Melkein tekisi mieli hommata nastalliset juoksukengät talveksi kun on alkanut homma ns rullaamaan niin hyvin.
 
Perehdyttyäni hieman kahden moottorivaihtoehdon (6.2 vapari/5.5piturpo) eroihin (ja ongelmiin) niin tuo jälkimmäinen vaikuttaa kiinnostavammalta. Toki tässä nyt on vielä selviteltävä miljoona asiaa, eikä tuollaista (sopivaa) kiesiä täältä härmästä löydy, Saksasta se pitäisi hakea.

Nyt #kahvi.

eihän noista voi edes harkita kun vaparia!

siinähän on hienoimmat äänet mitä henkilöautossa voi olla, jos vanhat jenkkikasit jätetään laskuista pois

ei turboja missään nimessä sekaamaan pakopulsseja!

se vanha 55 kompressori sitten on aisa erikseen, se hyväksytään
 
tänään ostan muutaman oluen

on nimittäin kenkiintuijjottelurokkia luvassa

Minä pidän siitä genrestä
 
eihän noista voi edes harkita kun vaparia!

Keken äänellä: äärimmäisistä äärimmäisin vapaasti hengittävä. Oli kyllä vapaasti hengittävä 525i parempi auto kuin nykyinen, myönnettävä se on. Alhaisilla kierroksilla ei mitään vääntöä joskus käytännössä vähän huono ehkä, mutta user error lappu lattiaan ujostelematta vaan, niin nakuttaa kauniisti ja kerkeää liittymään kehätielle. Kyllä joku ISO vapari olis
 
Niin ja ne vaparin pörinät!

e. tai siis pakoputkisto pitää olla vapaastihönkivä, mekaaninen ahtaus siis täysin suotavaa jos ylipainetta pitää olla
 
Minä en ole mikään ylipaineen fani, kaksi henkilöautoa vasta ollu urboja nekin aivan vaan sen tähären, koska: #DeGröna eli ei tehojen vaan päästöjen tähären se turpo sielä
 
Yksi elmä meillä vain on. Vokot repäise ja shokeeraa meidät ostamalla joku järjetön möhköauto. Sopisi senkin puolesta että pakollisia kilometrejä vähäisesti.
 
20251025_123140.webp
Pakastimesta löytyi joitain taikinalevyjä. Kesällä paistoin pasteijoita, mutta nyt kajsnailin ja laitoin torttua tulemaan.
 
eihän noista voi edes harkita kun vaparia!

siinähän on hienoimmat äänet mitä henkilöautossa voi olla, jos vanhat jenkkikasit jätetään laskuista pois

ei turboja missään nimessä sekaamaan pakopulsseja!

se vanha 55 kompressori sitten on aisa erikseen, se hyväksytään
Nuissa vapareissa on alkupään moottoreissa sitä kannenpulttiongelmaa, toki se ei ole kummonen homma vaihtaa ne, ja aika moneen se on tehtykin.
Sitten toinen ropleema on nokkien muuttuva ajoitus, jonka säätöpalikoista kuluu yksi reikä väljäksi...säätimiä on neljä ja kustantaa noin 800€/kpl.
Tosin tuohonkin on olemassa edullisempi vaihtoehto jossa vanha säädin korjataan eikä vaihdeta kokonaan uuteen. Muuten aika perusvarma moottori.
Biturbon facelift kori on ehkä aavistuksen paremman näköinen kuin se vanhempi koppa.
 
Back
Ylös Bottom