Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Eikai remmejä muutenkaa tarvi, en o käyttäny vuosiin eikä forkut petä. Eikai ote vahvistu jos aina remmit tai fakin tafferit tjs.
Eikä aina ees tyttöjenpainot. 😅
Mä oon nyt näiden käsien kipuilujen takia käyttäny, kasiremmit on kyllä näppärät. Ehkä nyt muutenki hetki enemmän bodailuhommaa kun saatto mennä vähän raskaaks penkit ja leuat. Tai jostainhan ne kyynärpäät nyt ne kivut keksi kehittää.

Ovatko nämä Kuopiosta Sylvin taidenäyttelystä?
Tässä viimeisimmät!
20250817_211456.webp20250817_211521.webp

Tarvitseeko tuota edes miettiä? Varaukseen vain.

Minulla tuli nyt kaksi viikonloppua taukoa mökkeilystä ja pahaa tekee kuin Sniffarilla antabus-kuurilla. Onneksi torstaina pääsee taas.
Hitto jos vaimo voisi tehdä etätöitä, niin voisi ostaa jostain talon järven rannalta.

Todella ärsytttää välillä, kun raha riittäisi ja itse voisi tehdä hommia missä vaan, mutta paremman puoliskon työ ei mahdollista etää.

Jälkimmäisessä on kyllä helpompi kehittyä sekä kehityspotentiaali lähes loputon, joten sikäli oikea valinta
Mutta harhauduin jossain 2015 paikkeilla ja kävin jokusen kuukauden salillla.

Koska ylipaino on ylivoimaa, niin tein oman penkkienkan, 6x105kg.

Sitten hajosi olkapää ja diipadaa, sydän petti sitten 2023 ja nönnöönnö.

Mikäs paikka tuo o?

Taidekeskus Harrissa on avoimet ovet klo 12-18 sekä maksuton yleisöopastus klo 14 (os. Harrintie 10, Alavus). Kierroksella kuullaan talon historiasta sekä Alavuden taistelun tapahtumista Harrin ympäristössä, tutustutaan alavutelaislähtöisen kuvataiteilija Seppo J. Tannisen taidenäyttelyyn sekä selvitetään, miten säveltäjä Toivo Kuula, taiteilija Matti Annala ja Arabian maitokannukokoelma liittyvät Alavuteen. Lisäksi Harrissa on nähtävänä Alavuden veteraanien perinnehuone. Myynnissä on myös runsaasti kotiseutukirjallisuutta. Lisätietoja tästä.Avaa uudessa ikkunassa

Matti Vuorenmaa esittelee moottoroitujen polkupyöriensä kokoelmaa Elinkeinotalolla klo 14-18 (os. Okslammintie 9, Alavus, käynti A-ovesta). Pyöräkokoelma edustaa paitsi tieliikennehistorian alkuvaiheita myös alavutelaista teollisuutta, sillä suurin osa kokoelman pyöristä on Alavudella valmistettuja. Näitä pyörämerkkejä ovat esimerkiksi Vihtori Kartosen Ooppel sekä H.J. Vainionpään Maaseutu ja Kestävä.

en maksanut: mitään

kävin myös velj.Keskisellä, mutta en keskisen vessassa nähnyt

Mitäs muuten isolle V:lle kuuluu? Jonkin verran alkomaholionkelmaa kuitenkin, onko parantumaan päin ja rauhoittunut ja tyytynyt perhe elmään?

Taidekeskus Harrissa on avoimet ovet klo 12-18 sekä maksuton yleisöopastus klo 14 (os. Harrintie 10, Alavus). Kierroksella kuullaan talon historiasta sekä Alavuden taistelun tapahtumista Harrin ympäristössä, tutustutaan alavutelaislähtöisen kuvataiteilija Seppo J. Tannisen taidenäyttelyyn sekä selvitetään, miten säveltäjä Toivo Kuula, taiteilija Matti Annala ja Arabian maitokannukokoelma liittyvät Alavuteen. Lisäksi Harrissa on nähtävänä Alavuden veteraanien perinnehuone. Myynnissä on myös runsaasti kotiseutukirjallisuutta. Lisätietoja tästä.Avaa uudessa ikkunassa

Matti Vuorenmaa esittelee moottoroitujen polkupyöriensä kokoelmaa Elinkeinotalolla klo 14-18 (os. Okslammintie 9, Alavus, käynti A-ovesta). Pyöräkokoelma edustaa paitsi tieliikennehistorian alkuvaiheita myös alavutelaista teollisuutta, sillä suurin osa kokoelman pyöristä on Alavudella valmistettuja. Näitä pyörämerkkejä ovat esimerkiksi Vihtori Kartosen Ooppel sekä H.J. Vainionpään Maaseutu ja Kestävä.

Upeita, kauniita pyöriä. Ajalta, jolloin kaikki ei ollut Temusta tilattavaa Made in China-rojua.

Milloin kestävistä tavaroista siirryttiin kulutusrojuun. Kaikilla kaapit täynnä turhaa tavaraa. Maailma pyörii sen ympärillä, että mainoksilla saadaan ihminen huomaamaan, ettei hän tule toimeen eikä ole onnellinen ilman tuotetta X. Ja Y ja Z. Eikä hän sittenkään ole tyytyväinen, koska on kehitetty taas jotain uutta ja entistä "parempaa", sillä joku jossakin haluaa lisää rahaa.

Mulla taas noilla ulkosilla ominaisuuksilla ei ole mitään väliä, eikä painollakaan, kun aina on joku ruma lisälärpäke mihin saa kortit mukaan ja suojaa etes vähän putoiluita. Mut eiköhän tuolla mennä sitten taas kolme-neljä vuotta 🤷🏽‍♂️
Sama, näin oman puhelmeni "nakuna" vain paketista poistaessa ja "lompakkoon" laittaessa. 0 naarmua, kuin uusi. Yks päivä puhdistin kameraa ni poistin sen tosta "lompakosta" ja hetken ihailin et onpas se pieni näin, mutta myös liukas ja hauraan oloinen ilman kunnon nahkakuoria =)

Sijoittamiseen : olen itse ns. narratiivi sijoittaja. Tuli ratsastettua Orionilla ihan tuurilla kun ajattelin että lääkkeitä tarvitaan aina, ja jatkossa enemmän. Ja Ponssesta sain hyvät tuotot kun tiesin että puun hinta on suomessa noussut paljon, niin se yleensä tarkoittaa, että myös puiden kaataminen tulee kannattavammaksi ja jengi uusii laitteita. Sitten sattui heiltä joku amerikan ilmoituskin niin pääsi siihen. Nyt pitäisi aloittaa osakesalkku uusiksi kun möin kaiken että sain auton ostettua velattomana. Neste painoi paljon alaspäin tuottoa mutta kyllä sieltä kokonaisuutena (pörssistä) onnistui muutamia satasia ja osinkoja tällä rundilla keräämään voittoakin.

Nyt mulla on vähän taas sellanen emotionaalinen sijoituskohde ETF parissa, ajattelin että pistän rahaa johonkin mistä ei hirveästi jutella, mutta on kuitenkin markkinat. Selvittelin hiukan tulevaisuuden visioita ihan internetistä ja keskustelin chatgtp kanssa. Pyrin nyt pistämään sinne rahaa hiukan tasaisesti, enkä niinsanotusti seuraa kurssia. Kyseessä yksi ihan perus alkuaineista.

uskottava se on nyt kun omin silmin näkee

luin tästä kyllä jo viime vuonna kun puhelinta ostin, että siis että viidessätoista on paree kamera kun kuudessatoista

ja pannahinen: totta joka sana

viidellä toista valokuvattuja

1515.webp151515.webp

kuudella toista valokuvattuja

1616.webp161616.webp

muuten kin! rakennuksen tarkoituksen ilmaiseva kyltti saadaan vasta kun joku sen maksaa!

hienoa on, on hienoa!

nyt sinne ei kukaan turisti osaa jos ei tiedä mikä se on kun ei seinässä luje

missä muussa Isänmaamme kaupungissa raitatieasemaa ei ole merkitty kyltillä? Minä vain kysyn

Back
Ylös Bottom