Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joo, olen ostanut ja tehnyt paljon kaikkea koirien ruokkimiseksi; olen sulatellut 10 kg:n jääkuutioksi jäätyneitä kanansiipiä pienempiin eriin lämpimän suihkun alla, sahannut aikoinaan kerrostaloasunnossa hirven jalkaa pienemmiksi osiksi ja nylkenyt toista, kun ei maistunutkaan sellaisenaan - toisin kuin peuran jalka. Tein aikoinaan allergiselle koiralle omia namiherkkuja paistamalla mm. broilerin sydämistä ja maksasta ja kananmunista tehtyä mössöä - oli silloinkin ihan omanlaiset tuoksut...

...mutta kyllä nuo kuivatut naudan päänahkasuikaleet on kuvottavuudessaan jotain ihan muuta. Ihan ajatuksen tasolla jo pelkästään ja sitten tuo haju. 🤮 Toki hyvä, että kaikki osat käytetään mutta silti.

Käytin paimenet Mustissa & Mirrissä lelu- ja herkkuostoksilla. Pyysin jotain "työlästä" herkkua: jos vaikka kestäisi vähän aikaa eikä olisi vain "kaksi puraisua ja nielaisu" muttei kuitenkaan mitään 30 cm pururullaa, josta menee vatsat sekaisin. Että olisko sellaista?
-
Testiin kuivatut naudan päänahkasuikaleet, on kuulemma sitkasta.

Kellosta katsottuna:
Pentu: 8 min
Aikuinen: 10 min

Pidempään meni kuin yleensä, joten silleen ehkä tuon kuvottavan mielikuvan ja hajun arvoista kuitenkin. (y) (🤢)

Tuolla esimerkillä, jos ei veroja makseta per kauppa (kuten ei kai kukaan maksa). Niin reilu 9% kahteen viikkoon tekee vuositasolla 200%.
Niin no jos ei ole osakesäästötilejä sun muita, jotka vaikuttaa tuohon verojen perintään, niin kyllä se pääomavero minun käsittääkseni menee ihan jokaisesta realisoituneesta ja voitollisesta kaupasta.

Tuota toista lausetta en ymmärrä, kun eihän joku parin viikon kurssiheilahdus kerro mitään siitä, mikä jonkun lapun arvo on 12kk päästä..

Mut ei tästä varmaan oo itellä ainakaan mitään uutta sanottavaa, että jatkakee vaan kaupantekoa.

Joo, olen ostanut ja tehnyt paljon kaikkea koirien ruokkimiseksi; olen sulatellut 10 kg:n jääkuutioksi jäätyneitä kanansiipiä pienempiin eriin lämpimän suihkun alla, sahannut aikoinaan kerrostaloasunnossa hirven jalkaa pienemmiksi osiksi ja nylkenyt toista, kun ei maistunutkaan sellaisenaan - toisin kuin peuran jalka. Tein aikoinaan allergiselle koiralle omia namiherkkuja paistamalla mm. broilerin sydämistä ja maksasta ja kananmunista tehtyä mössöä - oli silloinkin ihan omanlaiset tuoksut...

...mutta kyllä nuo kuivatut naudan päänahkasuikaleet on kuvottavuudessaan jotain ihan muuta. Ihan ajatuksen tasolla jo pelkästään ja sitten tuo haju. 🤮 Toki hyvä, että kaikki osat käytetään mutta silti.

Käytin paimenet Mustissa & Mirrissä lelu- ja herkkuostoksilla. Pyysin jotain "työlästä" herkkua: jos vaikka kestäisi vähän aikaa eikä olisi vain "kaksi puraisua ja nielaisu" muttei kuitenkaan mitään 30 cm pururullaa, josta menee vatsat sekaisin. Että olisko sellaista?
-
Testiin kuivatut naudan päänahkasuikaleet, on kuulemma sitkasta.

Kellosta katsottuna:
Pentu: 8 min
Aikuinen: 10 min

Pidempään meni kuin yleensä, joten silleen ehkä tuon kuvottavan mielikuvan ja hajun arvoista kuitenkin. (y) (🤢)
Ainoot luut mitkä kestää on jotku raa'at nautaelukan sääret yms, mutta oma on niin vahvaleukanen että se saa aivan saatanen teräviä paloja niistäkin lohkottua irti niin ei pysty 🥲 possunkorvat on aino nami mitä jaksan ostaa, eihän se kauaa kestä mutta toinen vetää aina onnentanssit olkkarissa ku saa semmosen niin pakkohan se on.

Lelut on toinen ongelma, kaikki rikotaan ja yleensä heti ekalla kerralla. Ostin tokmannilta sille lasten polkupyörän renkaan talvella 6,99e ja siitä on tullu suosikki, välillä jauhaa sitä ihan omatoimisestikin. Yhtään palaa ei oo irronnu, pari reikää tullut 😁

Ostin tokmannilta sille lasten polkupyörän renkaan talvella 6,99e ja siitä on tullu suosikki, välillä jauhaa sitä ihan omatoimisestikin. Yhtään palaa ei oo irronnu, pari reikää tullut 😁
Minä en oikein uskalla ostaa noita, kun voi olla metalli-/teräslankaa, ettei mene hampaat. Vai näkeekö sen jostakin onko metallilankaa seassa? Minä en tiedä.
Tämä paimenen taimen on yksi tuholainen; on saanut rikki sellaisetkin lelut, jotka olen hankkinut jo 15 vuotta sitten. Tuhoamisessa ei sinänsä ole uutta mutta harmittaa tuon aikuisen puolesta, kun sillä on pari lempilelua joita se lähinnä kantelee ja ottaa viereen. Niin pentu haluaisi tuhota tietysti nekin. Aikuisen lempinallen olen paikannut monta kertaa ja nykyisin se asuu pöydällä ja koira saa sen vain valvottuna, että voin komentaa pennun vttuun oman lelun kimppuun -aikuinen paimen on selvästi mielissään tästä. 😅

Viimeksi muokattu:
Niin no jos ei ole osakesäästötilejä sun muita, jotka vaikuttaa tuohon verojen perintään, niin kyllä se pääomavero minun käsittääkseni menee ihan jokaisesta realisoituneesta ja voitollisesta kaupasta.

Tuota toista lausetta en ymmärrä
Jos teet siis 100 eur voittoa, niin se, että et maksa vielä veroa siitä heti, niin voit sijoittaa sen 100 eur takaisin, etkä 70.
Ehtii tehdä korkoa korolle. Toki verot tulee maksettavaksi anyway. Ja tällä mallilla joutuu tietty maksamaan veroa vielä jopa absoluuttisesti enemmän, jos/kun ehtii tehdä enemmän voittoa.

Jos oikein laskin, niin jos saat kahdelle vikkolle tuottoa 9% - jatkuvasti - niin vuodessa pääoma on tuplaantunut.
E: ei osaa laskea/jaksa miettiä, mutta on se vielä huomattavasti enemmän

Viimeksi muokattu:
Minusta veivailu on parempi suorittaa melkeimpä arvo-osuustilillä. Jos tulee kunnon turskat, joutuu koko osakesäästötilin lopettamaan, että tappiot saa vähentää verotuksessa.
Joo, varmasti näin. Sillä kirjoitin perään tuon "sun muita", kun ei ollu lonkalta tietoa, enkä jaksanu ruveta googlaileen näiden kaikkien eri systeemien verovaikutuksia.

Minä en oikein uskalla ostaa noita, kun voi olla metalli-/teräslankaa, ettei mene hampaat. Vai näkeekö sen jostakin onko metallilankaa seassa? Minä en tiedä.
Tämä paimenen taimen on yksi tuholainen; on saanut rikki sellaisetkin lelut, jotka olen hankkinut jo 15 vuotta sitten. Tuhoamisessa ei sinänsä ole uutta mutta harmittaa tuon aikuisen puolesta, kun sillä on pari lempilelua joita se lähinnä kantelee ja ottaa viereen. Niin pentu haluaisi tuhota tietysti nekin. Aikuisen lempinallen ollen paikannut monta kertaa ja nykyisin se asuu pöydällä ja koira saa sen vain valvottuna, että voin komentaa pennun vttuun oman lelun kimppuun -aikuinen paimen on selvästi mielissään tästä. 😅
Mä uskalsin, tässä versiossa kumin sisällä on nylonvahviste ja metallia ainoastaan siinä sisäreunassa joka tulee vannetta vasten, oli helppo mattopuukolla sipasta pois 👍 Se lukee siinä renkaan kyljessä, että onko nylon thread vai metallia. Yleensä nää lasten 10-12" renkaat on nylonmallia.

Hehe, eikö aikuinen komenna pentua vttuun lelunsa kimpusta? 😁 Oma ei anna kenenkään muun kuin ihmisten koskea leluihinsa.

Jos oikein laskin, niin jos saat kahdelle vikkolle tuottoa 9% - jatkuvasti - niin vuodessa pääoma on tuplaantunut.
Joo, nää on "helppoja" hakujakin ettiä aina lappu / instrumentti, joka nousee sen kymmenisen pinnaa pariin viikkoon. Siinä ei tarvis kauaa töissä käydä, kun tuota pikkaisen kasvavalla panoksella harrastelis onnistuneesti.

Mä uskalsin, tässä versiossa kumin sisällä on nylonvahviste ja metallia ainoastaan siinä sisäreunassa joka tulee vannetta vasten, oli helppo mattopuukolla sipasta pois 👍 Se lukee siinä renkaan kyljessä, että onko nylon thread vai metallia. Yleensä nää lasten 10-12" renkaat on nylonmallia.
Kiitos vinkistä!
Hehe, eikö aikuinen komenna pentua vttuun lelunsa kimpusta? 😁 Oma ei anna kenenkään muun kuin ihmisten koskea leluihinsa.
No ei, kun se vaan antaa sille kaiken vaikkei pitäisikään ajatuksesta. Se saattaa vähän näyttää hampaita ja murista ja sitten se vaan laskee irti ja ilme on silleen. "No taas se vaan vei sen, hö." 🤦‍♀️
Sisällä noin, ulkona leikkiessä pentu ei saa koskea mihinkään vaan joutuu vaan juoksemaan perässä ja roikkumaan pannassa. Siellä tasaantuu vaakakupit sitten. 😄

Taitaa mennä n. 8x. Miinus verot! 9% ihan hyvä vuosituottokin.. Olikos Warren Buffetilla keskimäärin 20% tuotto? Sillä alkaa jo mukavasti vaurastumaan kun pitää yllä vuosikymmenen.

E: pitäiskö nuo valtion eläkevarat antaa vuoden ajaksi Kaken manageroitaviksi niin saataisiin eläkepommi purettua?

Komia keli.

IMG_8670.webp

Back
Ylös Bottom