Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kuntit rakensi aikoinaan japanissa pari komiaa taistelulaivaa.

"Yamatossa oli kaikkien aikojen raskain taistelulaivan pääaseistus: yhdeksän kappaletta 46 senttimetrin tykkejä, joiden rakentaminen oli silloisen asetekniikan kannalta haastava ja huomattava saavutus. Tykit oli sijoitettu laivan keskilinjaan kolmeen kolmoistorniin siten, että kaksi tornia oli porrastettuna etukannella ja kolmas takakannella. Kukin torni painoi noin kolmetuhatta tonnia, mikä oli enemmän kuin tuon ajan hävittäjäalus. Jokainen tykki pystyi ampumaan panssarikranaattinsa yli 41 kilometrin päähän 45° maksimikorotuskulmalla. Tykkien lataaminen kesti noin 40 sekuntia. Panssarikranaatin paino oli 1 460 kilogrammaa ja lähtönopeus 780 metriä sekunnissa. Kranaatit oli suunniteltu läpäisemään 22,3 tuuman (noin 570 mm) pystysuora teräslevy 20 000 metrin etäisyydeltä ja 9,1 tuuman (noin 230 mm) vaakasuora levy yli 30 000 metrin etäisyydeltä. Kullekin tykille oli varattu 100 kranaattia; 60 itse tykkitornissa ja 40 tornin alla ammusvarastossa"

Eka hölköttelylenkki piiiiitkään aikaan. Kunto erittäin huono. 3 kk Karhunkierrokselle. Järkevin vaihtoehto 34 km läpipääsyyn treenien aloittaminen ja vahva suositus painon pudottamiselle. Saattaisi semmonen - 7 kg jo jonkin verran vaikuttaa juoksuun. Tai etenemiseen. Oiskohan tää nyt jonkinlaisen ihmiskokeen paikka.
miten hölköttely tai juoksu liittyy vaellusreittiin?

Oleellisempaa totutella 30 kilon rinkkaan...

Minkä takia tota sumopainia pitää harrastaa tukka nutturalla ja pöytäliina hanurissa?
Yleensä tälläisiin kysymyksiin vastaus on: koska perinteet. Miksi jotain bodausta varten lavalla vedetään stringit persiissä? Tai ammattinyrkkeilijät ottaa paian pois?

kenen mielestä se on ollu hyvä idea, että ollaan hillittömiä läskejä ja sit tömistellään ja läpsitään hiekalla liina perseessä..
Onko hienompaa?

Taitaa ottaa japanilaisten itsetunnolle mongolialaisten menestys perinnelajissa. Jaappanilaiset kun ovat kovasti ylpeää ja itseään täynnä olevaa porukkaa, jolle japanilaisuuden erinomaisuus muihin verrattuna on täysin selvää.

Mongolialaiset sumotorit taitavat saada japanilaiset nimet, niin sulautuvat vähän paremmin joukkoon.
Kyllä ottaa. Kun top 5 ukoista nytkin on 3 mongolian miestä, tältä vuosituhannelta leijonaosa turnausvoitoista on menny mongolian miehille..kyllä, se on kova paikka japanialaisille. Nimethän on...no kehänimiä..omat nimet erikseen, "parhaat" saa joskus japanin kansalaisuuden, jolloin "pitää" valita japanilainen nimi.

Seppuku. Olen aavistuksen pettynyt kadonneen veljeni sivistyksen tasoon.

Kiistän yleissivistykseni rajojen tulleen vielä vastaan vaan, kuten ehkä postauksestani voi päätellä, en ole japanilaisen kulttuurin ystävä ja valitsin siksi tarkoituksella vulgaarimman ilmaisun näistä kahdesta.

Voi veljet, oli pahan työvuoro. Sellainen saatanan urakka että ihan hikeä pukkasi. Mutta niin se vain helpottaa kun työväen titaanit tekevät.

Lähtölaskenta viikonloppuun ja dieetin eka päivä, ja voi ettänsä kuinka odotankaan että pääsen bodailemaan illasta

Ei vaan tuo Shoguniole mulle..

Liikaa jaarittelua, liikaa hahmoja, liikaa juonittelua.. ei vaan uppoa mulle. e: uskon että monet tykkää, mun pitäs tehdä muistiinpanoja että pysyis kärryillä

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom