Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vesijumppa ja -juoksu olisivat ihan hauskaa puuhaa, MUTTA kun en yhtään pidä uimahalleista. Siellä on ihan liikaa ihmisiä, melua, kirkkaita valoja ja kloorin hajua. On siis aistit nopeasti ylikuormittava paikka. Lisäksi en tykkää uimapuvuista. Se vaan jotenkin on inhottava pukea ja riisua. Joten uin kesäisinkin lähinnä vain sillon, kun voin harrastaa NAKU-uintia 😄 Suunnitelmissa onkin kesällä löytää jostakin saaresta sopiva ranta, jonne voi meloa itsekseen uiskentelemaan.
Ihan samat fiilikset halleista!
Taidan silti etsiytyä halliin, koska tiedän sellaisen olevan hyväksi nivelille; nyt alkaa jo elämänhalu olla suurempaa kuin kokemani halliahdistus. Tai siis, haluaisin yrittää ylläpitää kuntoa ja hidastaa tulevia vammoja entisestään, niin siksi varmaan mentävä tuonne.

Tai oikeastaan tekisi enemmän mieli mennä jonnekin kylpylään polskimaan; en olisi kenenkään tiellä (koska ei ole minkäänlaista uintikuntoa) ja saisin ihan varmasti itselleni sykkeen ylös myös sielläkin. Välillä voisi tehdä jotain jumppaa jossain reunalla ja sitten taas räpiköidä eteenpäin niin kauan kuin kuntoa kestää - eli vain vähän matkaa ja hitaasti. 😅

Minä uin kesäisin mieluiten silloin, kun voin uida yhdessä koirien kanssa ja mahdollisesti harrastaa suppailua. Koirien kanssa rannalla puuhaaminen on ihanaa! No okei, paitsi kun tulevat pelastamaan ja paimentamaan rantaa kohti ja raapivat sitä tehdessään. 😅
Mutta on se silti hauskaa ja ihanaa. 🐾🐾

Viimeksi muokattu:
Alasti, päähän Peltorit ja aurinkolasit. Sit kellosta aikaa kauan pääset valvojia pakoon. Pitäs mennä ihan hyvästä reenistä.
Kertakaikkiaan loistava idea 🤩

Kaivurista löytynee ns rantojen miehiä joilla voisi olla vinkkejä hyvistä uimapaikoista.
Todellakin. Sitäpaitsi Kaivuri jo itsessään sijaitsee persjönsterissä, jota ympäröi Kallameri ja pöpelikköä puskevat rannat.

Todellakin. Sitäpaitsi Kaivuri jo itsessään sijaitsee persjönsterissä, jota ympäröi Kallameri ja pöpelikköä puskevat rannat.

Viihtyisän terassin läheisyydestä löytyy muunmuassa pysäköintialue ja kierrätyspiste.

Huhhuh, täyttelin veroilmoituksia 2022-23 vuokra-asunnon sekoiluista, sekä pistin ilmoitukset asunnon myynnistä tän vuoden kortille... Katotaas miten solmuun saan kaiken ja kohta karhutaan noh... vähintään ziljoonaa! Ärsyttää myös tuo kryptojen verotusmuutos 2020 tjs, kun mun mielestä se olis vaan helpompaa että ilmoitan paljonko oon rahaa sinne pistänyt, ja kun oon ottanut enemmän rahaa pois kun sinne pistänyt, niin ilmoitan verottajalle. Nyt kun noin 70% sinne pistämistä rahoista on siellä edelleen kadonneet arvottomuuteen ja jotain pientä sieltä nostin niin varmaan on joku VeroVeronika kohta itkemässä että tuosta kärpäsen paskasta pitäisi maksaa jotain extra veroja vaikka täysin tappiollista omalta osaltani.

Ärsyttää myös tuo kryptojen verotusmuutos 2020 tjs, kun mun mielestä se olis vaan helpompaa että ilmoitan paljonko oon rahaa sinne pistänyt, ja kun oon ottanut enemmän rahaa pois kun sinne pistänyt, niin ilmoitan verottajalle. Nyt kun noin 70% sinne pistämistä rahoista on siellä edelleen kadonneet arvottomuuteen ja jotain pientä sieltä nostin niin varmaan on joku VeroVeronika kohta itkemässä että tuosta kärpäsen paskasta pitäisi maksaa jotain extra veroja vaikka täysin tappiollista omalta osaltani.
Tuo on totta, että pitäisi saada paljon järkevämmäksi/helpommaksi tuo kryptojen veroilmoitus. Kaikki pitäisi olla ylhäällä mutta sitten kun huomaat et tästä puuttuu loka-marraskuun 150 treidiä niin ala sitten kaivamaan niitä jostain. Tämän takia moni ei niitä ilmoita ja jos tuo vielä, että ovat miinuksella niin antaisin itsekin olla ja herättämättä cryptoverokarhua

Ei kai manuaalivaihteisena saa kuin museoautoja? Ihan tarpeetoin merkintä tuokin.

Saako tolla ajaa mun autoa? Manuaalivaihteet yks eteen, yks taakse ja vapaa.
Tottakai on muitakin kun museoautoja! Paras on just manuaalivaihteet

Ei kai manuaalivaihteisena saa kuin museoautoja? Ihan tarpeetoin merkintä tuokin.

Sähköautotkin yleistyy, niin eipä noita manuaalivaihteisia autoja kohta juurikaan varmaan ole. Onhan ne toki edullisempia, mutta kyllä nykyään varmaan automaatteja myydään silti enemmän.

+ 10-vuotta eteenpäin niin sähköautot ja latauspisteet on varmaan jo ihan yleisiä ympäri Suomea.

Mieluumminkin pitäisi kieltää vanhemmalta väestöltä ajaminen automaattivaihteella. HIdas manuaali jahkailu ja venkslaaminen ei välttämättä pätevöitä automaattivaihteella ajoon, liian vauhdikasta.
Aikanaan H-Astra myytiin jollekin iäkkäämmälle herrasmiehelle. Poikansa kanssa tuli katsomaan, poika koeajoi kuitenkin pappa istui pelkääjän paikalla. Kaupat tehtiin poika lähti omalla autolla, pappa meni Astraan. Katseltiin ikkunasta että nyt vähän kestää, sitten auto poukkoili siinä hetken, poika kurvasi takas ja poika ajoi automaattivehkeen pois.
Yksi kaverin muija peruutti lomamatkalla vuokratun automaatioauton melkein mereen. Oli vaan jossain parkkipaikka veivauksessa yhtäkkiä painanut kaasua lisää kun piti jarruttaa, muut huutanu paina jarrua, joku paniikki tullut kun automaattivaihteeseen ei tottunut.

Back
Ylös Bottom