Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hallilla oli samaan aikaan senioreiden kuntokerho. Mahtavaa toimintaa. Tällä kertaa ei ollut kukaan rollaattorilla. Tungos helpotti oman treenin puolivälissä, kun kuntokerho poistui paikalta. Tosin ne samat seniorit taisivat sitten porukalla jonottaa äänestämään kirjastossa, kun seuraavaksi pistäydyin siellä. Valtaisa ruuhka 😮

Miksiköhän en ostanut kaupasta mitään herkkua ☹ Kotona on vain kuivuneita rusinoita.

Tehdäänpä hieman laskelmia!

Lähinnä nyt jäsen @Lonewolf ,aiheena äskettäin keskusteltu auton arvon aleneminen.

Siitä asiallinen Yota.

Ajoneuvo on kustantanut vuonna -90 86000mk.

Nykyinen hinta 7000e, muunnetaan tilastokeskuksen laskurilla vuoden -90 rahaksi (laskuri huomioi inflaation, jotain indexiä ym blaablaa) eli 22627mk.

Hinta on siis pudonnut 34 vuoden aikana 74%.

Tekee noin 2,2% vuosi.

Huomioidaan vielä että kyseessä eijole mikään erikoismalli, vaan lähinnä työkone, veivi-ikkunat ja kaikki.

Siinä voi miettiä kun mecen arvo putoaa 5 vuodessa 50%.

Älkää helvetissä miettikö.

Jos vielä erikoisliikemies @maltsu tarkistaa menikö mulla nuo rosenttilaskut oikein, hänellä kun on aina alv% vähintäänkin kohdallaan.

Kylmää on edelleen tuo lenkkeily, vaikka 13 astetta on keli lauhtunut, meinaa melkoinen vinkka käy. Havaintoina 1 teeri puussa ja 6 lähti kiepistä ja näkyipä mahdollisen hirven vasankin jäljet ku oli tien yli könynny.

Älkää helvetissä miettikö.

mutta mieti sitä, että Minähnä en missään nimessä osta henkilöautoa uuten vaan kuluneena, juurikin tuosta syystä

nyt kun ajelen mesellä viisi vuotta niin oletan että kynppitonnin välillä saa vaihtaa taas seuraavan asiallisen kuluneen

ja siihen rahaanhan ei tarvi säästää kun 167e/kk

ja kun sen rahan sijoittaa niin tod.näk. vielä vähee

viime vaihdon kynppitonnista olin itse maksanut ostohetkellä vain viisi

mutta mieti sitä, että Minähnä en missään nimessä osta henkilöautoa uuten vaan kuluneena, juurikin tuosta syystä

nyt kun ajelen mesellä viisi vuotta niin oletan että kynppitonnin välillä saa vaihtaa taas seuraavan asiallisen kuluneen

ja siihen rahaanhan ei tarvi säästää kun 167e/kk

ja kun sen rahan sijoittaa niin tod.näk. vielä vähee

viime vaihdon kynppitonnista olin itse maksanut ostohetkellä vain viisi
Se kannattaa sitten pitää tyystinsiistinä.

View: https://www.instagram.com/reel/Cyy1AfxS0XX/?igsh=MWgxdWlzOTNsbmI2MA==

Tuohan on vanha keksintä, eikös Cyberdyne Systems Model 101 käyttänyt samantyyppistä virtalähdettä.

Ryssillä oli säteilylähteen lämpöön perustuvia nukepattereita majakoissa ja muissa persjönsterissä sähköä tarvitsevissa putikoissa. Aika paljon niitä on varastettu. Tai heitetty luontoon.

Back
Ylös Bottom