Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


En seuraa silleen uutisia, mut vaikuttipa olleen monta murhaa/murhanyritystä vuodenvaihteessa :/. Hyvinkäällä, & Riksussa ainaki 3. Jos tarvii tulevaisuudessa julkisia käyttää enemmän, ni taidanpa alkaa kantaa itsekkin jtn puolustusvälinettä...
 
No just se, kun ajoakut on niin jäässä niin pikkuakku ei lataudu. Ja latausluukku oli jäätynyt kiinni. Mutta kunhan on sulanut, pistän vielä pikkuakun lataukseen.
Ok.
Kaverini soitti eilen niin kysyin että onko joutunut tekemään nuotion Teslan alle, sanoi että ei, siinä on joku akuston lämmitys toiminto. Tosin en tiedä lämmittääkö se vaan sitä ajoakkua.
 
Sama heikko kohta seekkerin hiluxissa ja poppiksen patteriautossa.
Yotassa on kaksi akkua, jos akut on kunnossa niin kestää aika hyvin kylmiäkin olosuhteita. Ja esikammiokone kun tuottaa lämpöä niin akutkin lämpiää ja ottaa latausta vastaan.
Ei ole sattumaa millä autoilla poronhoitoalueella liikutaan.
 
Yotassa on kaksi akkua, jos akut on kunnossa niin kestää aika hyvin kylmiäkin olosuhteita. Ja esikammiokone kun tuottaa lämpöä niin akutkin lämpiää ja ottaa latausta vastaan.
Mutta se se heikko kohta on.

Arvaas mikä on possun heikko kohta kun akku on toisessa päässä autoa kuin moottori? 🥶 Lämmitin(+laturi) auttaa siinä kyllä paljon.
 
Mutta se se heikko kohta on.

Arvaas mikä on possun heikko kohta kun akku on toisessa päässä autoa kuin moottori? 🥶 Lämmitin(+laturi) auttaa siinä kyllä paljon.
Niin kyllähän se yleisin ongelma kylmässä onse että akku tai akut ei jaksa pyörittää konetta tulille.

Oon ite päätynyt sellaiseen varajärjestelmään että mullon aina yksi täyteen ladattu Optima lämpimässä sisätiloissa siltä varalta ettei joku laite tarttaa.
Kaapeleilla vaan kiinni ja tulille.
 
Niin kyllähän se yleisin ongelma kylmässä onse että akku tai akut ei jaksa pyörittää konetta tulille.

Oon ite päätynyt sellaiseen varajärjestelmään että mullon aina yksi täyteen ladattu Optima lämpimässä sisätiloissa siltä varalta ettei joku laite tarttaa.
Kaapeleilla vaan kiinni ja tulille.
Ei kai sitä hyövää nykyisin enää optimaa kanniskella, ku nuo hätäpika-akut mahtuu nykyisin vaikka povariin. Mullon joku 16000mAh paketti joka pukkaa 1200A hetkellisesti ja ihan on ollu soiva peli herätteleen esim 3.2litraista dieseliä reilun -20 pakkasilla.
 
Ei kai sitä hyövää nykyisin enää optimaa kanniskella, ku nuo hätäpika-akut mahtuu nykyisin vaikka povariin. Mullon joku 16000mAh paketti joka pukkaa 1200A hetkellisesti ja ihan on ollu soiva peli herätteleen esim 3.2litraista dieseliä reilun -20 pakkasilla.
Juu, ne on toimivia nekin.
Oon vaan joskus tuon Optiman ilmatteeks saanu työ maalta niin menny sitten sillä.
 
Juu, ne on toimivia nekin.
Oon vaan joskus tuon Optiman ilmatteeks saanu työ maalta niin menny sitten sillä.
No siis jos kerta ilman on saanu. On mullakin joku 70Ah varta nurkissa pyöriny ties kuinka kauan. Aina välillä tulee latailtua täyteen, mut en kyl muista, et milloin sitä ois viimeksi mihinkään tarvinnu.
 
-19,5 näyttää mittari, nyt taitaa mennä 20 astetta pakkasta rikki. Vai käviköhän eilen illalla jo, en seurannut niin tarkkaan mutta sähkönkulutuksen perusteella mahtollisesti.
Omassakin autossa akku eri päässä kuin moottori, mutta vielä ei ole tänä talvena varoitusvaloa tullut, saas nähdä antaako huomenna. Sitten vaan auto varastoon sisään ja lataukseen, muutaman kerran tuo tullut tehtyä, viime talvena ei tarvinnut ja alkuperäisellä akulla mennään.
 
Back
Ylös Bottom