Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Sähköauto on paras talviauto. Kävin eilen kylässä, näytti -18 ja siinä seisoi pitkän tovin. Vartti ennen täppäsin puhelimesta lämpiämään ja täysin lämpimään autoon ja palmun alta liikeelle.

Sähköauto on hyvä talviauto. -29 astetta, ilppi piti ihmeellistä ääntä kun vein koirat pihalle. Vartin päästä läksin töihin, irrotin latauksesta, auton latausnappi punaisella, auto starttasi nappia painamalla mutta range 46 km. Ei sitten mennä töihin. Illalla pitää tutkia miksi se ei ollut ladannut yön aikana ja viedä julkiseen laturiin ja toivoa että lataa edes siinä.

mitähän tavan esiMies tuumaa jos tavan työMies ilmottaisi, että en tule työmaalle, mopo reistaaloo

oletettavasti kehottaisi käyttämään taksin palveluksia? vai ymmärtäisikö tavan työMies käyttää taksia neuvvoa kysymättä

Minä ainakin

olen senverran vanhanaikainen, että työmaalla ollaan silloin kun sielä pitää olla

tästä syystä esinmerkiski tänään ja koko viikon herään aamulla normaalia aikaisemmin, koska oletan ja oletin aivan oikein: työmatkaan suttaantuu huomattavasti pitee aika kun normaalitalvikelillä

syitä tähän suttaantumiseen:
-pitää pukea enemmän, siihen kuluu muutamia minuutteja
-polkupyörä on äärinmäisen kankea, pitää ajaan kaksi pykälää suuremmalla välityksellä kun normitalvikelillä(voittaa sitlti kävelyvauhdin(mennenviivatullen))

mitähän tavan esiMies tuumaa jos tavan työMies ilmottaisi, että en tule työmaalle, mopo reistaaloo

oletettavasti kehottaisi käyttämään taksin palveluksia? vai ymmärtäisikö tavan työMies käyttää taksia neuvvoa kysymättä

Minä ainakin
muistelen ettei ole koskaan jäänyt töihin menemättä sen takia notta auto ei käynnisty...jonkun kerran toki käynyt niin etteijole omin voimin lähtenyt, mutta se on sitten pitänyt taikoa käyntiin apukeinoilla

Sähköauto on hyvä talviauto. -29 astetta, ilppi piti ihmeellistä ääntä kun vein koirat pihalle. Vartin päästä läksin töihin, irrotin latauksesta, auton latausnappi punaisella, auto starttasi nappia painamalla mutta range 46 km. Ei sitten mennä töihin. Illalla pitää tutkia miksi se ei ollut ladannut yön aikana ja viedä julkiseen laturiin ja toivoa että lataa edes siinä.
Kyllä bensa golffillakin vielä menee ihan ok.

Screenshot_20240102_093928_QuickPic.webp

Akku jäässä, ei pysty lataamaan. Voi olla julkisella laturilla ruuhkaa, ainakin niissä jotka ovat lämpimässä parkkihallissa.

Niin joo, aika nopsaan vaihtu tässä aamulla "vois aloittaa testiksi pätkäpaastoilun" -> "vois ottaa Fazerin sinistä aamupalan kaveriksi".

Mut aattelin kyllä testata huvikseni, jos rajoittais vaikka vaan 10-20 välille, niin kuin jossain lehtijutussa näkyi olevan. Ei varmaan vaadi lähinnä kuin tässä aamulla vähän totuttelua, ettei tule ruisleipien kanssa käynnisteleen työkonetta.
Minulla tulee pätkäpaastoilu näin eläkkeellä ihan luonnostaan. Aamupala klo 9-10.30 iltapala klo 18-19. En kyllä tiedä, onko tästä mitään hyötyä, mutta ei mitään haittaakaan.

Reilu yhdeksän vuotta ollu tämä pemari ja kertaakaan ei ole jäänyt käynnistymättä taikka sammunut omia aikojaan. Yksi vikaantuminen on tullut, auto liikkui kuitenkin ja meni takuuseen.

Reilu yhdeksän vuotta ollu tämä pemari ja kertaakaan ei ole jäänyt käynnistymättä taikka sammunut omia aikojaan. Yksi vikaantuminen on tullut, auto liikkui kuitenkin ja meni takuuseen.
Paljonko kilsoja? Pensa vai diesel vai joku muu?

Ei lähtenyt 😐 -32 täälläpäin
Sama täällä, vähä nihkeästi pyöritti käyntiin, ilmankos. Näkyy lokilämppäri ravistelleen ittensä liitoksesta irti, eli roikan nokassa oli pelkkä sisälämppäri. No, äkkiä heitti röpöttämästä ja savuttamasta.

muistelen ettei ole koskaan jäänyt töihin menemättä sen takia notta auto ei käynnisty...jonkun kerran toki käynyt niin etteijole omin voimin lähtenyt, mutta se on sitten pitänyt taikoa käyntiin apukeinoilla
Näin. Ja näillä keleillä sitä osaa sen verran varautua, että vaikka joutuis vähä virittelemään, ei tuu kiire.

Mulla oli joskus 2007 passat tdi dsg mikä aika ajoin ei lähteny käyntiin. Oli vepasto syöny akun tai piezo suuttimet rikki.
Muistan yhen kerran kun ei lähteny, lainasin silloisen vaimon autoa. Vepastomiehenä peruutin toki autopaikalta piuha seinässä kiinni ja iso reikä puskuriin missä oli lämppärin pää. Emäntä itse vei auton korjaukseen, minä maksoin tietysti. Vittuilivat hälle autoliikkeessä että "juu, mies ajoi, tottakai". Sanotaanko niin että käsi tuli tutuks vähäksi aikaa.

käviköhän hän vieraissa vai eikö vain sexuaali kinostanut

Back
Ylös Bottom