Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kiitos kysymästä, katson Crocodile Dundeeta ja juon olutta. Vähän Verneriä on mennyt siinä sivussa ja mainoskatkoilla sikareita. Saattaa joutua katsomaan tämän jälkeen vielä Youtubesta pari jaksoa Sledge Hammeria.
Edit. Sauna oli lämmin mutta Finkkua ei näkynyt
Tropic Thuder vei voiton, tämä on kova raina!

Oho, huomasin että mulla on alkoholiongelma. Ostin kolmisen viikkoa sitten roseviinipullon, eilen avasin sen ja join glögin kanssa, ajatuksena että tänään olisin juonut loput. Nyt oon sängyssä jo ja siitä pullosta on juotu lasillinen 🤔 no edellinenkin viinipullo meni viemäriin yhden lasillisen jälkeen
Ihan oikein teet. Moni sanoo, että vähän maistelee ja juo pari pulloa. Sinä oikeasti maistoit ja lopetit siihen. 😉 (y)

Jos haluaa katsoa jotain mitä kaikki muut eivät katso, niin Netflixistä löytyvissä puolalaisissa tuotoksissa on paljon helmiä, joissa tunnelmakin on kotoisasti vähän Raidin tai Kaurismäen henkistä. Ja puolaakin oppii sen verran, että erottaa vähän väliä toistuvan, ilmeisesti kielen yleisimmän ja tärkeimmän sanan "kurwa".
Vanha kunnon kurwa. Hyvin käytännöllinen sana. Suomessa todennäköisesti korvaisi ainakin sanat vittu ja perkele. Myös oikea äänenpaino sanalle on tärkeää.

Kiitos kysymästä, katson Crocodile Dundeeta ja juon olutta. Vähän Verneriä on mennyt siinä sivussa ja mainoskatkoilla sikareita. Saattaa joutua katsomaan tämän jälkeen vielä Youtubesta pari jaksoa Sledge Hammeria.
Edit. Sauna oli lämmin mutta Finkkua ei näkynyt
Tähän sauna-asiaan viitaten, lapsuudenkotini saunat eivät ole valitettavasti olleet sitä laadukkainta osastoa ja minusta ei ikinä oikein kasvanut saunojaa eikä se ole ollut minulle välttämättömyys.

Noh, isä teki tuossa hetki sitten metsäkauppoja ja hommasi uuden pihasaunan Harvian kiukaalla ja ai ettien että oli kunnollista. Aloitin joulupäivän aamusaunalla ja kylmällä tölkillä 😍

Nälkäinen Topi-kissa hoiti taas aamuherätyksen. Vittuillessaan jo 06 ekan kerran ja viimeisteli 07, jolloin oli sit pakko nousta antamaan ruokaa. Eli varmaan taas pienet päivätirsat tänäänkin, mikä on toki nyt pyhinä ihan parasta, kun saa rauhassa torkkua, jos väsyttää.

Noh, isä teki tuossa hetki sitten metsäkauppoja ja hommasi uuden pihasaunan Harvian kiukaalla ja ai ettien että oli kunnollista. Aloitin joulupäivän aamusaunalla ja kylmällä tölkillä 😍
Sopivasti mitoitettu ilmanvaihto, lauteiden korkeus ja kiuas takaa huippulöylyt ❤️ Jonkinlaista salatiedettähän tuo saunan rakentaminen on ja lopputulos selviää vasta kun pääsee testaamaan.

Mulla on kotona ja mökillä samanlaiset Harvian kiukaat, ainoana erona se ettei kotona kiukaassa ole vesisäiliötä. Kotona on isompi sauna, mutta lämmittämisessä saa olla tosi tarkkana ettei mene yli. Ja siihen riittää jo se että lisää puita kaksi kalikkaa liikaa. Jos lämpömittarin neula kipuaa yli 70 asteen niin peli on menetetty. Saunassa on liian kuuma ja ilma on kuiva, riippumatta löylyn heittämisen määrästä.
Mökillä taas voi lämmittää saunan ihan mihin lämpöön haluaa, aina saa hyvät kosteat löylyt eikä ilma kuivu. Niihin löylyihin kelpaa kutsua viereen istumaan 🍑😉

Taloa en ole itse rakentanut, mökin olen. Tuurilla ne laivatkin jne 😅

Mäkikotka vetämässä Podedaa, ai että.
Eihän se pystyny vetään edes niitä omia hoilotuksiaan kuin playbackina livenä. Ammattilaiset saanu sen laulun just ja just studiossa sen kuuloiseksi, että voi julkaista.. Että tuo ois ollutkin varsinainen kännissä ja läpällä -kokoonpano.

muoks. oli kyllä varsinainen työkeikka aikanaan Jypin pelaajien pikkujouluissa ja Nykänen livenä.. tai siis "livenä"

DyoP65OX0AARlj5.jpg

Back
Ylös Bottom