Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

vai onko noi aina vähä sellasia sisäpiirin juttuja et ei hyvistä vinkeistä tule muita vinkata.

ei ole

esinmerkiksi @maltsu on täälä avoimesti vinkannut elämäni parhaat bisnekset (qt, 13e)
ei tarvinnut kun tarttua rohkeasti tilaisuuteen, olinkin niin rohkea, että ostin tuplamäärän mitä aluksi ajattelin
ja VoiVeljet, sehän kannatti, myös valtiomme on saanut siitä osansa veromarkkoina

Sama elinkaaren vaihe kuin 100tkm ajetulla Klonkswagenilla tai 3-4v ikäisellä sähköautolla.

Ei kait...

Tuo on loppuun ajettu. Itte en noilla yli 100km aja. Eikä neljässä vuodessa oikein enempää kilsoja tuukkaa.
Naurattaa muuten vieläkin että sain vaihdossa 15k€ 7 vuotta vanhasta ja 130tkm ajetusta lommoisesta dsg nykivästä 1.4tsi volkkarista 🤷‍♀️ Kai sillä joku markkinarako oli. Eikä ollu ylihintainen sähköauton pyynti jos vertas kaikkiin vastaaviin myynnissä oleviin.

Ei kait...

Tuo on loppuun ajettu. Itte en noilla yli 100km aja. Eikä neljässä vuodessa oikein enempää kilsoja tuukkaa.
Naurattaa muuten vieläkin että sain vaihdossa 15k€ 7 vuotta vanhasta ja 130tkm ajetusta lommoisesta dsg nykivästä 1.4tsi volkkarista 🤷‍♀️ Kai sillä joku markkinarako oli. Eikä ollu ylihintainen sähköauton pyynti jos vertas kaikkiin vastaaviin myynnissä oleviin.
Niin toisaalta eipä noita nykyautoja ole rakennettukaan niin että niillä ajettaisiin kuuhun ja takaisin, kuten esim 80-luvun tojotalla.

sijoitus/säästö osiota
Pörssihaukalla olisi kova joulutarjous jäseneksi liittymisestä. Siellä on ostoluvat ja osto suositushinta osakkeille, niin voi ulkoistaa hommat, mitä kannattaa milloinkin tehdä.
Täällä palstalla arvaillaan suuntia, jos yritetään keinotella/veivata jollain osakkeella. Toki pitkistä indikaattoreista oikeasti nähdäänkin momentumista suuntaa, mihinkä ollaan menossa.

Sinällään ei ole minullakaan mitään ongelmaa laittaa vaikka koko salkku julkiseksi. Ainut ongelma on, että sijoitusvinkkejä toisille jakaessa ampuu omaan polveensa, kun yksittäinen osakehan voi periaatteessa romahtaa vaikka kaikki näyttäisi kuinka lupaavalta ja sitten saa kuunnella vittuiluja kun olit niin tollo, että menit neuvomaan tämmöistä.
Ja riittävällä aika/toimiala/maantiede hajautuksella haetaan suojaa näitä riskejä vastaan.
Jos aihe kiinnostaa vähänkin, niin paras Youtubekanava suomeksi tällähetkellä on Tontsan treidinurkka. Sieltä katsomaan teknisen analyysin videot vaikka 5 kertaan noin aluksi ja sitten itse rohkeasti piirtelemään.

Viimeksi muokattu:
Lumityöt tehty ja aamupala nautittu, josko sit seuraavaksi salille suorittamaan rauhassa kyykkyharjoituksia. Oispa aina lomalla.

EDIT: Poikamiehille vinkkinä, et tuommoiset WinterGrip kumipäällysteiset työhanskat alkaa käytössä tuoksumaan erehdyttävästi päivän parin pesemättömälle pimpille. Eli jos hakusessa semmoinen live fiilis, mutta ei naaraita saatavilla, niin pikaisesti kaupoille...

Itse heitin nuo 90 asteen pesuun, nurinpäin käännettynä.

"Naiset & Viini"
Jos viinibaariin menee hienoissa ketineissä ja Italialaisissa nahkakengissä, niin minun mielestä se kannattaa tehdä iloisessa naisseurassa. Ja yleensä on viini/skumppa ja naposteltavat tehneet hyvin kauppansa. Oluella- ja Behmin keikalla voi ja on hyväkin käydä yksin. Niinkuin jäsen V tekeekin.

Viimeksi muokattu:
niin teen, ja hienoon viinibaariin en ikinä ole menossakaan, ei nimittäin ole etes ajatuksen tasolla sitten niin mitenkäänpäin Minun paikka

puuttuu mm. hienot ketineet ja nahkakengät, tai on Minulla mutta niin ainkaikkisen vanhat että ei kai niitä enä voisi käyttää jos tarvisi vaan uusia tuulia olis käytävä ostamassa
onnekis ei ole tarvetta

ja vosu, tietysti rahalla saisi, se on tonnin laaki(illallisseura)

lottovoittajana ensitöikseni ostaisin vosun viikoksi!

en lottoa, en haaveile

onko täälä joku pesemättömän ystävä

Minä olen pestyn perään
Kai se sitten on pakko minun hoitaa kun kukaan muu ei sitä tee: vasta pesty ja kerran kustu tarjoaa parhaat aromit.
#setämieshekottelua

Takavuosina Lidlissä myytiin juustoa joka haisi viikon pesemättömältä olleelta pillulta. En tosin ole koskaan haistanut sellaista mutta mielle-yhtymä tuli välittömästi kun juustopaketin avasi.

Eilen puhuttiin juopottelusta ja tänään pimpeistä. Hienoa, jatkakaa.

@vokot

Jos kuitenkin päädyt radikaaliin elämänmuutokseen ja päätät aloittaa jalon Viiniharrastuksen, niin osta myös lepuuttajat. Jos päästät ne kalliit monot rypistyyn säilytyksessä, niin ylikirstunvarhijatar Riikka heristää sulle sormea!
#tawarasta tarkka
20231220_123436.jpg

Viimeksi muokattu:
Sain kuin sainkin korruptiojoululahjan. Jo vain mieli parani. Etenkin, kun sain sillä lunastettua kauan himoitsemani SIGGin Helian, jonka ostamista en ole pystynyt itselleni perustelemaan.

ei ole

esinmerkiksi @maltsu on täälä avoimesti vinkannut elämäni parhaat bisnekset (qt, 13e)
ei tarvinnut kun tarttua rohkeasti tilaisuuteen, olinkin niin rohkea, että ostin tuplamäärän mitä aluksi ajattelin
ja VoiVeljet, sehän kannatti, myös valtiomme on saanut siitä osansa veromarkkoina

No eipä toisaalta just menny askelmerkit ihan kohdilleen Pfizerin kanssa..
Mutta ei menny aiemmin US Bancorpinkaan kanssa, nyt jo mukavasti plussalla ja osinko hyvä. Toivotaan että pidemmässä juoksussa oikia ajatus.

Back
Ylös Bottom