Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minulle on kyllä TÄYDELLINEN yllätys, että imiset pelkäävät noin punkkeja
Ehkä enemmän #läsnä sellaisten elämässä, jotka noita jatkuvasti kohtaavat?
Minä en ainakaan uhrannut punkeille juurikaan ajatuksia vielä ennen vuotta 2007 - kun itselle tuli ensimmäinen koira. 😅
e. Ja koska koira lisäsi minun ulkoilua merkittävästi, se myös välillisesti lisäsi riskiäni punkkien levittämille sairauksille.

Joku Tinder-yh kerto, että Bravecto aiheuttanut todennäköisesti paljo koirakuolemia maailmalla ja jenkeissä kai oli hulabaloo asiasta. En oo kuullu enkä tutkinut, mut omalla toimii 👌. Ehdottomasti saatava ihmis-Bravecto.
Joo, kaikissa on mahdollisia sivareita ja osasta isommat hulabaloot. Amerikassa aina. Meillä toimii kaikille koirille hyvin.

Viimeksi muokattu:
En voi käsittää rannalla makoilua.

Senkin ajan voisi käyttää kahvilassa (kaljalla) tiiraillen ohikulkevia naisia, mutta ei. Pitää maata rannalla hankkien melanoomaa ja pakolla ikäännyttää ihoa vanhaksi ja ryppyiseksi.

Ai niin ja samanlainen hulabaloo oli joskus ja varmaan vieläkin Apoquelista. Meillä yksi rekku siis syö Apoquelia kesän ajan aina. Muuten se raapisi ja kirputtaisi ittensä verille, nyt saa nauttia elämästä eikä hällä onneksi mitään sivareita.

Ehkä enemmän #läsnä sellaisten elämässä, jotka noita jatkuvasti kohtaavat?
Tuli tästä mieleen yksi kerta muinoin, kun oltiin Tampereella menossa työkaverin kanssa palaveriin hotelli Rosendahliin. Siinä on hotellin välittömässä läheisyydessä, tai ainakin silloin +10 vuotta sitten oli, iso nurmikenttäalue. Työkaveri tykkäsi muutenkin filosofoida joten en yhtään yllättynyt, kun siinä nurmialueen kohdalla kysyi:
"Mitä sä näät tossa? Siis mitä tulee ensimmäisenä mieleen tuosta näkymästä?"
Mietin hetken ja sanoin, että "Tuossa olisi tosi hyvä kouluttaa koiralle jäljestystä."
Hänen kommentti: "Ja minä näen, että tuohon mahtuisi laskeutumaan pienkoneella."

Pointti oli varmaankin yrittää tehdä vaikutus kertomalla, että hänellä tuollainen vempele oli, kyllä minä sen tajusin, mutta ohitin sen tarkoituksella ihan sujuvasti. Oli kuitenkin ihan hauska jutella enemmänkin siitä miten ihmiset näkevät maailman eri tavoin.

Ai niin ja samanlainen hulabaloo oli joskus ja varmaan vieläkin Apoquelista. Meillä yksi rekku siis syö Apoquelia kesän ajan aina. Muuten se raapisi ja kirputtaisi ittensä verille, nyt saa nauttia elämästä eikä hällä onneksi mitään sivareita.

Mun vanhempi koira söi Apoquelia vuosia. Oltiin itseasiassa Suomen tutkimusryhmässä mukana, joten meillä se on ollut käytössä melkein pari vuotta ennen kuin tuli virallisesti täällä saataville. Oli siinä kohtaa tilanne, että mahdollisista sivuvaikutuksista huolimatta kannattaa kokeilla, koska muuten alkoi olla mitkään keinot vähissä. No, kortisoni, mutta eipä se mikään terveystuote pitkässä juoksussa ole.

Toki nyt on tilanne molempien koirien osalta se, että on Apoquel-taustaa ja on operoitu pahalaatuisia mastsolukasvaimia molemmilta. 🤷‍♀️ Liittyy tai ei liity.

missä nähtävyydet?

eikö tule aika pitkäksi makoilla tuollaisessa kivikossa? Minä vain kysyn
Screenshot_20171227-093623.webp

Nähtävyydet myöhemmin.
En voi käsittää rannalla makoilua.

Senkin ajan voisi käyttää kahvilassa (kaljalla) tiiraillen ohikulkevia naisia, mutta ei.
Kahvila on tuossa 30m päässä, mistä olutta, kaljaa, bissee tai nollakolaa pyytämällä, all inclusive. + ohikulkevilla naisilla vähemmän päällä.
Miksi maata rannalla, kun voisi kierrellä Kreetan satoja kirkkoja ja osallistua tuntikausia kestäviin palveluksiin. Kirkoissa on viileää ja varjoista 😍
Koska loman tarkoitus nro 1 on makoilla rannalla.

Mun vanhempi koira söi Apoquelia vuosia. Oltiin itseasiassa Suomen tutkimusryhmässä mukana, joten meillä se on ollut käytössä melkein pari vuotta ennen kuin tuli virallisesti täällä saataville. Oli siinä kohtaa tilanne, että mahdollisista sivuvaikutuksista huolimatta kannattaa kokeilla, koska muuten alkoi olla mitkään keinot vähissä. No, kortisoni, mutta eipä se mikään terveystuote pitkässä juoksussa ole.

Toki nyt on tilanne molempien koirien osalta se, että on Apoquel-taustaa ja on operoitu pahalaatuisia mastsolukasvaimia molemmilta. 🤷‍♀️ Liittyy tai ei liity.
Joo, kortisonia täälläkin vedettiin. Kasvain oli jo ennen Apoquelin aloitusta täällä, joten melko varma ettei ainakaan se liity 😁 Enkä siis mitenkään väheksy sivareita, mutta täällä ainakin elämänlaadun kannalta parempi vaihtoehto riskeineenkin.

Joo, kortisonia täälläkin vedettiin. Kasvain oli jo ennen Apoquelin aloitusta täällä, joten melko varma ettei ainakaan se liity 😁 Enkä siis mitenkään väheksy sivareita, mutta täällä ainakin elämänlaadun kannalta parempi vaihtoehto riskeineenkin.
Kyllä noissa pitää tosiaan kokonaisuutta miettiä. Täällä koira söi Apoquelia metatarsaalifisteliin, joka ONNEKSI parantui, eikä jäänyt ikuiseksi vaivaksi. Se oli selvästi allerginen reaktio johonkin..
Nyt koiralla on välillä kutinoita mutta on todettu ettei ole allergiaa - ehkä atopiaa ja kuivuutta - mutta olen vähän varovainen öljylisien kanssa, koska en tiedä mikä laukaisi sen metatarsaalifistelin. Nyt kun olen lisäämässä koiralle uuden rasvalisän, niin tulee sitten jatkuvasti tutkittua tassuja tuon uusimisen varalta.

Koira on välillä syönyt kortisonia kutinaan. Eihän se pitkässä juoksussa hyväks ole mutta nivelrikko etenee todennäköisesti ihan joka tapauksessa ja tämä koira lähtee valitettavasti verrattain nuorena. Se on ollut tiedossa vuotiaasta (virallisista kuvista) lähtien, joten elämänlaatu ennen kaikkea. 🤎

Back
Ylös Bottom