Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Joo, aivan, se on edelleen olemassa! Sitä minäkin käytin aikoinaan monta vuotta! Pitää tosin varmaan luoda uusi tili, koska ei mitään muistikuvaa tunnuksista. Muistelen, että kun joskus jaksoi aktiivisemmin liikutella painoja ylös ja alas, kävin heiaheian mukaan salilla keskimäärin 140-150 x/v. Näkyi myös päällepäin.

Nyt säännöllisen kuntoilun tavoitteeksi, tällaisena keski-ikäisenä pullerona voisi olla vaikkapa 100 x salia ja vaikkapa 50 x yinjoogaa tms.
(Koska siis olen suorittaja, niin saman tien kannattaa tavoitteellistaa myös rentoutumisharjoitukset, että tulee tehtyä mutta kohtuudella ja kokonaiskuormituksen huomioiden.)

Koska kaikki elämäntapamuutokset aloitetaan "huomenna" ja minun tapauksessani juhannuksen jälkeen, niin onhan tässä aikaa pohtia järkevää komboa.

Mutta kiitos, pitääpä tehdä uusi tili heiaheiaan!
Jotenkin tuli mieleen, että tämä voisi olla sulle sopiva sivu:

En itse ole tuonne rekisteröitynyt, koska köyhä. Mutta Dan John tuota usein mainostaa, ja kuulostaa aika fiksulta.

Workout Generator mielenkiintonen ainakin. Voi valita käytössä olevat välineet, monta päivää viikossa, jne jne.....

Sohva: kyllä

20220603_221900.webp

Miettikääpä että saudiprinssi voisi halutessaan ostaa sekä twitterin että elon muskin pois kuleksimasta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=ur8E0Tpl0Sc

Tässä pitää aina muistaa, että kaupantekoon vaaditaan kaksi halukasta. Toisen pitää haluta ostaa, mutta ellei toinen halua myydä, rahamäärällä ei ole merkitystä.

Hyvin jäi mieleen taannoin ysärillä keskustelu, kun kuplavolkkarillani kurvasin kaverin lähipitserian pihaan evästä hakemaan. Seinän takana sijainneen kuppilan ovesta kierähti juuri hieman humaltunut vanhempi mies ulos. "Hieno kupla, paljolla myyt?" "Tää ei oo myytävänä." Tovi keskusteltiin asiasta, väänsi kovasti että kaikki on myytävänä, ku hinnasta sovitaan, sano joku hinta... Vastasin, että "satatuhatta". Hulluksi haukkui ja huuteli haistatteluja perään vielä mennessään...

Jotenkin tuli mieleen, että tämä voisi olla sulle sopiva sivu:

En itse ole tuonne rekisteröitynyt, koska köyhä. Mutta Dan John tuota usein mainostaa, ja kuulostaa aika fiksulta.

Workout Generator mielenkiintonen ainakin. Voi valita käytössä olevat välineet, monta päivää viikossa, jne jne.....
Tuonne voi kirjautua pariksi viikoksi testaamaan ympäristöä ja demoa; ei tarvitse antaa luottokorttitietoja heti aluksi, niin ei tarvitse muistaa peruuttaa jos ei toimikaan itselle.

Pyörin tuolla varmaan puolisen tuntia. Taitaa jäädä käyttämättä, koska ehkä kuitenkin parempi sellaiselle, jolla ei ole treenitaustaa.
1) Sekä plus että miinus, että ohjelmiin voi ottaa mukaan yleisiä liikkuuvuusharjoitteita (niitä varmaan pitäisi tehdä enemmän mutta tosi paljon menisi noihin aikaa. Hyvä puoli kuitenkin, että voisi ottaa ihan asiakseen opetella noita uusia harjoitteita (useimmista on videot) mutta tuskin tulisi ihan joka treenissä tehtyä)

2) Vierastuttaa se, että monessa templatessa on aina penkki ensimmäisenä (itse tykkään kyykätä ensin) ja minua ärsyttää, jos ei voi vaihtaa harjoitusten paikkaa - siis toki tekemisessä voi mutta siinä paperilla/ruudulla, koska haluan että ne on "oikein" siinäkin:
Siis olen tässä todella joustamaton; viimeisimmässä jumppaexcelissä oli penkki ennen kulmasoutua ja minun piti kesken treenin siirtää nämä toisinpäin, koska a) on terveellisempääkin aktivoida ensin selkää b) edeltävä liike kyykky, niin voi siinä kulmasoutujen sarjatauoilla laskea tangon pidikkeet ala-asentoon --> jouheva siirtyminen liikejärjestyksessä.

3) Fitness-leveliksi piti "general templatessa" laittaa 10/10, että heti alkuun tuli tangolla tehtäviä harjoituksia.
Tällaisella setillä lähinnä pelkkää kahvakuulaa ja kehonpainoliikkeitä,
AnGVysm.png

4) Oli siellä ihan järkevän oloisiakin kokonaisuuksia tällaiselle, joka on keskittynyt lähinnä kyykky/mave/penkki/leuanveto/pystypunnerrus -simppeliin tekemiseen;
(Tuossa juuri esim. tuon "full linear warm up" takana on youtube-video liikkeisiin, plussaa, koska ei olisi muuten mitään käsitystä mitä tarkoitetaan)

v8QWwqg.png

5) Tykkäsin näistä ohjeista! :LOL: Ihan mahtavan suoria (epäamerikkalaista) ja varmasti tarpeen esim. aloitteleville naisille:

bsgFUWj.png

Txnlril.png

Taitaa jäädä käyttämättä, koska on selvästi suunnattu vähemmän treenitaustaa omaaville. Tosin, saatan tässä parin viikon testijakson aikana testailla noita liikkuvuusharjoitteita; jos vaikka saisi sisäänajettua jonkin liikkuvuusliikesarjan lämmittelyrutiiniksi.
Eli kyllä kannatti tutustua, kiitos vinkistä!

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom