Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

@Fea

882.webp

Niin, en osaa nyt siihen ottaa sen suuremmin kantaa sillä itse olen saanut kyllä nauttia ulkonäkökeskeisestä kommentoinnista jo pienestä pojasta lähtien, mutta voi olla että näin on. Naisilla paineet on kiistatta suuremmat mutta se ei lähtökohtaisesti ollut jutun pointti vaan että siitä huolimatta ettei ole siinä muotissa mitä sulle tyrkytetään, ja mikä mukamas olisi se mittari millä saisi itsetuntonsa korjattua, on fundamentaalisesti aika flawed. Ei hei pliis vedetä nyt hyvää asiaa vituiksi sillä et vertaillaan kummalla sukupuolella nyt taas on helpompaa.

E. Tarkennan siis että se välinpitämättömyys on yksilötason työtä ja se kuinka paljon siihen vaaditaan on yksilön omista lähtökohdista eri suuruinen matka. Ajatuksen takana oli enemmän se, että jos tunnistaa sen paineen tai ajatuksen paradoksaalisuuden, on helpompi hyväksyä olemassa olevat asiat.

Viimeksi muokattu:
Minäkin olen niin sinut itseni kanssa, että en ota kuvia itsestäni, enkä suostu muutenkaan valokuviin. Ja no tiiätte kyllä...#lihavaolo
Eikö saisi ottaa? Minä en ota niin vakavasti enää :giggle: Ja älä huoli, eivät ne jää tänne.

Ajatuksia vielä ulkonäköpaineista, noin muuten;

Minä laitoin tänne ihan vasta hiljattain naisille kysymyksen, että käyttävätkö he ihonmyötäisiä housuja ja niin, etteivät ne peitä pyllyä - siis julkisilla paikoilla. Kysyin ihan tosissani, koska olin ostanut ihonmyötäiset housut ja arvoin, voisinko käyttää niitä julkisella paikalla. Kerroin puolisollekin, että "ostin yhdet housut mutten tiedä kehtaanko käyttää niitä missään."
-Lähes poikkeuksetta naisten vastaukset kysymykseeni olivat, että käyttävät ihonmyötäisiä housuja ja ovat ylpeitä kropastaan.

Tämä kaikki sai minut tietysti miettimään, että miksi minä en käytä tai koen, etten voi käyttää.

Asiaa pohdittuani ymmärsin, että olen kohdannut niin paljon asiatonta kommentointia, häirintää ja aliarvioimista, että olen oppinut siihen etten vahingossakaan anna vääriä signaaleja pukeutumisella tai olemalla liian ystävällinen.

Töissä olenkin saanut palautetta, että olen joskus korostetun asiallinen, jopa kylmä ja aggressiivinen. -Aivan, se on defenssi. Koska jos sattuu näyttämään joskus nätiltä, on pukeutunut tietyllä tavalla ja siihen päälle on vieläpä mukava, on se kokemukseni mukaan merkki epäammattimaisuudesta ja pahimmassa tapauksessa joillekin miehille "lupa" tulla iholle, mikä on tapahtuessaan tuntunut uhkaavalta ja jälkeenpäin aiheuttanut ahdistusta ja pahaa oloa.

Ulkonäköpaineisiin on monia näkökulmia ja ihmiset voivat niihin liittyen työstää eri asioita niillä eri pituisilla sisäisen työskentelyn matkoillaan.

Eikö saisi ottaa? Minä en ota niin vakavasti enää :giggle: Ja älä huoli, eivät ne jää tänne.
Saa tietysti ottaa kuvia itsestään. Puhuin vain itsestäni, minä en ole niin sinut itseni kanssa, että haluan nähdä itseäni kuvassa. Hyi.

Saa tietysti ottaa kuvia itsestään. Puhuin vain itsestäni, minä en ole niin sinut itseni kanssa, että haluan nähdä itseäni kuvassa. Hyi.
Mutta olet kyllä niin vahvan mielikuvan onnistunut maalaamaan, että tämän nähdessäni tuli mieleen, että tämäkö on herra tohtorin sisäinen dialogi aamuisin? 😅

YFk2p6z.png

Iltalehdessä oli vappuheilatesti - mutta en saa linkitettyä sitä tähän.

No, minulle tuli kuitenkin vappuheilaksi Marko Björs - komea ja varmasti miellyttävä henkilö, mutta hänhän on homoseksuaali! 😏

Back
Ylös Bottom