Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mulla meni tässä firmassa 3vko tekemättä yht mittä. Kattelin intrasivuja ja konsernin videoita. Sen jälkeen ollukki sitten hommaa niin ettei ehdi kuudessa tunnissa tekemään. Onhan tässä työvuosia vielä jäljellä reilusti niin ei kannata kaikkia heti valmiiksi tehäkkään.

Jännä homma on se, että itse lomaa ei kaipaile millään tavalla. Vuosia ollut näin, kun saanut itse päättää oman arjen aikataulutuksen. Koska nykyinenkin työmaa mahdollistaa sen, niin ei kaipaa lomaa millään tavalla.

Ensviikolla voiskin käydä taas PKS ja toimisto. Toista kertaa tälle vuotta.

Liittoon kuulumisen syyt: Lakimiespalvelut, lakimiespalvelut ja bonuksena ajankohtaisia koulutuksia. Työsopimukset juristin kautta aina. Jos olisi ongelmia työsuhteessa, niin liiton juristi on erinomainen etu. Nähty käytnnössä lähipiirissä, kymmenien kiloeurojen korvaukset taskuun.

Sylvin psykiatri.

12-funny-dog-memes.png

Liittoon kuulumisen syyt: Lakimiespalvelut, lakimiespalvelut ja bonuksena ajankohtaisia koulutuksia. Työsopimukset juristin kautta aina. Jos olisi ongelmia työsuhteessa, niin liiton juristi on erinomainen etu. Nähty käytnnössä lähipiirissä, kymmenien kiloeurojen korvaukset taskuun.
Itse en ole koskaan tarvinnut, enkä halua ajatella koskaan työskenteleväni yrityksessä, missä edes ajattelisin tarvitsevani. Säästöä n. 4-5000€ pelkästä kassaan kuulumisesta oman työuran aikana.

Mutta jos kokisin tarvitsevani, vaihtaisin KOKO-kassasta YTK:hon ja maksaisin extrana 22€/vuosi yhdistyksen jäsenmaksua, jolla saa ainakin jonkin tasoista lakiapua https://ytk-yhdistys.fi/lakikaveri

Työsuojelun kautta saa myös kuka tahansa apua ja konsultaatiota. Eritoten, jos ongelmat eivät yksilökeskeisiä.

Itse en ole koskaan tarvinnut, enkä halua ajatella koskaan työskenteleväni yrityksessä, missä edes ajattelisin tarvitsevani. Säästöä n. 4-5000€ pelkästä kassaan kuulumisesta oman työuran aikana.

Mutta jos kokisin tarvitsevani, vaihtaisin KOKO-kassasta YTK:hon ja maksaisin extrana 22€/vuosi yhdistyksen jäsenmaksua, jolla saa ainakin jonkin tasoista lakiapua https://ytk-yhdistys.fi/lakikaveri

Työsuojelun kautta saa myös kuka tahansa apua ja konsultaatiota. Eritoten, jos ongelmat eivät yksilökeskeisiä.

Minäkin toivon, että en koskaan tarvitse työsuhdejuristin palvelua (pl. se sopimuksen luetuttaminen joka kerta, joka on myös ollut hyödyllistä). Vähän niinkuin toivon, että en tarvitsisi koti- tai henkivakuutusta. Ekonomeilta olen kokenut tosiaan yleisesti saavani rahalle vastinetta. Tai kääntäen, ainakin käytän sen kolmisen sataa joka vuosi paljon huonompiinkin asioihin.

Ekonomeilta olen kokenut tosiaan yleisesti saavani rahalle vastinetta. Tai kääntäen, ainakin käytän sen kolmisen sataa joka vuosi paljon huonompiinkin asioihin.
Sama juttu, Ekonomiliitto on kyllä ollut itselle ihan rahansa arvoinen. Olen käyttänyt työsuhdejuristin konsultointia yhdessä epäselvässä tilanteessa ja lisäksi sopimusneuvotteluissa. Plussana myös jatkuvat koulutukset ja paikallistoiminta, jos siihen haluaisin osallistua (toistaiseksi en).
Kuulun ekonomeihin mutta työttömyyskassa on YTK. Kollegoita on parissakin muussa liitossa mutta ei ole käynyt kertaakaan mielessä vaihtaa - joskus vertaillut, niin ekonomeilla on kyllä hyvä paketti.

Tätä minä juurikin aavistelen.
No yksi hauska kokemus muiden joukkoon!

Pitää kuulemma juoda kofeiinia toimenpiteen jälkeen. Eikös PepsiMaxissa ole?

"Varmistamme, että tuotteemme on selkeästi merkitty niiden sisältämillä ainesosilla, että niissä on kaikki olennaiset kuluttajaviestit ja että merkinnät ovat kaikkien asiaankuuluvien lakien mukaisia. Merkintä kofeiinista vaaditaan ainoastaan tuotteisiin, joiden kofeiinipitoisuus on yli 150 mg/l.Pepsi Max valmisteessa kofeiinia on 12 mg/100 ml. Kahvin kofeiinipitoisuus on 50-60 mg/100 ml.Esimerkki: Yksi 330 ml:n Pepsi Max -tölkki = 40 mg kofeiinia. 1 kuppi, jossa 250 ml kahvia = 140 mg kofeiinia"
Pepsi Logo

Asiallista keskustelua.

Aijjumalauta toi Muumi-mamma saa mun napit painuun.

Eikä ollenkaan hyvällä tavalla.

Back
Ylös Bottom