Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt pitänee miettiä ihan tosissaan että pakkaako repun ja lähtee Ukrainaan tappelee vai meniskö johonkin pällilekurille.
Tuntuu taas puuttuvan mielenkiinto kaikkeen eikä oikein ymmärrä mikä tarkoitus itsellä on.
Kolmas vaihtoehto, viikon tai parin loma tietokoneista ja kännyköistä ja uutisista. Nyt on myös saatanan hienot pilkkikelit!

Noi ukrainauutiset meinaa vähän lahottaa päätä, heti koronauutisten jälkeen.

Kolmas vaihtoehto, viikon tai parin loma tietokoneista ja kännyköistä ja uutisista. Nyt on myös saatanan hienot pilkkikelit!

Noi ukrainauutiset meinaa vähän lahottaa päätä, heti koronauutisten jälkeen.
Olen muuten totakin miettinyt, jotenkin taas tullut vetäydyttyä ihan omiin oloihin niin ainoa toiminta on tyyliin netti.
Pitäisi lähteä johonkin huitulan vitun perseeseen missä ei vaan netti toimi.
Mutta mulla on nyt taas ollut vähän suunta ja kaiken tarkoitus hieman hukassa, ei varsinaisesti liity noihin vaikka toki kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Jos pitäisi vielä miettiä reissuhommia ilman sähköä niin saattaisi olla että agrikaattori jäisi ostamatta, aika suolainen hinta 3600€ mutta kaikki polttoaineet sun muut kun laskee niin maksaa siinä suhteessa itseään takaisin.
"ladattiin täyteen ja sillä käytettiin 2 000 watin lämminilmapuhallinta niin pitkään kuin latausta riitti. Ensimmäinen purkaustesti tehtiin 20°C lämpötilassa. Toiminta-aika oli 42 minuuttia. Toisessa kokeessa PowerStationia lämmitettiin uunissa neljän tunnin ajan 40° lämmössä. Lämminilmapuhallin pyöri nyt 41 minuuttia"

Ei kovin kummoisia aikoja vaikka isoa rälläkkää pyöritä.

Ja mites se sitte tankataan? No sillä agrekaatilla, siellä sähköttömässä kohteessa.

"Huoneenlämmössä tehdyn purkauskokeen jälkeen lataus kesti 8 tuntia 50 minuuttia. Uunissa lämmittelyn ja sitä seuranneen purkauskokeen jälkeen lataus kesti peräti 11 tuntia. Kuusi ja puoli tuntia meni laitteen jäähtymiseen huoneenlämpötilassa, ennen kuin lataus edes alkoi ja itse lataukseen kului neljä ja puoli tuntia."

Eli muuan tonni pitäs sijoittaa että sais siihen agren ja käyttölaitteen väliin turhan akun... 🤔

Nii, oliko joku teheny joskus ite pekonia? Siis ei mitään pannullapaistojuttuja, vaan raa'asta poshun kyljestä lähtien?

Minä olen ehkä kohta (viikon päästä), mutta onko joku muu muka?
Oon haaveillut monesti. Savustinta vaille toteutettavissa. Samalla vaivalla teet guancialea niin voit kehua että on aidosti autenttista carbonaraa.

Oon haaveillut monesti. Savustinta vaille toteutettavissa. Samalla vaivalla teet guancialea niin voit kehua että on aidosti autenttista carbonaraa.
"Guanciale on perinteisesti savustamaton italialainen, pekonia muistuttava suolattu liha, joka valmistetaan sian poskesta.
Porsaan poski maustetaan suolalla, pippurilla ja muilla mausteilla, ja sitä kypsytetään kolmen kuukauden ajan."

Pekonin tekemiseen ei mene kuin viikko, on se vähän helepompi. Huomenna menee vakuumipussiin suolautumaan.

e: hittoku saiski possun poskea jostaki, siitä tulee hullun hyvää kun vähän savustelee ja hauduttaa padassa. EriNomaista tacolihaa esmes.

Viimeksi muokattu:
Tätä se on ollut useamman vuoden.
Nii-i... ite aatellut että jos menis tuonne ja sais sen yhden tankin tuhottua mutta luotisuihkun perään niin olisi joku tarkoitus.
Sinä nyt kuitenkin teet edelleen monen ihmisen elämästä elämisen arvoisen :)

Nii-i... ite aatellut että jos menis tuonne ja sais sen yhden tankin tuhottua mutta luotisuihkun perään niin olisi joku tarkoitus.
Sinä nyt kuitenkin teet edelleen monen ihmisen elämästä elämisen arvoisen :)
Tarviis olla vissiin jotain taistelukokemusta, että ihan pelkkää tykinruokaa eivät ota.

Tarviis olla vissiin jotain taistelukokemusta, että ihan pelkkää tykinruokaa eivät ota.

Mulla on aika paljon tiettyjä juttuja jotka hyödyllisiä.
Voin väittää että jos otetaan 100 tarpeellista niin olen siellä 30 tarpeellisimman joukossa.

Sitähän se vokottiki.

VoiVeljet

kun joku vosu istuisikin naamalle!
mitään muuta enää tälläikää osaa toivoakkaan

#kaurismäki

970B450D-DD78-4270-AC07-2617A188E6C7.webp

Back
Ylös Bottom