Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

mutta piste niinkun engelsmannit sanoo on se, että NAISten ei tarvitse uskaltaa suorittaa tuota pelottavaa vaihetta

riittää, että mee ja patsastelee sielä, sen Minäkin uskallan suorittaa mutta kukaan ei yleensä tule iskemään
Miten niin ei tartte? Kyllä minä ainakin oon menny juttelemaan, jos siltä on tuntunu. Kerran sain kaaaaaaaauan sitten miehen matkaani, kun sanoin sille, että sulla on kyllä todella kaunis hymy. Ja villeinä Jyväskylä aikoina yksi mies lähti matkaan sillä, kun menin istumaan viereen ja aloin jutustelemaan. Muuten ei niinäkään iltoina olisi ollut mitään vientiä.

Toki se oli sitä villiä aikaa nuoruudessa, kun jaksoi kiinnostaa.

Viimeksi muokattu:
Päivän junppailusta jäi käteen ainoastaan harvinaisen voimakas elohiiri forkkuun.
Yritä täs nyt sit käydä nukkuu, ku käsi nykii menee ihan omiaan.

Mut muuten hyvä päivä ollu. Kaunis ilma, hyvää ruokaa saanu ja salilla oli isoja pyöreitä pyllyjä ihasteltavaa.

Päivän junppailusta jäi käteen ainoastaan harvinaisen voimakas elohiiri forkkuun.
Yritä täs nyt sit käydä nukkuu, ku käsi nykii menee ihan omiaan.

Mut muuten hyvä päivä ollu. Kaunis ilma, hyvää ruokaa saanu ja salilla oli isoja pyöreitä pyllyjä ihasteltavaa.
Krhm..

Käytä se tahaton nykiminen jotenkin nyt hyödyksi..

Niin pyllyistäkö piti laittaa kuvia. No siitä voi alkaa laskemaan. Ja tämähän on se pienempi uimaranta
20220301_161555.webp

Piti ihan tarkemmin alkaa tätä tiirailemaan. Riittää, siihen että voi möllöttää sohvalla ja jatkaa töissä käyntiä, eikä tarttisi sohvaa siirtää. ~2500-3000€ netto. Isoin kuluerä tietenkin asuntolaina.

Mutta kuten sanottu, kaikki tahtoo mennä, kaikeen sellaiseen mitä ei oikeasti tarvi, mutta haluaa. Nyt kun maksaa kaikki yhdellä ja samalla kortilla niin aika helposti näkee äppistä mihin se raha menee. 🤦‍♂️
Näi o.

Jos lopettaisi kaikennäköisen harrastamisen ja muun kikkailun, juokseviin kuluihin riittäisi tonni kuussa.

Vanha kunnon sakaramiina. 60 grammaa trinitrotolueenia.
Porapatruuna oli kyllä näppärä kaivaa polulle, ja yllättävän tehokas, ku ekaa kertaa kovia poksauteltiin.

Se putkimiinan harjoituskuoren kirkkaankeltainen väri oli välillä haastava naamioitava puun kylkeen.

Näi o.

Jos lopettaisi kaikennäköisen harrastamisen ja muun kikkailun, juokseviin kuluihin riittäisi tonni kuussa.
Nii tarkentaen vielä että tuo 2,5-3k€/kk on siis koko talouden kulut. Sis asuntolaina, toisen auton lainan jämät, ja muut juoksevat kulut. Ei pelkästään henk koht kulut.

Veli möykkysen ratekiasta tuli mieleen, paljonko rahaa on tarpeeksi?
Tai paljonko sitä pitää kuukausitasolla tulla että riittää?
Heittäkää jotain summia.

Asumiskulut +2k€ käyttörahaa kun tulisi ja pysyisi suunnilleen inflaation mukana, niin ei tarvisi tinkiä mistään itselle kivasta.
Toimeen tulisi varmasti tarvittaessa asumiskulut +1k€ summallakin ihan ok.

Omat haaveet ylipäätään liittyneet niin kauan kun muistaa aivan muuhun kuin isoon tilipussiin, mutta eipä noita elämän onnistumisia ole saanut valita niin täytynyt opetella nauttimaan niistä olemassa olevista hyvistä jutuista 😊

Muuten ei niinäkään iltoina olisi ollut mitään vientiä.

Olit yksin liikenteessä eikä kukaan lähestynyt koko iltana? Sen ymmärrän jos olet ollut seurassa, ei sillon välttämättä uskalla lähestyä kuin vain ne kaikista rohkeimmat. Ja jos niinä iltoina kukaan ei lähesty, ei yhtään niitä kaikista rohkeinta ole ollut samassa tilassa kanssasi.

Nii tarkentaen vielä että tuo 2,5-3k€/kk on siis koko talouden kulut. Sis asuntolaina, toisen auton lainan jämät, ja muut juoksevat kulut. Ei pelkästään henk koht kulut.
Hyvä tarkennus, koska tässä taloudessa ei ole kuin yhdellä jotain käsitystä esim. siitä, kuinka paljon isomman kaliiberin koiran (tai kahden) ruokinta kustantaa tai vuosittaiset ell-kulut voivat olla. 😅 Mutta eihän siinä, kun on eri rahat, varat ja velat.
Minulle suurimmat kuluerät ovatkin ehdottomasti suoraan koira(t) ja siihen liittyen välillisesti polttoaine ja autoiluun liittyvät verot; ilman koiria ajaisin vähemmän ja autokin voisi olla erilainen.

e. Ja koira on ns. pakollinen niin kauan, kun itse olen kykenevä siitä huolehtimaan, niin iso merkitys sillä on omalle henkiselle hyvinvoinnille ja se ei oikeastaan edes ole harrastus vaan elämäntapa.

Hyvä tarkennus, koska tässä taloudessa ei ole kuin yhdellä jotain käsitystä esim. siitä, kuinka paljon isomman kaliiberin koiran (tai kahden) ruokinta kustantaa tai vuosittaiset ell-kulut voivat olla. 😅 Mutta eihän siinä, kun on eri rahat, varat ja velat.
Minulle suurimmat kuluerät ovatkin ehdottomasti suoraan koira(t) ja siihen liittyen välillisesti polttoaine ja autoiluun liittyvät verot; ilman koiria ajaisin vähemmän ja autokin voisi olla erilainen.

e. Ja koira on ns. pakollinen niin kauan, kun itse olen kykenevä siitä huolehtimaan, niin iso merkitys sillä on omalle henkiselle hyvinvoinnille ja se ei oikeastaan edes ole harrastus vaan elämäntapa.

Joo, rekkujen omistus on gyl hintavaa. Menee useita satasia per kk. Meillä yks koiran kokonen rekku ja kaks keskikokosta. Pelkät vakuutukset 60e/kk. Syövät laadukasta ruokaa + lääkkeet ja ravintolisät. Ell tietysti säännöllisesti.
Ja kaks kissaakin saatana, jotka voi syödä vaan canagania.

Ei rahan takia, muista syistä, onneksi kissat ja kaks koiraa katoaa tuonpuoleiseen lähiaikoina. On niin vanhoja. Kissoja ei enää tule. Koiria siitä eteenpäin yks kerralla. Niin meistähän tulee ihan massipäälliköitä.

Back
Ylös Bottom