Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Mää oon jääny kerran kiinni, intissä, 4 vedolla.

Tukkirekasta tuli mieleen, että olis joskus ollu vähän selittämistä JOS olis jääny kiinni. Ajelin joku talvi turusta ääsjoelle, poshulla. Joku onnettomuus sulki tien, jossain Alastaro-Huittinen tienoilla, tarkka paikka on jo unohtunut.. Auton navista näki että joku mettäautotie meni onnettomuuspaikan ohitte. Sinne siis ja se oli joku tukkirekkojen käyttämä tie missä lastattiin autoja, toki auraamaton ja onneksi tyhjä. Sinne kun olis jääny 9 sentin maavaralla kiinni, olis ollu hinausauton kuskilla taas yksi tarina. :LOL:
Ei ne suostu tulemaan auraamattomille metsäteille, ne hinausautot. Oon yrittänyt sitäkin 😁
 
en tiedä paljonko merssus maavara, mutta ei tarvi olla kun kuraläpästä tielle tipahtanut sohjopaakku niin kopsahtaa

tai nyt kun lunta on satanut niin keskpolannekkin jo raapii maata

kuinka 9 sentillä?

on siis eniten madallettu henkilöauto nyt mitä ikinä aiemmin
talvella huomannut sen "ongelma"
myös hyvät puolet, aina tulee hyvä mieli kun sitä katsoo, on se hieno!

vielä kun sillä sais sitä NAISta, naapuri kyllä sanoi että vie NAISisa vähän ajelulle, sai sen kuullostamaan niin helpolta
9 sentillä...No eilen tuli risteyksiä aurattua, kun nuo isommat aurat jättäny kasoja jälkeensä, pikkasen vauhdilla ylitte. Isommat paakut tiellä tietenkin väistetään tai tähdätään renkaan alle.

Valitettavasti "erikoisen auton" kyytiin aktiivisesti haluaa vain ne joilla on kaksi lahjetta ja kolme jalkaa. NAISet, ei vielä koskaan.
 
Tässä selvästi nähdään että Mersu- ja Porschemiehet on vaan rattimiehiä. Minä en ole tahtonut pärjätä aina edes nelivedolla, kaikki on saatu jäämään kiinni. Tähän mennessä hinaamiseen on tarvittu tukkirekkaa, kaivinkonetta ja offiautoa vinsseineen 😅
Se on aina hieno olo kun joutuu soittamaan kaivinkoneen paikalle. Akseleita myöden pellossa, ehkä vielä täyden kärryn kans.
 
Nykyisessä M-B:ssä 100mm maavara eikä tuo ainakaan aiheuta mitään ongelmia, ei oo vielä 4Maticilla jumiin jääty mihinkään. ESP pois ja ronskisti kaasua niin menee normi talviolosuhteissa mukavasti, auraamattomille metsäteille tolla ei toki ole mitään asiaa. Kyllä edellisellä etuvedollakin kaikkialla pärjäsi vaikka oli siinä ja siinä että katsastuksen läpäisi mataluuden takia.
Neliveto on mulle mukavuusvaruste siinä missä automaatti-ilmastointi yms. muut perushärpäkkeet nykyään, oli just huollon sijaisautona samanlainen kikotin 2-vetoisena eikä kyllä mennyt yhtään mihinkään omaan verrattuna.
 
Valitettavasti "erikoisen auton" kyytiin aktiivisesti haluaa vain ne joilla on kaksi lahjetta ja kolme jalkaa. NAISet, ei vielä koskaan.

Toi on niin totta! Ei ollu helppo saada avo auton kyytiin naista, vaikka oli minkälaiset helteet, luuleevat että tukka menee sotkuun ku hulmuaa.
 
Täällä etelässä ajokelistä tekee hengenvaarallisen lähinnä muut kuskit. Eilen piti torvet soiden vaihtaa kaistaa kun joku Herra Varovainen päätti liittyä Kehälle joku 30-40kmh vauhdilla.
 
samanlainen kikotin 2-vetoisena eikä kyllä mennyt yhtään mihinkään omaan verrattuna

se on se mihin tottuu

vähän sama, kun aiempien VAG henkilöautojen ovien ja kojetaulujen ajoittainen kitinä ja natina ei häirinnyt yhtään

mutta nyt kun on ajanut puolivuotta henkilöautoa joka ei kitise/natise mistään niin se on alkanut kuulostaa erittäin miellyttävältä enkä mielelläni vaihtaisi entiseen vaikka ne ei yhtään silloin häirinnytkään
nyt voisi ruveta häiritsemään, kun on prempaan tottunut
 
auraamattomille
Tuli tuossa pihaa auratessa visio.

905 Valmet, siis se punamusta, traktoreista hienoin.

51007386-3934-4cb4-b5eb-344dc066f5d7-large::r:0.jpg


Moottorina on 105hv vapaasti hengittävä rivikuutonen. Se pois ja tilalle S-sarjan Sisusta 230hv moottori, käy suoraan paikoilleen koska lohko on molemmissa moottoreissa sama. Sitten perään vanha kunnon suurteholinko, niitä silloin tällöin liikkuu markkinoilla. Kylläpä olisi mukava pihalta pöllyytellä lumet.
 
Minua muuten vähän ärsyttää uutisointi ja otsikointi "Hoitajien rokotevelvoite". Ei se ei ole hoitajien rokotevelvoite. Se koskee kaikkia sote henkilökuntaa sihteereistä lääkäreihin jotka asioi asiakkaiden kanssa. Itsekin toimitin rokotustodistuksen eilen.
Joo niin se on. Avovaimon piti kans selvittää rokotukset. Hän sosiaalityössä
 
Tuli tuossa pihaa auratessa visio.

905 Valmet, siis se punamusta, traktoreista hienoin.

51007386-3934-4cb4-b5eb-344dc066f5d7-large::r:0.jpg


Moottorina on 105hv vapaasti hengittävä rivikuutonen. Se pois ja tilalle S-sarjan Sisusta 230hv moottori, käy suoraan paikoilleen koska lohko on molemmissa moottoreissa sama. Sitten perään vanha kunnon suurteholinko, niitä silloin tällöin liikkuu markkinoilla. Kylläpä olisi mukava pihalta pöllyytellä lumet.
Nämä on kyllä seksikkäitä. Samoin alkupään 8000-sarjalaiset.
 
se on se mihin tottuu
Näinhän se on nelivedonkin kanssa.
Nuorena pärjää ilman autoa.
Sitten hankkii auton - jee!
En pärjäisi ilman autoa.
Sitten hankkii uuden auton - jee!
En pärjäisi romuautolla.
Sitten hankkii nelikon - jee!
En pärjäisi vajaavetoisella.

Kyllä syksyllä harmitti, kun nelikko viipyi pajalla, satoi lumet, enkä päässyt vajaavetoisella teerisuon laitaan. No pääsin kuitenkin, kun rämmin tunnin hangessa. Mopollakin olisin päässyt, kun olisin varannut pari tuntia enemmän ajoaikaa. Miksi oikeastaan edes pitäisi päästä jonnekin muualle kuin jääkaapille? Turhuutta kaikki. 🤔
 
Minäkin meinasin jäädä kiinni eilen. Kokeilin että saanko ukon kivekset yhtä aikaa suuhuni. Nappasin pallot ja kölin napakkaan nyrkkiotteeseen ja suuhunhan ne meni. Hetken kerkesin miettiä, että ei perskele, en saa niitä enää pois.
Kunnes tajusin irrottaa käteni ja sieltähän ne valahti vapauteen..
 
eli kaikki vajaavetoisella liikenteessä olleet jäivät matkalle?

en ole muuten ikinä ajanut niin huonoissa olosuhteissa, että vajaavedolla en olisi päässyt sinne minne olen ollut menossa

voiko olla sama asia, kun se että pärjään myös erittäin hyvin kitkarenkailla
niillä pitää vain ajaa sillä ajatuksella, että pito ei välttämättä joka tilanteessa riitä, tämä tieto ei ole minulle ongelma, aina on päästy, pysähdytty ilman ongelmia

työmatkat kulekeutuu kelillä kun kelillä yksivetoisella, kitkarenkailla, ilaman ongelmia

Päätellen sen kotitien lumivalleista ja vähintäänkin mielenkiintoisen näköisistä kadunvarsiparkeista, niin osimoilleen kyllä, kiinni siellä taisi useampi olla. Toki jäljistä päätellen erittäin moni oli myös valinnut sen option, että ajaakin kävelytien kautta, koska siinä oli pohja huomattavasti paremmassa kunnossa kuin varsinaisella ajoväylällä.

En minä kitkoihin lähtisi vertaamaan. Erittäin hyvin niillä pääsee ja kulkee siinä missä toveri nastoilla jää sutimaan valoissa viereen.

Ja siis kyllä, todellakin paikkaan nelikolla omia ajotaitojani.
 
Back
Ylös Bottom