Alicia
VIP
Täällä kun saa vastauksen kaikkeen niin mikä olisi teidän mielestä hyvä systeemi palkita työntekijät jos he ei tee virheitä? (
Raha, lahjakortit ym.
Tai ostat taukohuoneeseen kakun tai viet koko työporukan syömään kerran kuussa palkinnoksi onnistumisesta ja hyvästä työstä (nekin jotka eivät vielä ole ihan yhtä hyvin onnistuneet).
Mutta ottakaa työvälineeksi tarkistuslista.
Pakkauslista varmaan on jo, mutta sitä ei ilmeisesti malteta raksittaa sitä mukaa kun kukin kampe on pakattu mukaan.
Nyt pitäisi siis koko sakin malttaa opetella nöyrästi raksittamaan, jopa silloin kun pakkauslista näyttää lyhyeltä ja yksinkertaiselta.
Itse kun olen verkkokauppojen(kin) ystävä, niin monissa lähetyslistoissa on ympyröitynä kappalemäärät.
Joskus on huomiokynälläkin tehty merkintöjä tai kappalemäärän viereen on käsin kirjoitettu huutomerkki (esim. tilauksessa suurin osa artikkeleista 1 kpl, mutta jotain yksittäistä tuotetta onkin useampi kappale) eli joko se joka on toimittanut tilauksen varastolle tai joko pakkaaja itse tehnyt mahdollisimman helpoksi sen, että huomataan laittaa tarpeeksi monta kappaletta kyytille...
Ja jos kuulostaa höpsöltä, kun aikuisia ihmisiähän sulla on töissä, niin... tarkistuslistoja käytetään työvälineenä vaikka missä, terveydenhuollossa, lentoliikenteessä...
Paitsi että inhimillisen erehdyksen ja unohduksen vaara vähenee, niin henkistä kapasiteettiakin vapautuu, kun ei tarvitse niin kovasti yrittää muistaa kaikkea eikä yksi puhelinsoitto tai pälisevä työkaveri syö keskittymistä, kun voi tsekata että mihis kohtaan minä jäinkään...