Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Täällä kun saa vastauksen kaikkeen niin mikä olisi teidän mielestä hyvä systeemi palkita työntekijät jos he ei tee virheitä? (

Raha, lahjakortit ym.
Tai ostat taukohuoneeseen kakun tai viet koko työporukan syömään kerran kuussa palkinnoksi onnistumisesta ja hyvästä työstä (nekin jotka eivät vielä ole ihan yhtä hyvin onnistuneet).

Mutta ottakaa työvälineeksi tarkistuslista.

Pakkauslista varmaan on jo, mutta sitä ei ilmeisesti malteta raksittaa sitä mukaa kun kukin kampe on pakattu mukaan.
Nyt pitäisi siis koko sakin malttaa opetella nöyrästi raksittamaan, jopa silloin kun pakkauslista näyttää lyhyeltä ja yksinkertaiselta.

Itse kun olen verkkokauppojen(kin) ystävä, niin monissa lähetyslistoissa on ympyröitynä kappalemäärät.
Joskus on huomiokynälläkin tehty merkintöjä tai kappalemäärän viereen on käsin kirjoitettu huutomerkki (esim. tilauksessa suurin osa artikkeleista 1 kpl, mutta jotain yksittäistä tuotetta onkin useampi kappale) eli joko se joka on toimittanut tilauksen varastolle tai joko pakkaaja itse tehnyt mahdollisimman helpoksi sen, että huomataan laittaa tarpeeksi monta kappaletta kyytille...

Ja jos kuulostaa höpsöltä, kun aikuisia ihmisiähän sulla on töissä, niin... tarkistuslistoja käytetään työvälineenä vaikka missä, terveydenhuollossa, lentoliikenteessä...
Paitsi että inhimillisen erehdyksen ja unohduksen vaara vähenee, niin henkistä kapasiteettiakin vapautuu, kun ei tarvitse niin kovasti yrittää muistaa kaikkea eikä yksi puhelinsoitto tai pälisevä työkaveri syö keskittymistä, kun voi tsekata että mihis kohtaan minä jäinkään...

Käytiin lasten ja naisen kanssa pulkkamäessä, helvetillinen myräkkä siellä kyllä oli. Ei tuntunut mukuloita häiritsevän laisinkaan mutta vähän kävi aikuisia sääliksi kun siinä tuiskussa värjöteltiin. Siinä tuli kyllä katseltua vaimokokelasta hyvä tovi ja on se kyllä. On se.

Täällä kun saa vastauksen kaikkeen niin mikä olisi teidän mielestä hyvä systeemi palkita työntekijät jos he ei tee virheitä? (itse mieluummin käyttäisin rankaisua virheistä mutta jotkut molot väittää että niin ei kannata tehdä)
Kyseessä lähinnä pakkaaminen ja siinä kun jää yksi osa puuttumaan niin asiakas tulee aina luuria pitkin silmille ja se tavaran lähettäminen perään ei ole halpaa.
Näkisin itse, että juuri kukaan ei tee virheitä tahallaan. Virheet ovat yleensä seurausta kiireestä ja paineesta, jopa aidosta halusta tehdä työnsä tehokkaasti = nopeasti, mikäli ei puhuta tilanteesta jossa tehtävän vaativuus ylittää työntekijän kyvyt ja pakkaushommissa tuskin on lähtökohtaisesti kyse siitä. Täytyy siis saada työntekijöille fiilis, että se oikein pakkaaminen on loppuviimeksi tärkeämpää kuin nopeasti pakkaaminen ja että esim. tilanteessa, jossa joskus kesken homman menevät ns. pasmat sekaisin, voi ja pitää ennemmin tarkistaa koko lähetys rauhassa alusta asti kuin yrittää koheltaa se väkisin nopeasti lähetykseen. Toisekseen olisi tärkeää, että on ns. selkeä prosessi niin, että sitä mukaa kun yksi tuote on pakattu niin vieressä on lista, johon lyödään sitä mukaa rasti ruutuun ja siirrytään seuraavaan eikä kukaan yritäkään tehdä hommaa muistin varassa tai täytellen lomakkeet nopeasti vasta kun homma on jo tehty. En tiedä, millainen systeemi teillä on, mutta pienessä firmassa itsekin joskus lähetyksiä pakkaavana ja simppelin varasto- ja lähetyskirjanpitojärjestelmän itse kyhänneenä väitän, että selkeät luettelot, joiden mukaan jokainen askel tehdään, vähentävät virheet olemattomiin, mikäli niitä hyödynnetään eikä ajatella että vittu mitä paskaa, kamat vain ensin pakettiin ja sitten rasti joka ruutuun.

Mahdollisen palkitsemisen pitäisi sitten perustua sekä pakkaamisen tehokkuuteen että virheiden määrään, koska jos alat palkita vain jommastakummasta niin toinen kärsii pahasti, se on varma. Sama pätee käänteisesti siihen rankaisuun.

lavvantai ehtoo, saunassa käyty, kello 19:13

varmaan kapakkaan voisi lähteä, eiku! #leviää

enemmän taitaa jo imiseillä levitä pää, kun korouna

mistä poikaMiehelle pilua?

muita hyviä kysymyksiä?

#riidmaiscaars

muita hyviä kysymyksiä?
-sopiva kasettimankka etelleen hakusessa

-silmämunaan sattui erittäin asialliset tojotan penkit, ne on tietysti olussa = rahti kustantaa enemmän kuin tuote

-viikon päästä yhtet 40v syntymäjuhlat, juhlakalu on vuokrannut koko anniskeluravintolan yksityistilaisuutta varten, ilmeisesti silloin ei rajoitukset päde tä?

-sopiva kasettimankka etelleen hakusessa

-silmämunaan sattui erittäin asialliset tojotan penkit, ne on tietysti olussa = rahti kustantaa enemmän kuin tuote

-viikon päästä yhtet 40v syntymäjuhlat, juhlakalu on vuokrannut koko anniskeluravintolan yksityistilaisuutta varten, ilmeisesti silloin ei rajoitukset päde tä?
Eikai siellä päde silloin edes lait 😁

A7E7827A-9AEA-414F-B425-8251EA699D8D.webp

Back
Ylös Bottom