Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Oon nimittäin itekin nuorempana tehny vuokrafirman kautta hetken aikaa tyyliin kaikkea mitä vaan sai ja siis jos hommat oli jotain tyyliin alle päivän varoitusajalla johonkin huonekalufirmaan ruuvaamaan jalkoja tai kantaan kamaa, raksalle kantaan romua ja niin edelleen, niin ei se paljoa meikäläisellä tarvinnu, että jäi menemättä. Tyyliin jos yhtään pärjää menemättä tai on jotain muuta pitkäaikaisempaa pestiä, niin ei tarvinnu miettiä kahta sekuntia kieltäytyykö noista.
Vuokrafirman kautta olin joskus kanssa hommissa työ oli vähänkuin urakkahomma että kun työt on tehty, niin sitten voi lähteä kotiin taas venyttää esaa. Työpäivä saattoi olla parissa tunnissa taputeltu tai pisimmillään ehkä 6 tuntia.

Tein tuota niin kauan kunnes sain parempia pitkäaikaisempia hommia muualta.

Kuinka vanhana sä saatana mua pidät 😁 Mutta hyvä on sitten. On kyllä ollut mielessä hitsata luokat ja puhua niiden lappujen kans ittensä johonki pajahommiin.
Jos kyvyt riittää niin suosittelen tuota, todennäköisesti tuplaliksan saa tänä päivänä koska ko. tyyppejä ei yksinkertaisesti tuosta vain tule kun vaatii jonkinverran muutakin kuin koulusta opittua.

Jos kyvyt riittää niin suosittelen tuota, todennäköisesti tuplaliksan saa tänä päivänä koska ko. tyyppejä ei yksinkertaisesti tuosta vain tule kun vaatii jonkinverran muutakin kuin koulusta opittua.
Kai se maalaisjärki vielä pakottaa kalloa vaikka kaupungissa on muutama vuosi nyt budjattu. 🤔 Kaivinkonehommat kiinnostais myös, vois kesälomalla käydä faijan koneella ottamassa vähän tuntumaa siihenkin ja yrittää saada sit jalkaa oven väliin johonkin firmaan. Hyvät kuskit saa kaiketi hyvän korvauksen ajastaan.

Mikäli olisi sellaisia lyhytaikaisia keikkoja niin käyttäisin vuokrafirmaa mutta on kuitenkin vähintään kuukausia ja nyt yksi ihan vakituinenkin paikka.
Joo, nää pidemmät pätkät on sit erikseen. Noissa tulee vähän jo jatkuvuutta ja tietää, että tulot on turvattu hetkeksi aikaa jne. Versus muutama kymppi jostain muutaman tunnin hommasta, jonka tekeminen vituttaa joka ikinen hetki.

Ja siis minäkin lähtökohtaisesti kyllä arvostan kaikkea duunia ja sitä, että on ylipäätään jotain hommia, mutta kyllä noissa joissain hanttihommissa tunti ittensä varmaan heti sossun ja työkkärin jälkeen vähiten ihmiseksi.

Joo, nää pidemmät pätkät on sit erikseen. Noissa tulee vähän jo jatkuvuutta ja tietää, että tulot on turvattu hetkeksi aikaa jne. Versus muutama kymppi jostain muutaman tunnin hommasta, jonka tekeminen vituttaa joka ikinen hetki.

Ja siis minäkin lähtökohtaisesti kyllä arvostan kaikkea duunia ja sitä, että on ylipäätään jotain hommia, mutta kyllä noissa joissain hanttihommissa tunti ittensä varmaan heti sossun ja työkkärin jälkeen vähiten ihmiseksi.
Mä ilmoittauduin joulukuussa vuokrafirmaan, soitti ne mulle sieltä mutta ei ole tarjottu mitään hommia mitä kyllä ihmettelen.
Ajatuksena oli että siinä saisi taas uutta perspektiiviä kun on siellä palkansaajana, suurempi ajatus tosin siinä että olisi hyötyliikuntaa jos vaikka lapiohommia.

Itte marmatan täällä kun ei oikein voi missään somessa omalla nimellä tehdä sitä ja kun ei voi oikein muille työntekijöille samalla tavalla valittaa kun joku on mitä on. Viime kesänä tosin oli yksi tyyppi joka piilovittuili tälle yhdelle kenelle oli puhelin kasvanut käteen, ei se kyllä tajunnut sitä.

Ajatuksena oli että siinä saisi taas uutta perspektiiviä kun on siellä palkansaajana, suurempi ajatus tosin siinä että olisi hyötyliikuntaa jos vaikka lapiohommia.
Sanotaanko, että se perspektiivi ei oo ihan sama silloin, kun oma elanto ei riipu noista hommista :D Hyötyliikuntana varmaan toimii.

Nimimerkillä kyllä minäkin voisin edelleen käydä jotain tapahtuma- tai kyypparikeikkaa heittämässä hyvässä porukassa ja harrastuksena, mutta että oma elanto riippuis niistä (ja olis kaiken lisäksi vähän niin kuin jatkuvasti epävarmalla pohjalla), niin ei helvetissä.

Sanotaanko, että se perspektiivi ei oo ihan sama silloin, kun oma elanto ei riipu noista hommista :D Hyötyliikuntana varmaan toimii.

Nimimerkillä kyllä minäkin voisin edelleen käydä jotain tapahtuma- tai kyypparikeikkaa heittämässä hyvässä porukassa ja harrastuksena, mutta että oma elanto riippuis niistä (ja olis kaiken lisäksi vähän niin kuin jatkuvasti epävarmalla pohjalla), niin ei helvetissä.
Olet ihan oikeassa mutta olin mä yhtenä vuonna ihan töissätöissä noissa kun oli joku finanssikriisin tapainen, siellä oppi paljon eri firmojen toimintavoista.
- asfalttihommissa oli joku isonpomon sukulaispoika leikkimässä päällikköä, onneksi en joutunut olemaan paljon sen kanssa tekemissä kun muuten oisin saattanut lähteä kesken päivää lopullisesti.
- aurakuskina ei firmassa ollut mitään sanomista mutta se ketutti kun ei ollut pesuvehkeitä vaikka koneelle oisi ollut pesupaikka ja minä nyt vaan tykkään että vehkeet millä duunaillaan on puhtaat. Siellä alkoi kerran joku työntekijä leikkimään pomoa niin oli lähellä ettei jäänyt kone keskelle risteystä ilman minua.
- kerrostalotyömaalla jouduin mennä erikseen kyselemään kokoajan hommia, muut alkoi jo iltapäivä kahvin jälkeen välttelemään työntekoa ellei nyt sattunut olemaan joku valuhomma tjsp. Siellä ei ollut ketään joka olisi saanut savun nousemaan päästä.

Mitä nyt sitten omaa toimintaa vertaa noihin kenestä itse marmatan aina niin koittanut tehdä hommat ripeästi, ei juosten mutta reippaasti kuitenkin.
Sitten jos sanotaan asiasta niin ottaa opiksi mutta jos tullaan vain pätemään niin sitä ei pidä tehdä.

Tänään taas "oot niin nuori ortopediksi".

Meinasin päästää suustani, että ennen ortopeditkin syntyi 55v kaljuina läskeinä.

Jos henkilö X ei olisi sanonut "oot niin nuori ortopediksi", tarkoittaisi että näyttäisit 55v kaljulta läskiltä ortopediltä.

Onkohan tää sarkasmia?
1643197769700.webp

Back
Ylös Bottom