Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

...ttu kun voi olla kroppa pienestäkin liikunnasta ihan sekaisin ja jumissa sekä veto pois, liikunta tuntuu samaan aikaan houkuttavalta ja vastenmieliseltä. Pidemmän aikaan ollut väymystä ja pientä stressiä sekä lihaskipuja ja lihaskireyttä/jumeja. Liikkuvuus- ja hengitysharjoitteluita tehnyt jotka olleet ihan ok mutta kaikki muu missä rasitus on vähänkin korkeampaa saa paikat jumiin ja kipeäksi.

Ei kai tossa kyse ollut hetkellisestä kivusta.
Mitä luultavimmin ei mikää kauhean pitkäkestoinenkaan. Ainakaan oma ukko ei näyttänyt kauheasti kärsivän. Miehisyys ainakin allekirjoittaneen silmissä parani, kun akteja ei tarvinnut suunnitella/varoa sen enempää.
Ja kassit sopii suuhun edelleenkin vallan mainiosti..

Minä totesin viikonloppuna, että olen ihan liian vanha mihinkään vauvahommiin. Tähän vastattiin, että oon kuulemma nuori vielä.

Mutta jos esikoinen on saatu 23-vuotiaana niin kyllä minusta tämä 35v alkaa olla jo aika vanha siihen. En minä jaksaisi enää mitään valvomista tms. Mä haluan nyt nauttia tästä elämän helppoudesta!

Minä totesin viikonloppuna, että olen ihan liian vanha mihinkään vauvahommiin. Tähän vastattiin, että oon kuulemma nuori vielä.

Mutta jos esikoinen on saatu 23-vuotiaana niin kyllä minusta tämä 35v alkaa olla jo aika vanha siihen. En minä jaksaisi enää mitään valvomista tms. Mä haluan nyt nauttia tästä elämän helppoudesta!
Jos ei ole mikään sellainen raastava sisäinen ääni joka huutaa lisääntymään niin en paljon tuntisi tuskaa asiasta ettei halua lapsia.
Minä olin 23 kun eka tupsahti ja silloin jo sanoin että eiköhän se ollut tässä, no ei ollut mutta se onkin toinen tarina se.

Jos ei ole mikään sellainen raastava sisäinen ääni joka huutaa lisääntymään niin en paljon tuntisi tuskaa asiasta ettei halua lapsia.
Minä olin 23 kun eka tupsahti ja silloin jo sanoin että eiköhän se ollut tässä, no ei ollut mutta se onkin toinen tarina se.
Joo ei ole mitään raastavaa tarvetta lisääntyä. Naisena sitä vaan saa kuulla, että oot niin nuori vielä ja kyllä sitä ehtii mieli muuttua ja blablaablaaa… ja joka ikinen kerta tuon kuulee, kun sanoo ettei halua lapsia enempää.

Joo ei ole mitään raastavaa tarvetta lisääntyä. Naisena sitä vaan saa kuulla, että oot niin nuori vielä ja kyllä sitä ehtii mieli muuttua ja blablaablaaa… ja joka ikinen kerta tuon kuulee, kun sanoo ettei halua lapsia enempää.
En onneks hirveesti saanu kuulla kommentteja kun nykyisen tapasin, mutta kyl kai meillekin niitä yhteisiä odoteltiin. Minä vaan kuulun siihen kastiin, jonka mielestä parisuhdetta ei tarvitse täydentää lapsilla ollakseen kokonainen.

Nyt on useampikin tuttu oman ikäinen, joilla ensimmäiset on tehty samoihin aikoihin, aloittanut uuden kierroksen uuden kumppanin kanssa. Ite kun vaan odottelen sitä pesän tyhjentymistä.

Naisena sitä vaan saa kuulla, että oot niin nuori vielä ja kyllä sitä ehtii mieli muuttua ja blablaablaaa… ja joka ikinen kerta tuon kuulee, kun sanoo ettei halua lapsia enempää.
Mieti miten paljon tuota kuulee ne alle 35-vuotiaat, jotka eivät ole halunneet lasta missään vaiheessa.

Itse jo onneksi niin vanha, ettei kukaan enää päivittele tuota minulle (eikä kyllä enää edes kysy :LOL: ) mutta mitä nyt jonkin verran olen netistä lukenut, niin näyttää olevan ihan yleistä edelleen, vaikka vapaaehtoinen lapsettomuus on lisääntynyt siinä missä yhden lapsen perheetkin.

Mieti miten paljon tuota kuulee ne alle 35-vuotiaat

mieti miten kiusaannuttava tilanne se on, kun kysytty lapsista eikä ollut etes ikinä ollut tyttöystävää

he he

En onneks hirveesti saanu kuulla kommentteja kun nykyisen tapasin, mutta kyl kai meillekin niitä yhteisiä odoteltiin. Minä vaan kuulun siihen kastiin, jonka mielestä parisuhdetta ei tarvitse täydentää lapsilla ollakseen kokonainen.

Nyt on useampikin tuttu oman ikäinen, joilla ensimmäiset on tehty samoihin aikoihin, aloittanut uuden kierroksen uuden kumppanin kanssa. Ite kun vaan odottelen sitä pesän tyhjentymistä.
Joo, mulla kans kaverit tekee nyt niitä ensimmäisiään ja ei käy yhtään kateeksi. Musta on ihanaa, kun tuli nuorena tuo jälkikasvu saatua.

Mieti miten paljon tuota kuulee ne alle 35-vuotiaat, jotka eivät ole halunneet lasta missään vaiheessa.

Itse jo onneksi niin vanha, ettei kukaan enää päivittele tuota minulle (eikä kyllä enää edes kysy :LOL: ) mutta mitä nyt jonkin verran olen netistä lukenut, niin näyttää olevan ihan yleistä edelleen, vaikka vapaaehtoinen lapsettomuus on lisääntynyt siinä missä yhden lapsen perheetkin.
Joo voin kuvitella. Se on ihan hirveää painostusta ja oletetaan, että kaikilla naisilla on joku haave äitiydestä. Ei minulla ainakaan ollut ja jos jälkikasvu ei olisi silloin ilmoittanut tulostaan niin en olisi lapsia tehnyt.

Ja jos esim. vaikka sukulaiset painostaa niin kyllä tuo terveydenhuoltokin sen tekee. Silloin kun vielä piti suolen takia lääkärissä hypätä niin jokaikisen lääkärikäynnin yhteydessä samat kysymykset lisääntymishaluista ja se sama kommentti, että ”kyllä sä vielä mieles muutat ja teet lisää lapsia”. Joo en.

että oot niin nuori vielä ja kyllä sitä ehtii mieli muuttua
Tuo on kyllä muutenkin rasittavin lausahdus mitä olen koskaan kuullut monessa eri yhteydessä.

Itseltäni on kysytty kun olen ilmaissut, että en halua lapsia, että vihaanko lapsia. 😅

Eipä nyt toisaalta kauheasti kukaan kysele moisia kysymyksiä ajoittain joku erehtyy kysymään. Luulen, että naiset joutuu enemmän kohtamaan näitä lisääntymiseen ja lapsiperhearkeen liittyviä kysymyksiä.

Kun osaa hommat niin ei tartte paljon kipua kärsiä.
Kun palliviilto tehtiin niin otin yhden buranan varuiksi heti operaation jälkeen, ei ois varmaan sitäkään tarttenu.
Varoin kyllä viikon ja olin ihan kotona, mitä nyt vähän lasersotaa kun muksun syndet oli mutta noin muuten.
Sama oli kun viimeksi poistettiin 2kpl hampaita + 1kpl tulehtunut poikittain ollut viisuri, sain hirmu dropit reseptillä mutta taas meni vain yksi burana ja panadoli varuiksi eikä muuta.
Vedin puoli sääreä hienosti auki kun jalka lipsahti, silloinkin meni burana tai pari.

Ja jos esim. vaikka sukulaiset painostaa niin kyllä tuo terveydenhuoltokin sen tekee. Silloin kun vielä piti suolen takia lääkärissä hypätä niin jokaikisen lääkärikäynnin yhteydessä samat kysymykset lisääntymishaluista ja se sama kommentti, että ”kyllä sä vielä mieles muutat ja teet lisää lapsia”. Joo en.
Lukemani mukaan edelleen jotkut kohtaavat terveydenhuollossa mm. sitä, että kun lähtevät hakemaan sterilähetettä, niin lääkäri alkaa painostaa. Joskus olen lukenut niistäkin, että joku lääkäri on kieltäytynyt kirjoittamasta lähetettä, vaikka ikäraja (30) jo pitkälti täynnä.

Itse varasin ajan sterilähetettä varten heti kun täytin 30. Sosterv.palveluissa puhelimeen vastannut hoitaja alkoi painostaa, että "mieli voi vielä muuttua ja mitä jos olet vielä joskus suhteessa, jossa mies haluaa lapsen..." Voi prkl. En meinannut saada aikaa tuota lähetettä varten, koska portinvartijana oli tuollainen hoitaja. Hermostuin ja annoin kyllä sitten tulla puhelimessa, että lapsi muuttaa ennen kaikkea naisen elämää, joten minulla on tästä asiasta, omaan kehoon ja loppuelämään liittyen, aivan varmasti oikeus vahvempaan mielipiteeseen kuin jollain mahdollisella tulevalla miehellä - jolle en kyllä muutenkaan lasta vain hänen mielikseen tekisi. Pienen painostuspuheen ja vastaanpanemisen jälkeen sain ajan, vaikka hoitaja teki selväksi ettei sitä mielellään minulle varannut.
Lääkäri olikin sitten vain hieman minua vanhempi naislääkäri, joka kysyi asiaan liittyvät kysymykset ihan asiallisesti ja totesi, ettei ole koskaan tällaista lähetettä tehnytkään mutta harjoitellaan yhdessä. - Ei mitään painostusta.

Tuon asian ollessa itselle vielä aika tuore koin ihan hitonmoista tyytyväisyyttä vastatessani joihinkin terveydenhuollon kyselykaavakkeisiin; ehkäisymenetelmä: sterilisaatio. Loppui se siellä painostaminen.

Otin sitten työn alle verkkokaupan läpikäymisen, ei ole montaa kymmentä tuotetta mutta niiden alla iso määrä lisätoimituksia ja kaikkien hinnat pitäisi käydä läpi ja korjailla muuttuneet/virheelliset tiedot.
Hommahan on ihan iisi mutta menee vain silmät ihan sekaisin.
Olispa ees neiti P auttamassa.

Ehkäisy. On. Hyvällä tuurilla riittää, että kerran 10 vuoteen muistaa vaihtaa ja kun tässä ollaan jo 30 paremmalla puolella, niin ei tuo hirveästi ehdi vaivaa aiheuttaa niin kauan kun sille yleensäkään on tarvetta.

Tuota saa kyllä kuulla, että vielä ois nuorena hyvin aikaa tehdä lapsia, mutta aika paljon sais omallakin kohdalla tapahtua, että aloittaisin vielä kerran alusta. Vaikka kuinka on lapset rakkaita, niin ei vaikuta hirveän todennäköiseltä, mutta ei minusta varmaan siltikään olis omia piuhoja katkomaan.

Otin sitten työn alle verkkokaupan läpikäymisen, ei ole montaa kymmentä tuotetta mutta niiden alla iso määrä lisätoimituksia ja kaikkien hinnat pitäisi käydä läpi ja korjailla muuttuneet/virheelliset tiedot.
Hommahan on ihan iisi mutta menee vain silmät ihan sekaisin.
Olispa ees neiti P auttamassa.
Jokohan se bmw on saatu maalattua?

Back
Ylös Bottom