Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Enmä mikään kaataja ole jos toinen nainen tänä vuonna.
Osa on oikeasti tullut joissain lahjakoreissa mutta olen kyllä ostanut vieraita varten kohtuullisen valikoiman niiden lisäksi, mun mielestä joskus tieto lisää tuskaa ja näki toisesta heti mitä ajatteli niin oli jotenkin huojentunut selityksestä.
Sä kyllä hyvin olet onnistunut antamaan semmosen kuvan, että niitä naisia on paljon ja innokkaimpia saa potkia pois.

No joo, ei sitä nyt kaikkea tietenkään tarvii kertoa, mutta emmä nyt tiedä sitten miks pitää mitään meriselityksiäkään keksiä.

Sä kyllä hyvin olet onnistunut antamaan semmosen kuvan, että niitä naisia on paljon ja innokkaimpia saa potkia pois.

No joo, ei sitä nyt kaikkea tietenkään tarvii kertoa, mutta emmä nyt tiedä sitten miks pitää mitään meriselityksiäkään keksiä.
Viimevuonna olikin jos jonkinlaista säätöä ja jostain syystä hyydyin tänä vuonna yhteen juttuun joka kesti helmikuusta syksyyn, ei ollut mitään lupauksia mistään mutta jatkuvaa vierailua molemmin puolin. Siinä sai tavallaan olla silmät auki ja oli joitain mahdollisuuksiakin mitä ei nyt sitten tullut käytettyä.
Johan tässä kohta on mennyt tämän yhden kanssa kohta pari kuukautta ja ellei mitään ihmeitä tapahdu niin varmasti pysyvämpi juttu.

Itse ajattelen niin että minua ei kiinnosta kuulla toisen menneistä eikä eksistä, lasten takia toki pakko jos sellaisia on ja sen vuoksi taas en halua sen enempää tuoda omia menneisyyden juttuja oikeastaan missään muodossa ellei ole pakko. Joskus näistä asioista jää toisen päähän sellainen peikko että voi hypätä silmille yhtäkkiä.

Kaikkee pitää kokeilla, paitsi sitä jääpuikkoa. Päätin kokeilla etätöitä. Töissä tuli suositus, että taas kaikki etään.
Raijasin siis töistä 2 näyttöä, telakat setit. Salli-satulatuolin missä rako. Ilman housuja voi istua, kulli roikkuu raosta sillon kunnei seiso.

Etätyöhuomioita tähän asti. Autotallissa toimisto. Netgear wifi extender lopetti tomintansa. 30-60min sitä säätäny eikä ota vastaanottaakseen dataa. Joudun siis jakamaan puhelimesta netin. Sillä välillä kun säädin sisällä wifiä, tytär oli kiivenny avainsäilytykseen ja painanu autotallin oven auki + webaston päälle. Eli mulla toimistossa witun kylymä ja sikke käry.

Ei tämä erikoiselta vaikuta. Positiivista työmatka 6 metriä.

386D07C1-FF92-494C-8B98-2968764FA1AF.jpeg

Hyväksyykö Herr @Heatseeker etätoimiston?

Jos (ja kun) pilliin vihelletään, ilman viivettä: päällä.

Brodeeratut natsat lekasta: tilaamatta.

Joko pistetään sahakupongit lihoiksi?
Kyllähän tämä jostain kertoo ja jos isojen poikien juttuja yhtään kuunnellut niin svenssonit osaa meitä paremmin myydä hyvillä markkinoilla.
Pohjoisamerikassa toki kausivaihtelu tekee omansa mutta on siellä maata vielä paljon sulana.

Joko pistetään sahakupongit lihoiksi?
Kyllähän tämä jostain kertoo ja jos isojen poikien juttuja yhtään kuunnellut niin svenssonit osaa meitä paremmin myydä hyvillä markkinoilla.
Pohjoisamerikassa toki kausivaihtelu tekee omansa mutta on siellä maata vielä paljon sulana.
Tuli jo kuukausi sitten tieto että härmässäkin sahausmääriä leikataan.

Tuli jo kuukausi sitten tieto että härmässäkin sahausmääriä leikataan.
Tänä vuonna on varmaan haettu joka ladon takaa vanhat valmetin mettäkoneetkin hommiin niin ei mikään ihme että joka nurkka väärällään kalikkaa.
Vaikuttaa varmaan kausivaihtelu meilläkin.

Korjataan äkkiä lausuntoa sen verran että on mulla sitten ihan erikseen tilattua laadukkaampaa kuraa kaapissa jota sitten nautiskellaan pressopannun kautta silloin harvoin kun sen jaksaa kaivaa esille.
@Heatseeker Minäkin oon kyllä korjannut vähän kahvinkulutuksen kustannuksia hakemalla nykyään kilon säkkejä papua Lidlistä. Ne on vielä yllättävän asiallisen makuista kahvia. Jos tuolta kahvikaupasta ostettuna 250g maksaa 9€ - 24,90€ ja tuo Lidlin kilon säkki tyyliin 8€, niin nyt etäaikana, kun kahvia kuluukin ihan toisella mallilla, kustannukset menis vähän älyttömiksi, jos ostelis koko ajan pelkkiä noita erikoislaatuja.

Mutta siis joku raja toki maulla ja laadulla. Ei viiti millään ihan hirveällä kuralla itteensä kiusata. Noi valmiiksi jauhetut halpislaadut on seisoneetkin puruina ties minkä ajan, niin kyllä siinä melkoinen ero on, jos vertaa tuoreeseen ja laadukkaaseen kahviin.

Tänä vuonna on varmaan haettu joka ladon takaa vanhat valmetin mettäkoneetkin hommiin niin ei mikään ihme että joka nurkka väärällään kalikkaa.
Vaikuttaa varmaan kausivaihtelu meilläkin.
Tässä on ilmassa merkkejä myös siitä että metsävirmat varautuu mahdollisiin työtaisteluihin. Vuodenvaihteessahan on taas sopimuksia katkolla.

Eiköhän Paperiliitto vaadi taas vähän korotusta saunalisään.

sopimuksia
Tuli vähän kes kusteltua ja homma jatkuu samalla sopparilla vuoden vaihteesta.

Ja minä naatin.

Vaikka könttyyrin ja minun välillä 200 km, niin paltsut, hötellit ja muut kulkemiset rojektien piikkiin.

Naatin lisää.

En etelleenkään voisi kuvitella parempaa työmaata.

Back
Ylös Bottom